DISTRO (e-mail: jablkadalekoodstromu@gmail.com)

SK: Distro labelu a blogu Jablká ďaleko od stromu . V prípade záujmu mi píšte na e-mail. Som otvorený ponukám pre výmeny s mikro/UG labelmi...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, May 6, 2024

#240 Wolnera / Thrash Metal / Peder a Lubo / 29-4-2024


 

1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Peder: Ahoj, Volám sa Peder a celkom rád opdisujem vodomery.

Lubo: Nazdar, volám sa Ľubo. Momentálne sa venujem hudbe (prekvapivo), ale aj hrávam volejbal a ako tak sa pripravujem na matury.


2 V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Peder: Až v jednej.(Wolnera). Hrám na gitare.

Lubo: Okrem mojej milovanej Wolnery ( kde kričím na basu a hrám do mikofónu) som nehral nikde, ak sa teda neráta orchester ZUŠ kde som hral na akordeóne.


3 Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Peder: Používam gitaru Jackson JS32 s floyd rose. Môj gitarový aparát je Katana 100 MkII. Jej najväčšou výhodou je, že sa ľahko prenáša vo vlakoch ZSSK.

Lubo: Basové kombo Hartke HD508, silné kombo, síce trochu tažké, ale s kolieskami. Taký malý tank, z duše nenávidí cesty vlakmi ZSSK. Na base som hrával na Jacskone David Ellefson, 4ka. Ale nemenovaný veľkoobchod mi ju nezaslal v najlepšom stave, reklamoval som ju dvakrát, a síce bola hrateľnosťou brutálna, žiaľ sa kazila a tretíkrát už do toho nejdem. Prechádzam na fretless.



 

4 Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Lubo: Posledná nahrávka- Product of Fear, vznikala cca od leta 2022, a vydali sme ju v októbri 2023. Robili sme ju zozačiatku pomaly a bez nejakých vačších plánov ale cca v apríli 2023 sme to začali brať vážne, zatlačili sme na pílu a po náročnom lete, v ktorom sme lietali z práce do skúšobne a nazad, sme to nahrali u nás vo Vranove. Výsledok nás potešil a prekročil naše očakávania. Do tvorby sa zapájali všetci členovia kapely, každý svojim spôsobom.


5 Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Peder: Postavenie Marsu a Uránu.

Lubo: Pri tvorbe ma najviac ovplyvňuje môj súčasný stav a emócia ktorú chcem do skladby pretaviť. Samozrejme aj hudba ktorú v tých dňoch počúvam.


6 Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Lubo: Vypichol by som pesničku The 8th circle. Baví ma ju hrať naživo, inštrumentálne sa vymyká klasickému thrashu, skôr buduje na jeho základoch, čo mám rád. Text inšpirovaný Božskou komédiou od Danteho je určite jeden z mojich lepších.  A ako každý umelec, si najviac idem tie najčerstvejšie veci, pretože najviac odrážajú môj momentálny stav mysle, ktoré ale ešte niesu vydané.


 

 

7 Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Peder: Neviem či sa taký moment dá presne určiť, ale myslím si, že aj samotná manuálna zručnosť už je v istej forme umenie.

Lubo: Neviem čo je tá hranica, alebo kde je. Ale cit pre umenie je niečo ako šiesty zmysel, niekto ho má, niekto proste nie. A každý kto ho má, ho má jedinečný a ide mu niečo iné. Niekto vie improvizovať, niekto má víziu a niekto je proste len vytrénovaný dobrý hráč. Podľa mňa sa tomu dá aj naučiť, alebo to v sebe objaviť. Ale určite majú všetky tieto typy v umení svoje miesto a svoju rolu.


8 Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?


Peder: Určite nie. Myslím si, že umenie ako také by nemalo byť limitované žiadnymi hranicami a umelci by mali byť schopní vyjadrovať sa k akejkoľvek téme chcú.

Lubo: Každý má právo vyjadriť svoje pocity. A u každého je tá hranica inde. Aj keď Ale nejaké podprahové podsúvanie radikálnych nazi/faši názorov a nenávisti je určite cez čiaru, minimálne pre mňa.


9 Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa
dostal na rebríčku dekadencie ?


Peder: Najzaujímavejšia príhoda je určite jedenie vegetariánskeho guľášu v Koloseu. Na rebríčku dekadencie som niekde medzi Rimbaudom a Verlainom.

Lubo: U nás je na cestách nuda, my sme slušní chlapci. Jediný skazený je Peder.


10 Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Peder: S trochou šťastia plánujeme vydať na ďalší rok nový album.

Lubo: Súhlasím s kolegom.


11 Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Peder: Povedal by som že áno, minimálne sa na scéne cítim doma.

