#135 Flork Reviews: Demonic-Eyed - V (2024)

Demonic-Eyed - V (2024) By Flork The first thing that hits you when listening to Demonic-Eyed is the intensity of sound. Like, you know rig...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, October 21, 2024

DSW#15 Demonic-Eyed - V (2024) // Luboshio // 18-10-2024


1.    Ahoj chalani, musím sa priznať, že asi nepoznám produktívnejšiu UG kapelu – ako sa dá zvládať vaše vražedné tempo tvorby a hrania živých koncertov. Koľko percent vášho celkového času venujete kapele a ako to zvláda vase okolie?

Luboshio: Snažíme sa a keď treba, tak sa snažíme viac - o tom to je hehe. Proste ideme, čo to dá, však oddychovať budeme v hrobe, život treba žiť... Naše okolie je z časti zainteresované, takže to zvláda dobre. Ja osobne, keď odpočítam prácu, priateľku a rodinu, tak tomu venujem všetok ostatný čas (ale občas si dám nejakú knihu, film, túru).


2.    Po dvoch rokoch prichádzate s deväťskladbovou novinkou “V” – čo boli zásadné míľlniky jej vzniku?

Luboshio: Príchod Doom-a (speváka)- ten jasne predefinoval album/muziku, myslím si, ža aj vďaka tomu to je náš najodlišnejší album. Plus Adam Mičinec predefinoval náš zvuk už na 4ke, ale teraz ho dokázal ešte viac vyšperkovať- fakt to stojí za to, tá prehľadnosť, upratanosť a popritom dravosť a agresia... Myslím si, že tieto 2 veci nás zas posunuli aspoň o 6000päťsto FRANFORCOV ďalej. A stojí za zmienku aj tradičné dodržanie spolupráce s Mirom Spevákom, Robom Ivanom a Julom Tomášom. Texty v angličtine do troch skladieb dodala tentokrát Rachel Herrmannová, moja kamoška, lingvistka.


3.    V kapele máte štvrtého člena, čo priniesol do tvorivého procesu a ako zapadol do kapely?

Luboshio: Doniesol rozmanitosť vokálov, lepšie pódiové prevedenie koncertov a ďalší umelecký vklad do našej hudby. Takže naplnil presne to, čo sme od neho očakávali a ešte aj viac. Ale hlavne- je to náš kamarát, máme ho radi!


4.    Ste vyzretí hudobníci, nedá sa nevšimnúť, že vaša kompozícia a jej prevedenie má špičkovú úroveň - ako je možné, že nevydávate vinyly na známejších labeloch, ktoré sa venuju thrashovým kapelám?

Luboshio: Neviem, nikto sa nám neozval, ale pravda je aj to, že som napísal len 2 maily ohľadne tohoto, asi to slabo "pretláčame"... Treba však dodať, že nie sme typická thrash kapela- solíme to dosť Hardcore-om... Ale tak nasporíme lóve a vydáme pod vlastnou značkou Černoboha hehe.


5.    Vaša predposledná nahrávka "IV" vyšla na Jabklách ako splitko so zvolenskými Jakubysko. Ako s odstupom hodnotíš toto kombo vydanie?

Luboshio: Ako giga-tera podarené hudobne aj vizuálne. Ja milujem kazety, dodnes ich počúvam a vďaka Jablkám sa mi naplnil jeden zo snov, veď naposledy vyšla moja hudba na kazete pred viac ako cca 23 rokmi. A Jakubysko sú kamaráti, čo viac si môže človek želať? Tá kazeta znie úžasne (z obidvoch strán)... škoda, že je vypredaná. Ale tak však čo, vyjde 5ka a znovu budeme mať kazetu! Boha, to bude jeba!



 

6.    Čo počúva, pozerá a číta kapela v týchto dňoch?

