#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, August 31, 2023

RK#31 Čítanie po rannej káve s Mrakomor.


1. Ako došlo k spolupráci so Suicidal Solitude na poslednom albume "Life Goes On"?

Ahoj, předem bych chtěl všechny pozdravit a pochválit tvůj blog, protože podobně laděná záležitost u nás v ČR chybí a to je škoda!

Ale teď k otázce. No k spolupráci došlo těžce “neblackmetalově” a to prostřednictvím domluvy na Instagramu. Před nějakou dobou jsem vydal debutové EP V Dekádách Dekadence a na základě toho mě Suicidal Solitude kontaktovali a po několika měsících je album na světě!!! Škoda, že v tom není více emocí, vražd a vypalování kostelů, jak je v black metalu zvykem, ale dobu nezastavíš, tak někdy něco dobrého vzejde i z toho Instagramu.


2. Boli ste dohodnutí na určitom koncepte - hudobnom, textovom alebo album vznikal spontánne?


No koncept byl dán už samotným spojením, které mi přišlo funkční a zajímavé. Suicidal Solitude je čistá sebevražedná deprese a moje hudba je spíše melancholická a sentimentální. Takže mi přišlo zajímavé ty záchvaty deprese proložit melancholickým rozjímáním. Proto jsme i volili to, že se naše skladby střídají, což tomu pomohlo.

Koncept by mohl znít takto. S Mrakomorem se zasníš nad dávnými vzpomínkami, které odnesl čas a to tě uvrhne do deprese, kde člověka beznadějně roztrhá skladba od Suicidal Solitude!!! 

 



3. Ako si spokojný s výsledkom a aké ohlasy na album si zaznamenal?

Spokojený jsem velmi, jak jsem si album přehrával, tak bych zpětně nějaké změny udělal, ale minimum. Skladby od Suicidal Solitude jsem zařadil do svého playlistu a snad se to líbí i lidem, vyšly na to slušné recenze a hodně lidí to poslouchá i opakovaně, to potěší nejvíce.


4. Ako je DSBM žáner akceptovaný v rámci širšej BM scény a sú tam nejaké prieniky ako spoločné akcie, spolupráce, ...? 

To je těžko říct, já ani neumím odpovědět. Protože když jsem s black metálem začínal , tak to bylo před nějakými osmnácti lety. To snad DSBM nebyl ještě ani moc etablovaný jako subžánr black metalu. Já jsem jako inspiraci a vzor měl pozdější alba Burzum, kde mě oslovily pomalejší a depresivnější skladby a když jsem někde na kazetách mezi “věrné” šířil dema, tak jsem svůj styl specifikoval jako black-doom metal. Potom jsem na mnoho let hudby nechal a když mě před nějakou dobou vnitřní pnutí donutilo vzít do ruky kytaru,  tak jsem najednou zjistil, že hudba podobná té moji má vlastní subžánr, tak jsem do té škatulky naskočil.

Takže nemám moc přehled, ale párkrát jsem jsem pochytil názor, že DSBM není vlastně ani metal, takže tam bude spíše nějaká rivalita mezi klasickým blackem a pomalejšíma nebo atmosferičtějšíma odnožema, ale mě je to celkem jedno, poslouchám obrovské množství hudby různých žánrů a na kádrování muziky moc nehraju.


 

5. Kto sú pionieri DSBM v Čechách a na Slovensku ?

Rozhodně projekt Trist!!! Dneska je už bohužel delší dobu neaktivní, ale svého času dosáhnul světového věhlasu. Byl to one-man projekt z Olomouce a měl jsem tu čest být s Tristem i v kontaktu v době, kdy byl aktivní. Dodnes je mi obrovským vzorem a je to rozhodně nejlepší DSBM, který doposud vzniknul. Takže v rámci tohoto žánru máme v ČR silnou tradici!


6. Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Vždycky mě fascinovalo 19. století, chtěl bych zažít na chvíli ten pocit optimismu a víry v lidský a technologický pokrok, než byl zadupaný do země dvěma světovými válkami.

A kým bych chtěl být? Asi básníkem v 19. století vrcholil romantismus, tak bych chtěl na jeho vlně tvořit. Básně píšu i teď, ale psát ve stejné době jako Byron nebo náš Mácha, tak to bych si nechal líbit, sice bych skončil ve vyhnanství, chudobě nebo s kulkou v hlavě, ale stálo by to za to!!!


7. Čo ťa naposledy nasralo?

Já se naseru docela těžko, ale naposledy to byla vlna horka, člověk se potí a pokud poslouchá metal a chodí v černé, tak se potí ještě více.


