#291 Cancer Void // OSDM // Serus // 6.12.2025

 


                                                            /// English version below ///


1. Debut "pražských imigrantov" Cancer Void sa volá First Metastasis. Čo bolo podľa teba príčínou tejto diagnózy a aké plány má kapela na začiatku konca svojej existencie?

Serus: Zdar! V prvom rade uvádzam, že celkom nezodpovedne beriem tento rozhovor do svojich rúk. O vzniku Cancer Void sa už zbytok kdesi vyjadroval, ja som k nemu absolútne neprispel a prisral som sa ako posledný člen.

Ďalšie plány sú momentálne v decembri roku 2025 dohrať naplánované koncerty a vrhnúť sa na dokončenie dosky, nech to netrvá desaťročie a zbavíme sa obohratých songov v sete.


2. Cancer Void si predstavujem ako niečo, čo rastie tým, že požiera prázdnotu. Je to prázdnota v našom okolí (napr. vesmír) alebo prázdnota bytia po našom poslednom vydýchnutí? 

Serus: Názov kapely už chalani viacmenej mali vymyslený, keď som došiel. Napriek tomu, že znie ako z death metal bandname generátoru, mi prišiel super - ľahko zapamätateľný, dobre vyzerá napísaný a hlavne mi úplne dal predstavu o čom by texty a vizuály Cancer Void mali byť.

Predstavujem si nejakú obskúrnu spleť čiernych dier v nejasnej spleti rôznych výjavov a halucinácií. Prelínajúce sa reality - hnilobné, chorobné, nadpozemské, vesmírne, transcendentálne blablabla. 






3. Názov skladby Breeding Pyramids znie ako groteskný mix architektúry a mäsa — čo tieto pyramídy plodia a je možné si vo výsledku predstaviť niečo ako Dom, ktorý postavil Jack?


Serus: Táto asociácia by mi nenapadla, ale v podstate to sedí! Predstavil som si obrovské orgie zostatkov rôznych životných foriem tvarujúce pyramídy - monumentálny prvok v snovom priestore pod dohľadom miliónov očí. 


4. Skladba Encased in Veins vyvoláva predstavu udusenia sa vo vlastnom tele — vnímaš fyzickú schránku ako rozkladajúci sa žalár, v ktorom je uväznené vedomie resp. nejaka forma ducha?


Serus: Tento song je o predstave obrieho orgánu (srdce, povedzme?), pumpujúceho neuveriteľný hnus a amfetamíny do nekonečného poľa ľudských obalov. Cirkulujúce donekonečna labyrintom z žíl.


5. Ammonia Baths — názov zaváňa chemickou očistou a rozkladom. Čo inšpirovalo túto predstavu — bitúnky, balzamovanie alebo prozaickejšie zbavovanie sa nepohodlných svedkov mafiou?


Serus: Ten som písal jak úplne prvý, takže som asi najviac tápal haha. Hnijúci zárodok človeka nazerajúci na hory čriev skrz diery v jeho obale, tvorenom z kostí a sopľov. Okolo neho tancujú groteskné tiene a okolie sa hmýri vo výparoch z čpavkových riek. Totálne bizarná nočná mora haha.

.



6. Cosmic Caverns of Extinction na mňa pôsobí lovecraftovsky — nekonečný priestor živiaci sa vlastnou smrťou. Je kozmic­ký horor jedným z vaších vplyvov, alebo je tvoja temnota skôr pozemská, ľudská?


Serus: Toto si trafil úplne! Predstavoval som si odlet duší na miesta, kam by sa normálne dostať nemali. Let v nekonečnom jaskynnom priestore okolo (opäť monumentálnych haha) pilierov a podobizní kozmických bohov. Vodopády krvi, čas neexistuje a ty si pochovaný v tomto priestore navždy. Toto je zmysel života.

Kozmický horor sa z toho nejako prirodzene vyvinul, ale nie je akoby hlavnou “témou” kapely - aj keď ľudia si to takto často intepretujú.


7. Na albume sa objavili aj zaujímavé atmosferické tracky, Introduction a Interlude - kde hlavne tá druhá mi pripadá ako soundtrack ku zmene skupenstva z tuhého na plynné v nejakom močiarnom krematóriu. Aký bol zámer a odkiaľ prišla inšpirácia pre tieto tracky?


Serus: Intro som robil ja ešte veeeeľmi dávno, keď som ani netušil, že v Cancer Void budem krákať.

Interlude robil Klim, gitarista. Povedal by som k tomu aj viac, ale viac neviem. A v tomto rozhovore odpovedám len ja, tak si Klima budete musiet niekde odchytiť.

 




8. Pre rôzne hudobné subžánre sa hodia špeciálne typy horrorov, napr. gotici majú radi vampírov (okrem posledného Nosferatu - myslím si, že fúzy bola posledné kvapka), black metalisti majú radi filmy o inkvizícii a mníškach - na aké horrory sa pozeráte najradšej vy?