Luboshio: Za mňa- čo sa týka hudby, tak sa snažím vypočuť si každý nový slovenský album plus o zahraničnej UG scéne ma dobre informuje Ivo Chuck Ferenčuk z Total F zinu- má nos na neznáme  kvalitné kapely (to myslím worldwide) alebo často aj v tvojich Jablkách nájdem inšpiráciu na posluch. V kine som videl napr. Romula- páčil sa mi, hlavne tá levitujúca kyselina bola dobrá haha... Alebo aj Smršť od Bebjaka bola dosť znepokojujúca... 

Knihy: momentálne Angelológia 3 od Emila Páleša (pozoruhodná kniha, aj keď s niektorými vecami by som polemizoval až nesúhlasil), biografia Slayer, prichystaného mám Sideman-a od Fedora Freša... Z ľahšej literatúry som zhltol Lovca Čertov od Ďura Červenáka.


7.    Ktorý koncert za posledné dva roky vám utkvel v pamäti a prečo?


Luboshio: Z našich asi predskakovanie Maxovi Cavalerovi. Zo slovenských kapiel sa mi na koncerte páčili Besna a stabilnú koncertnú výkonnosť majú aj Catastrofy.


8.    Čo chystá kapela v najbližšom čase - na čo sa môžu tešiť fans?

Luboshio: Na DEMONIC-EYED 6, 7, 8 a 9 hahahahahahahahahaha



 

9.    Čo nám v domácom UG najviac chýba?

Luboshio: Ľahko sa kritizuje... Ale ja si vážim každého hudobníka, novinára, organizátora, zvukára, producenta, majiteľa klubu, grafika, atď, ktorý niečím prispel... Často to nie je jednoduché robiť popri "ostatnom živote" haha, takže takýto ľudia nám nechýbajú, lebo tu sú a robia. Samozrejme, chce to vytrvalosť... A konkrétne, nie však ako kritika, pretože hudobný vkus sa kritizovať neodvažujem a toto je o hudobnom vkuse- osobne by som na Wacken poslal Besnu, fakt nič v zlom, je to len môj názor... Viac mi zarezonovali, zdajú sa mi najosobitejší z kapiel v Sk kole.


10.    Ako sa vyrovnávate s post-kovidovým pretlakom všetkého a všade navôkol? Nechýba vám niekedy to spomalenie, nedostatok všetkého a z neho vyplývajúci hlad po koncertoch, albumoch, kapelách?


Luboshio: Život ide ďalej a my sme koľajnice, ktoré ho smerujú... Takže nie, ten nedostatok mi nechýba, ale malo to tiež svoje miesto v toku života. Chceme (musíme a mali by sme) predsa napĺňať svoje miesto tu a teraz, všetko, čo bolo, bolo, niečo z toho dobré, niečo menej dobré, ale najlepšie je to, čo je tu a teraz :)

============================================================================

Die Schmutzige Wiedergabeliste: Demonic-Eyed - V (2024)

Zoznam skladieb:

1. Nostromo

2. Javelin

3. Nájeb ako žiadny iný

4. Samotár

5. Keď ticho zabíja

6. The Foodgasm

7. The Greed

8. Believe Me

9. Plumbum
 

1. Ktorý film zo série Alienov máš najradšej a čo hovoríš na Romulus?

Mne sa páči každý z nich, ale, čo sa týka atmosféry, tak ma asi najviac berie Trojka... Proste temnota zakovaná do chodieb vnútorného univerza, klaustrofobické posadnutie útekom po najbližší prechod, od ktorého ani neviem, či mám kód a ak hej, tak aj tak to je len dočasné vyslobodenie- NIEČO AKO ÚNIK PRED VLASTNÝMI ŽIVOTNÝMI PROBLÉMAMI :D... 

Ak to dobre chápem, tak narážaš na prvú skladbu z 5ky. Takže Nostromo preto, lebo náš svet je akoby unášaný v ústrety Votrelcovi (všetky tie dezinfo, výmysly, nelogickosti, ktorých sú plné tiktokové intrenety a my sme proti nim zúfalo bezbranní), pričom nemáme kormidlo tohoto plavidla pevne v rukách- akoby nás už ovládli tí androidi z Votrelca, boti algoritmu, ktorí určujú, čo si máme myslieť a infikujú nás  zárodkami nedôvery, hnusu, neistoty, neľudskosti...


