#132 Lord Belial Reviews: Ceremony of Silence - Hálios (2024)

Ceremony of Silence - Hálios (2024) by Lord Belial   Slovenský death metalový underground už od raných deväťdesiatok chrlí vysoko talentova...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, September 10, 2024

#245 Abuol / Alternative / Viaola Ziaouk / 22-08-2024


 

1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som zmes mäsa, vnútorností, kostí, zmyslov a vedomia. Pracovne šaškujem v sklade, a tu a tam skrz mňa vznikne nejaký song, či text. Poslednú dobu ma zaujíma vedomie Krišny.


2 V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

V skratke - najprv som ako decko nahrával metalové songy o chlebe vo vajcu na kazeťák – všetky nástroje som robil ústami, počas tínejdž rokov to bola kapela 2wood4wood, kde som spieval, vtedy ešte anglicky, a mali sme dokonca aj pár fajn songov. Časom sa každý rozutekal, tak to skončilo. Neskôr som začal hrať na gitaru a ešte neskôr - pod vplyvom depešu - na klávesy, tak vznikol one man projekt Abulia. Niekedy v tom čase sa mi konečne podarilo vybaviť prvý koncert, kde okrem mňa hrali aj Vyschlí sysli. Na konci ich setu sme spolu zahrali song Som tehotný a keď od nich odišiel basák - a zakladajúci člen - tak som na Samčov popud začal hrať s nimi - basu na klávesy. Zároveň hrávali aj oni so mnou - to už bol v podstate začiatok Abuolu (zistil som, že kapelu s názvom Abulia už majú nejaký taliani, tak som to premenoval). Niekedy v tom období som začal skladať v slovenčine, no a Abuol band v súčasnej podobe sa sformoval tak nejak sám od seba – myslím, že na popud Raptora, ale fakt si to nepamätám - pred pár rokmi.





3 Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Mám už milión rokov jediné kombo AK60GR, relatívne novú elekto-akustiku fender redondo, elektrickú gitu gretch a z efektov je to DS-1 a najnovšie aj NANOCLONE.


4 Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Nahrali sme to vo februári 2023 v skúšobni kapely Time to rest (dík Vtipalko!), každý song sme nahrali dvakrát a bolo to, nebol proste čas, ale keďže v podstate takmer neskúšame, tak na tom nebolo nič divné… niektoré songy sme mali viac či menej zohrané z koncertov, iné vznikli tesne pred nahrávaním (napr. Vďaka). Nahralo sa to za jedno poobedie a pomáhal nám s tým jeden taký Ľubo, ktorý neskôr zmixoval a zmastroval song Kone Čnone. Basa sa - zrejme - kvôli zlému káblu nahrala chujovo, tak ju Samčo v Brne nahral nanovo a zároveň urobil konečný mix a master.


5 Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Tipol by som, že mozog.


6 Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Vyzdvihol by som tú, ktorá nikdy nestihne vzniknúť, lebo je určite parádna.


 

7 Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Ja neviem, manuálna zručnosť je manuálna zručnosť a umenie je umenie. Ale je to skutočne tak? Čo ak vás iba vodíme za nos? Pravdu sa dozviete na konci pořadu.


8 Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?


No zasahovať môže do akýchkoľvek tém. Neviem prečo by nemohlo.


9 Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?


Spomeniem koncert v Brne (ešte so Sysľami), keď sme sa – povedzme nešťastnou náhodou – zhubovali tak, že sme dokázali odohrať max tak pätnásť minút - a aj to sme hrali jednu vec dokola. Potom mi už nešlo hrať, lebo to už bolo moc psycho. Ale keďže to bolo dolnom skle v Brne, nebol to až taký problém, ľudia to akceptovali. Aj keď vzhľadom na dosť zauzlené spomienky z toho večera, už presne neviem. A celkom často som sa v tých časoch zložil(pri hraní sólo - na akustickej gitare) tak, že som nebol schopný zahrať takmer nič, akurát sa pri hraní v kuse mýliť, váľať sa po zemi a zjapať(viem to hlavne z počutia, lebo z väčšiny tých koncertov mám okno), toľko k dekadencii.


10 Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Mali by sme ako kapela nahrať ešte aspoň jeden album, možno aj nejaké ďalšie songy o lietajúcom jazvečíkovi, inak neviem. Nič také konkrétne.



 

11 Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Nie. Som súčasťou transcendentálnej scény.


12 Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?


Uff neviem, to nie je otázka pre mňa.


13 V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Neviem, niekedy asi nebol taký pretlak hudby. V tom balaste je stále ťažšie naraziť na niečo nové a podnetné. Teda aspoň pre mňa.


14 Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes? Ktoré ti naopak lezú/liezli na nervy?

Mal som a mám rád punk, hlavne asi Davovú psychózu… v súčasnosti počúvam snáď iba hudbu, ktorú robia kamoši. No a z SK UG scény by som vyzdvihol košických Symbol show – dokonalá kapela, tých je večná škoda, že už nehrajú.


15 Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Nie som ochotný akceptovať napr. ani také heľenine oči, takže to je asi tenká hranica… ale ako pacifista, im to ich šaškovanie dokážem odpustiť – je to stále lepšie ako podnecovanie k násiliu, ospevovanie vrahov, diskriminácia a podobné sračky, ktoré v umení nemajú čo robiť.



 

16 Čo ťa na domácej scéne serie?

Heľenine oči ...ale nie, srandičky. Asi to budú najmä slabé texty. Ešteže nie som jej súčasťou.


17 Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Woodna stocka je super, rovnako aj Samčov minifesťák, lebo tam často hrajú zaujímavé kapely, či projekty, ktoré až tak často nehrávajú. V zahraničí sa mi celkom páčil Brutal Assault a miš-maš.


18 Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?


Mozog?


19 Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa v súčastnosti zaujal najviac ?

Zvuk(koncertný) mali super už spomínaní Symbol show, pekný klip je Zuza od Raptora, album Chvostoskoky od Džumelca a obaly albumov od Lukáša (Lukindel).



 

20 Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Album - Serious music: Bahno společnosti, kniha - Bhagavad gítá – taká aká je, film na odporúčanie mačacieho bociana - Train to Busan, z hier bola super Silent hill jednotka, do tetovacieho štúdia nechodím a pivo nech si dá každý aké chce.


21 Vinyl/CD/MC ?

Nemám si kde prehrať ani jedno z toho, ale na hoarding sú vhodné všetky tri.


22 Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Gabo zo Symbol show, alebo Lukindel.


23 Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

„Včera bylo zítra, což bylo předevčirem.“

===========================================================

Linky:

https://abulia.bandcamp.com/

No comments:

Post a Comment