Serus: Čo mám rád a nejako by sa hodilo do tejto debaty, tak je určite Event Horizon. Ďalej mi teraz napadá napr. The Keep, Species… Alien filmy musím spomenúť (ten nový seriál bol totálna tragédia…) Určite mi napadne ďalších 150 vecí 20 minút po tom ako ti to pošlem.


9. Prvý náklad 12" First Metasthasis, ktorý vyšiel na UK labeli Me Saco Un Ojo, sa vypredal sakra rýchlo. O aký náklad išlo, boli ste prekvapení odozvou a bude šanca na re-release?

Serus: Neviem presne, okolo 200? A vobec sme to teda nečakali. Nechcem kecať, ale už sa myslím rieši tretí?! Že to niekoho baví toto… A bavili sme sa, že tomu asi dosť dopomohol aj obal albumu, z čoho som fakt rozčarovaný.


10. Všimol som si, že dnes stačí vydať akýkoľvek bordel, dať tomu meno Dungeon Synth a predá sa to ako teplé rožky. Tiež si myslím, že noise ako hudobný žáner vymysleli výtvarníci, ktorí sa nepresadili vo svojom fachu a rozhodli sa zaujať v "hudobnom" businesse. Ako ďaleko som od pravdy?

Serus: Neviem. Ja veľa vecí neviem.





11. Serus, ty si známy ako workoholik a tvoje kresby zdobia albumy a merch mnohých UG kapiel z celého sveta. Môžeš mi prosím popísať svoju techniku kresby, a ktoré zo svojich výtvorov máš najradšej?

Serus: Kreslím ručne, tenká fixa 0,1 a bodkovanie. Skenujem, dokolážovávam, doplňujem v počítači. Potom už len tlačenie, kopírovanie a občas teda ešte na záver kolorovanie v digitále. Najradšej mám vždy ten nový!


12. Kapela Cancer Void má medzi sebou pár známych tvárí - z akých miest a kapiel pochádza aktuálna zostava?

Serus: Cancer Void je ako začiatok vtipu, ide Kysučan, Košičan, Rusák, Ukrajinec a Moldavan na pivo……


13. Chodíte radšej zbierať kosti na staré cintoríny, vykonávať potreby do božích stánkov alebo brigádovať do krematórií a pitevní? Našla by sa nejaká historka hodná zmienky?

Serus: Chodíme tak normálne do skúšobne a na pivo. Death Metal už nie je čo býval…


14. V roku 1998 som na jednom festivale v Brekove počul takýto rozhovor medzi fanúšikom a členom kapely Bizarre of Brutality "F: Čom bavice deathmetal? BOB: Bavime ho bo ma perspektivu." Myslíte že sa naplnili slová muzikanta a kedy podľa vás začne ďaľšia vlna OSDM?

Serus: Ja dúfam, že už nezačne nič a všetci začnú hrať shoegaze.

.





15. Ktorý album, artwork a videoklip vás v poslednej dobe zaujal najviac ? 

Serus: Album artwork mi teraz napadá malba od Tomáša Mituru pre kapelu Filth. Videoklip odporúčam Ruslana ft. T-Pain - Moon of Dream, neopísateľné. A náš klip mám celkom rád.


16. Je niekto s kým by ste si radi prečítali rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Serus: S Playboi Cartim alebo Vladom Vachom.


17. Motto na záver.

Serus: Sexy Ženy 4 Life


============================================================================ 

Links:

https://cancervoid.bandcamp.com/album/first-metastasis

https://www.instagram.com/cancervoid_death/ 

============================================================================

 


 

1. The debut of the “Prague immigrants” Cancer Void is called First Metastasis. What do you think caused this diagnosis, and what plans does the band have at the beginning of the end of its existence?

Serus: Yo! First of all, let me say I’m taking over this interview quite irresponsibly. The rest of the guys already talked somewhere about the origins of Cancer Void — I didn’t contribute at all and only attached myself later as the last member.

As for future plans — at the moment, in December 2025, we want to finish the scheduled shows and get to work on completing the record, so it doesn’t take a decade and so we can finally get rid of the overplayed songs in the set.


2. I imagine Cancer Void as something that grows by consuming emptiness. Is it the emptiness around us (e.g., outer space), or the emptiness of being after our final breath?

Serus: The guys more or less had the band name figured out when I arrived. Even though it sounds like something from a death metal band-name generator, I thought it was great — easy to remember, looks good written down, and mainly it instantly gave me a sense of what the lyrics and visuals of Cancer Void should be.

I imagine some obscure network of black holes intertwined with vague visions and hallucinations. Overlapping realities — rotten, diseased, otherworldly, cosmic, transcendental, blah blah blah.


3. The track name Breeding Pyramids sounds like a grotesque mix of architecture and flesh — what do these pyramids breed, and is it possible to imagine something like the house Jack built?