2. Koľko podľa teba ešte vydrží "boľševik"?

Luboshio: Áno, už to chápem, snažíš sa z nás dostať charakteristiku skladieb na 5ke hehe, ok... Slovami klasika- "Dávám mu tak rok, maximálne dva" :D Bohužiaľ oni majú schpnosť apgrejdnúť sa. Hlavne by som chcel ľudí upozorniť na to, že to, že žijú svoj život nedokonale alebo sa im nedarí, tak to ešte neznamená, že sú zlí alebo menejcenní.Treba sa snažiť uchopiť svoju slobodu a snažiť sa ju prežiť, nie ju niekomu zveriť- o tom sloboda a život nie je. Podstata obidvoch podľa mňa tkvie v nájdení svojho miesta na Zemi, v spoločnosti, v poznaní samého seba a v priznaní si svojej skutočnej identity. Len potom to isté dokážem priznať aj iným. Áno, nie je to ľahké, ale podľa môjho názoru práve teraz je na to čas (mohli by to pochopiť aj mystici- kruh periodicity dejín je znovu na Michaelskom období a práve tento čas praje slobode a individuálnej zodpovednosti- nemali by sme sa ani jednej vyhýbať a povedal by som, že je to priam naša ľudská povinnosť a predurčenosť tohoto veku nenechať zvíťaziť autokraciu práve teraz - na to možno bude podľa tejto teórie čas niekedy po roku 2233 v období Orifiela).



 

3. Ktorý riff ťa naposledy ukrižoval a na tri dni pochoval?

Sólovka Kerryho Kinga je KILL ako sa patrí. Síce mu ľudia vyčítajú, že to je akoby ďalší Slayer, ALE ČO KURWA ČAKALI? On proste "drží opraty pevne v rukách". Ešte dobrý album spravili aj HROBÁR zo Štiavnice, CEREMONY OF SILENCE (Zv, BB) a REFORE tuto odvedľa z Valašska. A ďalej sa mi páči ACID FORCE, FAÜST a veľa iných kapiel... Okrem toho som multižánrový- mám rád world music, elektroniku, punk, retro a klasickú hudbu (hranú hlavne na španielskej gitare). A dobrým autorským riffom ma väčšinou ukrižuje Mayo Serva (z Total Music, bubeník v Mäso), keď mi občas niečo zachrchlí na gitare- je škoda, že nemá čas na muziku. A nedávno tu bol u nás v hudobninách náš producent Adam Mičinec a trochen zaimprovizoval, dpč ten má teda techniku a nápady, pre mňa top gitarista... proste NÁJEB!


4. Nie je spoločenský život trochu preceňovaný?

Je. Samota vo dvojici (vedieť tráviť čas so svojím obľúbeným človekom) alebo aj individuálna samota má svoje neodmysliteľné miesto v živote človeka, pre mňa dokonca čaro... A kto nedokáže byť sám so sebou, tak by sa mal vážne zamyslieť nad smerovaním svojho života. Btw text k Samotárovi dodal Doom.


5.  Odporúčaš nudnejší vybalansovaný život, alebo skôr život plný letov do výšok, po ktorých nasledujú hlboké pády?

Luboshio: Pondelok, utorok, streda, štvrtok odporúčam balansovať a ostatné dni peakovať haha. HLAVNE TEN PONDELOK BALANSUJTE S ROZVAHOU! Samozrejme peakovať sa dá aj osamote, proste knihu alebo muziku si treba občas vychutnať sám so sebou, na tom nie je nič vybalansované alebo nudné, však na HC sa dá kľudne aj váľať po izbe osamote, alebo keď ti nabehnú zimomriavky pri dobrom príbehu- a to mi nepripadá ako nejaké emočne vybalansované chvíľky hehe, vtedy to je čistý peak.



 

6. Čo hovoríš na trend foodbloggingu, cestopisných reláciách o varení a spoločenskej obsesie konzumovaním potravy?

