#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, April 18, 2023

#205 Frontier Guards // Electronic Music // Martin // 11-4-2023.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Narodil jsem se v Brně a zde také žiji. Věnuji se roky tvorbě elektronické hudby. Hudba je nejemotivnější umění a provázela mě už od dětství. Aktuálně pracuji na novém albu a doplňuji studio novou technikou (HW + SW).


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Kdysi dávno, to mi bylo asi 20, jsem měl s kamarádem takovou novoromantickou kapelu „White Night“. Poté mě začala přitahovat spíše tvrdší muzika/tvorba. Následoval projekt BEAMSHIP, H.E.E.L. (Patrik Lev, Depressive Disorder) a potom vzniknul projekt FRONTIER GUARDS původně jako audiovizuální projekt, nyní úzce spolupracuji s Jitkou Charvátovou aka Mia Bohemia a doufám, že brzy dotáhneme do konce další album Frontier Guards. Hudební nástroj byl jasný – syntetizér!



 

Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

Já používám hlavně software REASON, k němu doplňuji pouze prá HW syntetizérů KORG MS2000B a tu a tam Yamaha MODX. Ostatní HW nástroje už téměř nepoužívám. Každopádně teď se zamýšlím nad novými SW i HW nástroji a chci trochu posunout zvuk i aranže jiným směrem, což se lehce řekne, ale těžko udělá ( ha ha) . :)


Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Na albu COLONY spolupracoval Patrik Lev (skladba Cydonia 2056), dále Mia Bohemia svým vokálem ve skladbě Earth View a potom ješt v rovině remixů podpořili album projekty Pyrroline a Mastermind – velmi povedené kousky!


Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Cokoliv: aktuální nálada, deprese, euforie, počasí, příroda, sociální interakce, filosofie, sny, touhy. Je to koktejl vjemů a emocí, které dokáží inspirovat k tovrbě/složení konkrétní skladby.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Auschwitz z alba OBLIVION (Advoxya Records, HUN, 2017)


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita?

V roce 1987 nebo 1988 jsem si koupil (jako kluk, dodnes si to pamatuji!) desku Depeche ModeMusic For The Masses“ a hned poté se mi do rukou dostala deska od Front 242Front by Front“. Těmto dvěma „hudebním směrům“ jsem pomalu přicházel na chuť a časem jsem si přál skládat podobnou muziku jako oni – byla to velká inspirace/motivace! Dodnes ty desky mám. :)


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Asi bych vypíchnul dva momenty které po hudební stránce zformovaly zvuk a cestu FRONTIER GUARDS. První byla spolupráce na projektu H.E.E.L., což byl boční projekt Patrika Lva (Depressive Disorder). Album vyšlo u dnes již neexistujícího labelu MONOPOL RECORDS. Tento moment předznamenal budoucí dráhu Frontier Guards. Další věc bylo seznámení se s Petrom Rybárom (RYBY) z Disharmony, který již vydával CD různých projektů pod labelem Aliens Production. Tvorba Frontier Guards se mu líbila a tak jsme se domluvili na vydání. První album “Predestionation“ vyšlo v roce 2008. Toto je začátek Frontier Guards a jsem za to rád.


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Chystám nové album FRONTIER GUARDS ve spolupráci se zpěvačkou a skladatelkou Jitkou Charvátovou aka Mia Bohemia. (působí v kapele Oceán)


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

V ČR je tento druh elektroniky hodně velký underground, téměř na okraji zájmu. Málokdo dnes pořádá koncerty nebo party tohoto typu (v ČR). Pořád skládám muziku pro radost. Domácí hudební scénu považuji (v tomto ranku) za velmi malou. Pak jsem tedy součástí něčeho co vlastně ani neexistuje. :)


Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Těžká otázka. Skládám muziku a dávám album dohromady tak, aby celé  vyznělo jako příběh jednoho tématu. COLONY jsem například komponoval jako soundtrack k filmu, jako sci-fi, ve kterém se bude odrážet blízká budoucnost lidstva, pilotované lety k jiným planetám, osídlování těchto planet...atd. Nakonec film k tomuto albu vzniknul. Klip „PHOBOS“ (režie Ondřej Hladký)  ve své podstatě obrazově vypráví příběh celého alba. Je to spíše krátký film než videoklip. Emoce, kterou bych rád vzbudil, má odpovídat názvu a aranžérskému zpracování, obsahu skladeb. Jenomže to je z velké části i na hodnocení samotných posluchačů. 



Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Člověk je inspirován mnoha hudebními podněty. Hudebních inspirativních zdrojů je hodně a při komponování tento aspekt zohlední , byť třeba jen podvědomě,  asi každý muzikant. Skládám muziku hlavně tak, aby se líbila mně a potom už je jen na posluchačích, co to v nich vyvolá a s čím to chtějí srovnávat. Myslím si, že mám nějaký „svůj vlastní autorský podpis“, což je zároveň omezující. Člověk se potom hodně opakuje a vykrádá sám sebe a musí si udělat od vlastní tvorby odstup. Ideální „terapií“ jsou remixy/covery pro jiné projekty a nebo spolupráce s jiným hudebníkem, je to jiná energie. A když nepomůže ani to, tak je nejlepší chvíli muziku vůbec neskládat.


Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Jak kdy! :) Například jako kluk jsem chtěl být starší a žít v UK, abych byl vrstevník s Depeche Mode. Pak přišla éra Prodigy, poté se s projekty elektronického typu roztrhnul doslova pytel. Jsem rád, že žiju aktuální dobu a mám možnost hudebně zkompnovat to o čem sním nebo přemýšlím. Rád si poslechnu Kratwerk, SEALa, Ludovica Einaudiho nebo například The Weekend. Každá doba má něco do sebe!


Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Asi to bude dechovka, tento druh „folklorní hudební subkultury“ asi nezvládnu ani na antidepresivech (přeháním/nadsázka), nicméně je to svébytný žánr a je fajn, že se tomuto druhu hudby také někdo věnuje. Muzika sama o sobě není vyloženě špatná, má své příznivce i své odpůrce jako v jakémkoliv jiném umění. Naštěstí neposlouchám jen elektronickou hudbu, to bych byl velmi ochuzen.



 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Je to velmi individuální, hudba je pro mě buď uvěřitelná a nebo mě nemá jak oslovit (i když tomu dám i druhou nebo třetí šanci). Například Depeche Mode. Poslední poslední album, které mě zaujalo bylo album Exciter. Poté mi jejich hudba připadala velmi těžce stravitelná. Mnoha jiným lidem samozřejmě přišla úžasná, tisíc lidí, tisích chutí a to je dobře! Nakonec mě velmi příjemně překvapilo jejich letošní labum Memento Mori. A tady je vlastně odpověď: nechci fandit určité kapele nebo hudebnímu stylu jako fotbalový fanoušek svému klubu. Ten dokáže fandit i když klub hraje úplně špatně. To mi příjde jako zbytečnost. Dobrých projektů, kapel, jednotlivců je napříč hudebními žánry opravdu hodně (i v dechovce). :)


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Ve sledování scény v ČR mám velké mezery, takže odpověď bude spíš v ranku zahraniční inspirace.
V ČR Tábor Radosti, (zahraničí: Matt Lange, Comaduster, Gary Numan, Ludovico Einaudi, Metroland, IAMX).
(V ČR mě nic bohužel nenapadá, nesleduji),  zahraničí: Artwork: Dave McKean – v podstatě celá jeho tvorba
(V ČR mě opět nic nenapadá, nesleduji), zahraničí: Videoklip: CYMATICS: Science Vs. MusicNigel Stanford


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.


Hudební album: Gary Numan – „Savage(Songs from a Broken World). Kniha:  Jonathan Livingston autor: Richard David Bach. Film: Interstellar, Hra: série MASS EFFECT. Pivo, ehm spíš pivovar: Tady na Moravě je to pivovar Thrills a v SR máte v Holíči skvělý WYWAR! V ČR a v SR máme z čeho vybírat! :)


 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

V pořádání zajímavých akci je hodně napřed Německo a Polsko. V SR jsou to kluci, stojící za Dark Ebm Souls, v ČR kluci ze Sanctuary.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Tábor Radosti, Insania, Depressive Disorder, Lakeside X


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Přes překážky ke hvězdám!

=======================================================================

Linky:

https://www.frontierguards.eu/

https://www.facebook.com/frontierguardscz/

https://www.youtube.com/@frontierguards1921


No comments:

Post a Comment