#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, April 5, 2023

#204 Berstuk // Black Metal // Matej // 3-4-2023.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Zdravím, volám sa Matej Brtko a momentálne sa snažím tvoriť a čo najviac rozbehnúť našu kapelu a popritom zmaturovať na strednej a pokračovať v štúdiu. V týchto dňoch ma najviac zaujíma hudba a hlavne jej tvorenie.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Až na pár nerozbehnutých kapiel, čo sa z garáže nedostali nikdy von, som pôsobil v jednej, čo stojí za zmienku. S chalanmi z Red Mornings (teraz už Miestny Náhodný Výber) som chvíľu hral na basu. Gitara bola však vždy môj hlavný nástroj.


Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

Gitaru mám značky Ibanez zo série Gio, ktorú som ako 13-ročný pred piatimi rokmi dostal na Vianoce a niekedy vtedy som si aj z prvej brigády kúpil kombo Fender Champion 100. Na tomto hrám doteraz, no že som spokojný povedať nemôžem. :D



 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Naša najaktuálnejšia nahrávka je náš debutový album "Keď Korene Vyrašia". Väčšinu albumu som tvoril ešte ako jednočlenná kapela, no po zvážení svojich schopností pribudol do Berstuku druhý člen a to vokalista Peter Šimčák, ktorý nablačal celý album a spravil tiež texty pre piesne "Nav" a "Povstaň Mŕtvy Ešte Raz". Ostatné nástroje som nahral ja a bicie som naprogramoval, keďže sme nemali žiadneho živého bubeníka.


Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

V rámci tématiky môj aktuálny pohľad na svet, dianie v ňom, moje pocity, ale tiež história a rôzne legendy, ktoré zachádzajú až do fantasy žánru. Hudobne to budú určite kapely, ktoré počúvam celý život a rôzne skvosty, ktoré objavím.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Určite by to bola skladba "Mŕtvy Svet". Mám pocit, že dostala veľmi málo pozornosti na to aké tam sú riffy a aj hlboký text.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Keď som začínal tak už som sa videl na Wackene ako headliner, teraz som rád keď mi príde mail od jablkadalekoodstromu či nechcem odpovedať na pár otázok. :D :D Samozrejme si robím srandu, som vďačný a rád za každú príležitosť, ktorá nás ako kapelu posunie ďalej. Moje ambície sú dostať sa do popredia aspoň v slovenskej scéne a scéne susedných krajín, niekedy možno zažiť menšie turné po Európe. Keď vynecháme všetky tie detské sny byť svetovou kapelou. :D


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Sme mladá kapela a zatiaľ sme mali len dva koncerty, takže sa nám zatiaľ nič extra nestihlo prihodiť. :D


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Ako kapela chceme určite viacej koncertovať, keďže teraz sme už v kapele piati a momentálne sa chystáme aj niečo nové nahrať, tak snáď nám to vyjde.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Pravdupovediac zatiaľ ani nie, ako som už spomenul nemáme toho veľa za sebou takže sa zatiaľ ani nepoznáme s veľa slovenskými kapelami a celkovo so scénou, okrem Popradu, keďže tam skúšame.


Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Myslím, že najviac to bude uvedomenie zlých ľudských charakteristík a spôsobu dnešného života. Znechutenie z ľudstva riadi moju hlavnú tvorbu.



 

Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Snažím sa robiť hudbu nejak zaujímavú a nie všetky pesničky na jedno kopyto. Nemám však žiadny cieľ priblížiť sa k nejakej kapele alebo zvuku, stránim sa však príliš primitívnej hudbe a textom.


Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Nejakú obrovskú ani nie, mám však pár pesničiek a tvorcov, ktorí mi vyvolávajú spomienky.


Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

V rámci hudby mimo metal mám rád napríklad techno a rôznu inú elektronickú hudbu, ktorá je dnes dosť "trendy".Tiež si niekedy vypočujem aj punk, ktorý má na Slovensku stále celkom obstojnú scénu, avšak ľudia, ktorí zastupujú tieto subkultúry sú mi veľmi proti srsti kvôli návykom až závislostiam a hodnotám v živote. Samozrejme, nehádžem všetkých do jedného vreca.


 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Myslím si, že mám celkom široké hranice, nedokážem však akceptovať príliš extrémistické názory a prejavy.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Zvuk/kapela ma v poslednej dobe určite najviac zaujala Besna, ktorá má tiež aj kvalitne natočené klipy. Keď počúvam ich album Zverstvá tak z toho cítim veľmi silnú atmosféru, naozaj kvalitná tvorba.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Hudobný album - Distax - Božská Komédia
Kniha - Čerti, bosorky a iné strašidlá - Katarína Nádaská a Ján Michálek
Film - Spalovač mrtvol, a tiež The Witch
Seriál - seriály moc nepozerám :D
Počítačová hra - Mafia 1 a 2
Tetovacie štúdio - zatiaľ nemám žiadne tetovanie
Pivo - určite od Popradského pivovaru Fólkvang brewery a konkrétne Midgard a Yggdrasil


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Ja chodím skôr na lokálne koncerty väčšinou slovenskej scény. Veľmi sa mi však páči koncert Blasphemy, ktorý býva v Žiline a dáva šancu mladým kapelám, tak isto ako sem volá aj veľké mená, chce to veľa úsilia a to si veľmi cením. Tiež sa mi veľmi páčia koncerty na garážach v Poprade, veľmi rodinná atmosféra a vlaky, ktoré hučia poza chrbty počas koncertu.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Veľmi rád by som si prečítal rozhovor s Beelphegorom z bývalého Hromovladu. Je to jedna z kapiel, vďaka ktorej som bol inšpirovaný založiť Berstuk.


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Ďakujem za priestor a odkaz mám pre ľudí čo chcú tvoriť. Ak máte hudbu alebo iné umenie naozaj radi, tak tvorte aj keď nemáte na čom. Berstuk začal nahrávkami na diktafón v mobile a posunul sa až na mikrofón za 40 eur! :D :D

============================================ 

Linky:

https://berstuk.bandcamp.com/album/ke-korene-vyra-ia

https://www.facebook.com/Berstuk.official

https://www.youtube.com/channel/UCZoG59BHFYzgGeozQpajvRg

No comments:

Post a Comment