Lubo: Určite, a som za to veľmi rád. Aj keď zatiaľ asi len tej takej fakt UG. Aj keď sme trošku takí outsideri, hlavne kôli tomu z kade sme.


12 Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?


Lubo: Podľa mňa to zozačiatku ťahali hlavne Slíže a neskôr možno Kafe, keď sa bavíme o tvrdšej hudbe. Neskôr na to nadviazli Čad a momentálne sú lídrom Catastrofy. Samozrejme je veľa iných dobrých kapiel ktoré fungovali a stále fungujú.



 

13 V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Lubo: 90tky som nezažil čiže neviem to veľmi posúdiť, ale myslím si že ak mali nejakú výhodu tak v tom že takáto hudba bola na slovensku novinka. Možno sa mýlim, neviem. My máme výhodu sociálnych sietí.


14 Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes? Ktoré ti naopak lezú/liezli na nervy?

Lubo: Popravde som slovenskú scénu nepočúval predtým ako sme sa začali snažiť do nej začleniť. Ale zo súčasných kapiel ma asi najviac baví Besna. Vypichnem aj Black Light, Hrobar, BrizočepeloTatrofku, Kovošrot, Junkfish, Kazostroj, Pohromu alebo našich bros Raid Siren. Na nervy mi lezie asi len jedna kapela, ale nejak sa mi nechce to rozpitvávať. haha.


15 Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?


Lubo: Nejaké príliš radikálne názory, alebo prílišné hranie sa na niečo.


16 Čo ťa na domácej scéne serie?

Lubo: Že je nevyvážená, kluby, počet kapiel a fanúšikov je na západe, s výnimkou Košíc o dosť vačší. Keď sa niekto sťažuje na ,,kontakty,, , takto jednoducho funguje svet, a vždy bude. Ale nevravím že sa toho zastávam.


17 Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Lubo: Neviem povedať, až tak veľa som ich neodohral, haha. Ale Wacken Metal Battle bol celkom zážitok. Ako divák som toho nezažil veľa, u nás sa toho veľa nedeje vo Vranove. Na metalovom koncerte na ktorom som nehral som bol raz v živote, haha, v History v Humennom, na Head2Down a RATM tribute band. Ale určite by som si naživo pozrel Slipknot, alebo sa vrátil v čase na Death, alebo  Megadeth keď tourovali s Rust in Peace.  Ale sú nejaké akcie na Slovensku ktoré majú dobrý koncept a fajnové lineupy. Napr Angelus alebo Mýšačka.


18 Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Lubo: Politické smerovanie. Aj spája aj rozdeľuje. Momentálne sa na Slovensku celkom zhoduje punk, možno a metal a určtié odvetvie rapu, z čoho mám radosť. Umelcov spája taká zdravá punková dravosť. Samozrejme aj určitý pohľad na svet/ psychické nastavenie.


19 Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa v súčastnosti zaujal najviac ?

Peder: Epčko Kovošrotu.

Lubo: S asi najoriginálnejším zvukom/ žánrom ma zaujali Humenčania Papundekeľ Never Dies so svojim ,,eastcore-om,, , proste hardcore po vychdoňarsky, haha. Samzorejme je veľa kvalitných UG kapiel s ktorými hrávame a bavia ma či už naživo alebo štúdiovo, ktoré som už spomínal.


20 Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Peder: Film Fantastic Mr. Fox. Album Dark Side of The Moon. Seriál Black Mirror.

Lubo: Momentálne najviac počúvam albumy Human (Death) a Bolo nás Jedenásť (L+S a Filip), čiže odporúčam tie. Ja viem, je to zaujímavé kombo  haha.  Moja filmová all-time klasika asi vždy bude Forrest Gump, aj keď to asi videl každý. A kto nie, nech to napraví. Zo seriálov Breaking Bad. Z hier zase Assassin’s creed 2. Kerky nemám čiže štúdio odporučiť neviem. A pivo jednoznačne Plzeň.


21 Vinyl/CD/MC ?

Peder: Spotify.

Lubo: Ja som MP3kové decko, čiže si na tieto veci až tak nepotrpím, ale ked budem veľký (nie tak skoro) tak si kúpim nejaký ten gramofón.


22 Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Peder: S Paťom Šedom.

Lubo: S kapelou Hrobar, alebo ten Papundekeľ


23 Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Peder: "Modelové rozhovory sú väčšinou kecy."

Lubo: Ak máš aj ty pochybností hŕbu, tak si nájdi mlčanlivú vŕbu.

============================================

Linky: 

https://linktr.ee/wolnera

https://wolnera.bandcamp.com/album/product-of-fear

No comments:

Post a Comment