Luboshio: Nebavia ma a pre mňa by bolo lepšie, keby človek ani nepotreboval jesť, takže som úplne mimo toho... Obsesia jedlom je jeden z najprehliadanejších problémov, príroda nám pridala dosť nepríjemnú nutnosť do našej výbavy- nutnosť jesť. A myslím si, že pre charakter človeka je prospešné zažiť občas aj hlad. Na dobré stravovanie treba veľa nadhľadu.


7. Ktorý zo siedmych smrteľných hriechov je tvoj najobľúbenejší?

Luboshio: Pravdupovediac, nemám obľúbený hriech. Prežívaním a myslením som HC-kid, snažím sa nedovoľovať týmto veciam prenikať do môjho života, ale čo sa týka štúdia problematiky, tak ma to samozrejme zaujíma, beriem to však celostne- DOKONALÁ OSOBNOSŤ BY MALA MAŤ V SEBE Z KAžDÉHO Z NICH muhahaha, pozdravuje Vás DŽÍZS :D



 

8. Postavili egyptské pyramídy a Göbekli Tepe mimozemšťania, stratená ľudská civilizácia s technológiu na úrovni dnešnej alebo len obyčajní starovekí ľudia?

Neviem, ale ja niečomu takému ako sú ufónci neverím. Verím v silu ľudských schopností, verím v individuálny vývin a spoločenský vývoj, verím, že je dobre, ak niečím prispejem- niečím kreatívnym a prospešným- to sú podstatné veci. Mimozemšťania sú pre mňa  dobrí len do kníh a pesničiek. Nemám čas zamýšľať sa nad pičovinami :D - VER MI, JE TO TAK LEPŠIE! 

A keby tu na Zemi našu DNA aj nechali nejakí mimozemšťania, aby by sme z nej vznikli (zas sme pri tom Votrelcovi, konkrétne časť Prometheus), tak akože čo? Mám im zato poklonkovať resp. uznávať ich? Tiež od nich nechcem, aby poklonkovali tomu, kto nechal na ich planéte ich DNA... Veď som vybavený kritickým myslením, tak kua načo by to bolo dobré? Je to stále ten istý bludný kruh, na ktorom stavajú náboženstvá... Bohov stvoril "GDO" :D? Tiež mu za to tí bohovia ďakujú? Tak teda ešte raz, pre mňa je dôležitá moja osobnosť a môj život, na to viem ovplyvniť a tým prispieť k lepšiemu životu ostatných okolo mňa - prebudovať realitu. A objektívnou realitou je pre mňa súčasnosť, nie minulosť alebo história, tú žijem, na ňu viem zapôsobiť a pokúsiť sa ju zmeniť k lepšiemu. Všetko ostatné sú len bájky a rozprávky (vrátane histórie- pretože podobné morálne ponaučenia alebo fopá sa dajú nájsť aj v historických príbehoch aj v bájach...).


9. Na čo nie je škoda olova?

Na IZMY! 

Outro nepriamo nadväzuje na skladby z 3jky (Vek vodnára a hlavne Kryoterapiu), ktoré súvisia s astrológiou. Olovo patrí k znameniu kozorožca (ja a Vlad eS) a zdalo sa nám, že takéto uzavretie by mohlo dodať albumu mystiku. Sám som skôr racionalista, ale mám rád viacdimenzionálne príbehy a "fantasy" súvislosti (niečo podobné ako sága OHŇOOKÝ alebo DAGON), takže niečo také sa mi tam pýtalo... Plus je ťažké a zároveň fascinujúce ako život.

===========================================================================

Demonic-Eyed na Jablkách:

https://jablkadaleko.blogspot.com/2021/12/128-demonic-eyed-thrashcrusthc-zo.html

https://jablkadaleko.blogspot.com/2023/01/dsw006-demonic-eyed-4-2022-luboshio-4.html

https://jablkadaleko.blogspot.com/2023/09/90-flork-reviews-demonic-eyed-4-2022.html 

 

No comments:

Post a Comment