#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, July 26, 2023

#213 Kocka Cukru / Stoner / Huťo, Kekso / 20-7-2023.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Huťo:  Nazdar. Ja som Huťo, hrám na gitaru v Kocke Cukru a momentálne ma najviac zaujíma, ako nerobiť a zarobiť.

Kekso: Nazdar, ja som Kekso a v Kocke Cukru hrám na gitaru a snažím sa aj spievať. V týchto dňoch ma zaujíma, ako sa schovať pred slnkom, ponevač niesom vôbec letný typ.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Huťo: Tak v ďalekej minulosti som hral v kapelách The Curwy, Hoolee. Tu som hral na gitaru. V Kocke Cukru som začínal na base, ale teraz už hrám na gitare aj tu.

Kekso: V praveku, za éry dinosaurov som hral v kapelách A-Komplex a Free Mind



 

Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

Huťo: Myslím, že máloktorý gitarista je na 100% spokojný so svojou výbavou, vždy je čo vylepšovať. Ja som tak na 68% spokojný,  hehe. Teraz hrám na Fender strat, ktorá je zapojená do hlavy Engl Firebal 60.

Kekso: Momentálne hrám na nejaký hybridný Fender jazzmaster, ktorý je ale úplne super a pichám to do hlavy Marshall dsl 100.


Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Huťo: No to je tak, že väčšina našich nahrávok je dosť komplikovaný pôrod. Naše skladby si nahrávame sami, tak trošku fušujem do nahrávania. Total DIY prístup.

Kekso: Huto je hudobný guru a prevádzkuje v podstate nahrávacie štúdio. Nahrávka vznikala u mňa v obývačke, vďaka veľmi tolerantnému prístupu mojich spolubývajúcich.


Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Huťo: Asi to čo práve počúvam alebo čo  cvičím. Ale určite aj veci ktoré ma zaujali v minulosti, pri ktorých som si povedal, že niečo takéto urobím.

Kekso: Neviem vždy je to niečo iné. Pri textoch to je aj úplná blbosť. Napríklad článok v novinách, rozhovor s kamošom, alebo veci čo ma serú a vytáčajú. Pri skladaní hudby samozrejme veci čo počúvam, alebo ktoré by som chcel počuť.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Huťo: Za mňa je to song0037. A dobrý text je v skladbe Slovensko.

Kekso: To je ako ktoré dieťa mám radšej. To nech posúdia iný.

 
 


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Huťo: Najvyššie, hehe. Realita je taká, že teraz som v štádiu, kedy sa už táto moja činnosť dokáže čiastočne financovať sama.

Kekso: Ambície som mal vždy najvyššie, ale hovno klamem.Vždy som chcel iba hrať a baviť sa.A to sa doteraz nezmenilo.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Kekso: V tomto smere sme asi najnudnejšia kapela, keď sa nerátajú opilecké príhody.

Huťo: Asi tak. My sme za celú svoju existenciu veľmi málo koncertovali, takže máme oveľa viac spomienok len zo skúšobne. A aj z toho si veľa nepamätáme. Však vieš…


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Huťo: S kapelou máme rozrobených niekoľko nových skladieb. Snáď z toho bude nejaké EP. A pomaličky rozbieham svoje minimalistické ešte stále mobilné lowcostové nahrávacie štúdio Low Mids Studio.

Kekso: Jak hovorí Huto, keď sa podarí na jeseň, alebo v zime pustiť von EP.


Cítiš ítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Huťo: Asi aj áno, takej lokálnejšej. Nie sme moc známi, keďže málo koncertujeme.

Kekso: Scéna znie dosť elitársky, ale keď to znamená zahrať si,stretnúť kamošov, tak asi áno.


Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Kekso: Nerozmýšľal nad tým. A keď niektorá naša vec vyvolá v ľuďoch určité emócie, tak je to asi fajn.

Huťo: Ani neviem. Každý si môže tú ktorú vec vysvetliť po svojom.


Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Kekso: Nad týmto vôbec nerozmýšlam. Vždy tvorím a hrám tak ako to cítim.

Huťo: Priblížiť sa dokonalosti, hehe.

Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Kekso: Asi 90-tky, vtedy vznikli úžasné veci.

Huťo: Ani nie.


 

Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Kekso: Popravde ani neviem aké subkultúry existujú, nejako to nesledujem, ale páči sa mi miešanie žánrov, keď ľudia spolupracujú a vzájomne sa posúvajú vpred. Dosť inak vytáča táto influencerská rakovina, čo všetkých požiera.

Huťo: Páči sa mi návrat k vinylu. Ja som viac menej tolerantný ku všetkému, takže mi málokedy niečo lezie na nervy.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Kekso: Nech si každý tvorí čo chce, o tom je umenie, ale pre mňa sú stopka všetky tie hoaxersko-náckovské veci.

Huťo: Toto mám nejak automatické, nikdy som nad tým nerozmýšľal.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Kekso: Z domácich vecí ma naposledy zaujal nový album Adacty, ten sa mi páči zvukovo, chalani tam urobili parádnu robotu.Velmi sa mi páči aj atmosféra albumu od Lutry-Okovy času, no a mám rád zvuk, ktorý vie vyčarovať Libor Hanulay v štúdio Vomitor sound.

Huťo: Return of Pluto - New Horizons alebo Bongsilisk. Borci z Levíc, skvelí hudobníci a samozrejme Vomitor Sound.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Kekso: čítam dosť,ale niečo menovať by bolo na dlho a tak isto aj filmy. Tetovanie nemám žiadne, takže v tomto som panic a pivo nepijem, ale myslím, že najlepšie je to, čo je práve v akcii.

Huťo: No kniha, napriklad Hájnikova žena od P. O. Hviezdoslava. Kto toto dá je macher, hehe. Album jednoznačne Greenleaf - Hear the rivers, vypočutý asi milión krát. Tetovanie tiež nemám žiadne. V tomto je najlepší náš bubeník Zero, jak sa u nás hovorí "počarbaný jak prvácky zošit." A pivo je najlepšie čapované a studené!!!



 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Kekso: Akcie si vyberám podľa kapiel, takže žiadneho favorita nemám, ale chystám sa na Brutal Assault, tak sa to možno zmení.

Huťo: Nemám v tomto žiadneho favorita.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Kekso: Libor Hanulay

Huťo: Return of Pluto
 

Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Kekso: Počkáme a uvidíme.

Huťo: "Ak si myslíš, že si príliš starý na rock and roll, tak si!"   Asi je to od Lemmyho, neviem, ale pasuje to k nemu.

============================================

Linky:

https://www.facebook.com/kockacukru

https://kockacukru.bandcamp.com/

https://www.youtube.com/@kockacukru951

No comments:

Post a Comment