Serus: That association wouldn’t have crossed my mind, but it actually fits! I imagined giant orgies of leftover biological forms shaping pyramids — a monumental element in a dream space watched over by millions of eyes.

.




4. The track Encased in Veins evokes the image of suffocating inside your own body — do you see the physical shell as a decomposing prison containing consciousness or some sort of spirit?

Serus: This song is about the idea of a giant organ (a heart, let’s say?) pumping unbelievable filth and amphetamines into an endless field of human shells. Circulating endlessly through a labyrinth of veins.


5. Ammonia Baths — the name reeks of chemical cleansing and decay. What inspired this vision — slaughterhouses, embalming, or the more mundane disposal of inconvenient witnesses by the mafia?


Serus: That was the first one I wrote, so I was probably the most lost, haha. A rotting human embryo gazing at mountains of intestines through holes in its casing made of bones and snot. Grotesque shadows dancing around it and the environment swirling in the fumes of ammonia rivers. A totally bizarre nightmare, haha.


6. Cosmic Caverns of Extinction feels Lovecraftian — an endless space feeding on its own death. Is cosmic horror one of your influences, or is your darkness more earthly and human?

Serus: You nailed this one completely! I imagined souls flying off to places they normally shouldn’t be able to reach. A flight through an endless cavernous space around (again, monumental haha) pillars and effigies of cosmic gods. Blood waterfalls, time doesn’t exist, and you’re buried in this space forever. That’s the meaning of life.

Cosmic horror developed naturally from that, but it’s not really the “main theme” of the band — although people often interpret it that way.


 

7. The album features interesting atmospheric tracks — Introduction and Interlude — and especially the latter sounds to me like a soundtrack to a phase change from solid to gas in some swamp crematorium. What was the intention, and where did the inspiration come from?

Serus: I made the intro myself a loooong time ago, back when I had no idea I’d ever be croaking in Cancer Void.

The interlude was made by Klim, our guitarist. I’d say more, but I don’t know more. And since I’m the only one answering in this interview, you’ll have to catch Klim somewhere.


8. Different music subgenres tend to attract specific types of horror — goths like vampires (except the latest Nosferatu, I think the mustache was the last straw), black metal fans love films about the Inquisition and nuns. What kind of horrors do you enjoy the most?

Serus: What I like and what somehow fits this discussion is definitely Event Horizon. Also The Keep, Species… I have to mention the Alien films (that new series was total garbage…). I’m sure another 150 titles will come to mind twenty minutes after I send you this.


9. The first pressing of the 12″ First Metastasis, released on the UK label Me Saco Un Ojo, sold out damn fast. What was the pressing size, were you surprised by the response, and will there be a re-release?


Serus: I’m not sure exactly — around 200? And we really didn’t expect that. I don’t want to talk nonsense, but I think they’re already working on the third pressing?! That people are into this… And we think the album cover helped a lot, which honestly shocked me.

.




10. I’ve noticed that nowadays you can release any kind of garbage, call it Dungeon Synth, and it sells like hotcakes. I also think that noise as a genre was invented by visual artists who didn’t make it in their field and decided to get attention in the “music” business. How far am I from the truth?

Serus: I don’t know. I don’t know a lot of things.


11. You’re known as a workaholic, and your drawings adorn albums and merch of many UG bands worldwide. Could you describe your drawing technique and tell me which of your works you like the most?


Serus: I draw by hand, with a thin 0.1 fineliner and pointillism. I scan it, collage it, and add things on the computer. Then it’s just printing, copying, and sometimes coloring digitally at the end. My favorite is always the newest one!


12. Cancer Void includes a few familiar faces — from which places and bands does the current lineup come?

Serus: Cancer Void is like the start of a joke: a guy from Kysuce, a guy from Košice, a Russian, a Ukrainian, and a Moldovan walk into a bar…

.




13. Do you prefer collecting bones in old cemeteries, relieving yourselves in holy places, or doing shifts at crematoriums and morgues? Any story worth telling?

Serus: We usually just go to rehearsal and for a beer like normal people. Death metal isn’t what it used to be…


14. In 1998 at a festival in Brekov I overheard a conversation between a fan and a member of Bizarre of Brutality: Fan: “Why do you like death metal?” BOB: “We like it because it has perspective.” Do you think his words came true, and when do you expect the next wave of OSDM?


Serus: I hope nothing ever starts again and everyone switches to shoegaze.


15. Which album, artwork, and music video impressed you the most recently?

Serus: The album artwork that comes to mind is a painting by Tomáš Mitura for the band Filth. For a video, I recommend Ruslan ft. T-PainMoon of Dream, indescribable. And I also quite like our own video.


16. Is there someone you’d like to see interviewed on Jablká ďaleko od stromu?

Serus: Playboi Carti or Vlado Vacho.


17. Motto to end with.

Serus: Sexy Women 4 Life. 

No comments:

Post a Comment