8. Posledný videoklip, album hod song, ktorý si si točil nonstop dokola ?

Jak jsem už říkal, tak mám široký záběr hudby, kterou poslouchám, poslední dobou často poslouchám Ramones a jejich skladbu Poison Heart, pohrávám si s myšlenkou coveru a taky poslední dobou dost jedu Johnyho Cashe, Johna Denvera a jiné country. A ano poslouchám i country, kde jinde bych bral inspiraci na ty teskné melodie!!

 



9. Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

Horror? Tam bych to viděl na Osvícení, skvělý film a ještě lepší knížka. Komedie? Kterýkoliv film od Monty Pythonů i přesto, že některé jejich absurdní skeče už jsou dneska obrazem reality. A doják? Cokoliv, kde přijde k úhoně nějaké zvíře, to na mně funguje nejvíc! Nevadí mi když ve filmu umře 150 lidí, ale jakmile si pes zlomí drápek, tak je zle.

10. Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):



Gotika, tohle můžu! Když jsem začal vnímat rockovou hudbu, tak jsem začínal poslouchat XIII. století a doteď jsem velký fanoušek. Tohle je hodně dobré.




Perfektní námět a dobré změny tempa. Klip taky zajímavý.




V jedné z odpovědí říkám, že mám rád Ramones, takže hodně dobrý!!!!




Zní to skvěle a ten klip je osmdesátkovější, než kdyby byl z osmdesátek!!!




Co napsat? Absolutní kult! Vidět Frantu Štorma prolézat kryptou to člověku zákonitě udělá den.




Skvělá záležitost, mám rád folk a tahle temná variace je úžasná, kdybych uměl lépe čistě zpívat, tak bych klidně něco podobného hrál!




Hodně dobrá alternativa a zajímavý klip, instrumentálně na vysoké úrovni




Perfektní věc, ambientní a synťákové věci jsem chtěl vždycky do hudby zapojit, ale neumím s tím krom kytary a basy je programování bicích můj strop. Klobouk dolů!!




Slyším Sisters of Mercy s krásně uchylným videoklipem, hudebně jsi mi nabídnul samé skvělé věci a tuhle část rozhovoru jsem si užil.


11. Vyraďovačka - koho/čo si vyberáš ako spoločnosť/médium na pustý ostrov a prečo ?

Beatles alebo Rolling Stones?

Rolling Stones! Byla by to větší pařba a John Lennon by mě sral hipísackýma kecama!!

Bathory alebo Venom?

Vždycky Bathory!!! Památce Quorthona jsem věnoval i svou část splitka a moc rád bych se ho na spoustu věcí zeptal. Na pustém ostrově by na to byl čas.

Mayhem alebo Burzum?

Rozhodně Burzum, Varg je prostě Varg. Můžete o něm říkat, že je vrah, nácek, blázen, kriminálník, ale i přesto je to hlavně hudební génius a člověk se zajímavým pohledem na svět. A navíc by u sebe určitě měl sirky, což by se se na pustém ostrově hodilo.

Necrocock alebo Franta Štorm?

Určitě Franta Štorm, Necrocock by mi tam dělal hrozný věci s tělesnými otvory!!!


Robert Eggers alebo Quentin Tarantino?

Těžko říct, Eggers točí Nosferatu, tak bych ho mohl zásobovat radama a s Tarantinem bych pokecal o footfetishi. Obojí je lákavé!

Poe alebo Lovecraft?

Asi Lovecraft i přesto, že jako spisovatele mám raději Poea. Lovecraft byl větší podivín a s těma já rád trávím čas a bývá s nimi větší zábava.


12. Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?

Každé umění by měla být především čistá emoce a pokud v někom ty emoce dokáže vzbudit aktuální dění nebo fiktivní světy, tak je to jedno, umělecké vyjádření by hlavně mělo být opravdové a pokud není tak se to ani nedá nazývat uměním!



 

13. Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Žánrovou čistotu jsem uznával naposledy, když mi bylo 15, doteď si pamatuju, jak jsem byl pohoršen, když mi jeden z tehdejších idolů z black metalové scény řekl, že poslouchá i třeba starší alba Michaela Jacksona. Teď už ho chápu. Hudba je buď dobrá nebo špatná a žánrová čistota dobrou hudbu automaticky nedělá.


14. V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?

Až člověk nebude mít co říct, já třeba nic nenahrál 13 let a až po třinácti letech jsem něco vytvořil, prostě jsem to tak cítil. Jak jsem psal, hudba a black metal zvláště, je čistá emoce, pokud ty emoce chybí, je to o ničem. Člověk by měl přestat dělat hudbu ve chvíli, kdy přestane hudbu dělat srdcem a začne ji dělat hlavou, to je ta práva chvíle, kdy skončit.

No comments:

Post a Comment