#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, June 30, 2023

#81 Tom/EZR Reviews: Sangre de Idiotas – split with Reeking Cross (2023)

Sangre de Idiotas – Split with Reeking Cross (2023)

by Tom/EZR

Sangre de Idiotas je dvojčlenný “neandertálsky grind” v zložení Richard Sangre (basa, vokál) a Jan IxPx (bicie), ktorého názov odkazuje na bývalé kapely Idiots Parade a Sangre de Cristo, v ktorých chalani okrem množstva ďaľších zoskupení a projektov pôsobili resp. pôsobia - spomieniem Sedem minút strachu z tých pre mňa známejších.

Nový materiál vyšiel v júni 2023 v kazetovej verzii na Richardovom labeli SSGC a nadväzuje na Demo’21 z pred dvoch rokov. Máme tu sedem skladieb (sedmička vyzerá byť celkom obľúbené číslo) v dĺžke 2:24 minút počas ktorých sa odohrá veľa tónov, udrie mnoho beatov a zaznie kopec revu – proste koncentrovaný hluk, ktorý keby sa zriedil, vydal by na jeden pekný 80 minútový funeral doomový album. Počet odohraných nôt a beatov by bol na oboch rovnaký.

Čo by som ako amatérsky znalec grindovej hudby vyzdvihol je energia a tlak, ktorého dôsledkom mi asi pri ôsmom počúvaní albumu (v porovnateľnom momente by Reverend Bizarre dali tretí kopák) slúchadlá stláčajú hlavu do mierne hyperbolického tvaru. Ďaľšia nepovšimnuteľná devíza je zvuk, ktorý je slovami klasika, ktoré som už niekedy niekde započul tučný, bicie kryštáľovo priehľadné a upratané – kontrastujúce so zbustrovanou basou, ktorá prechádza z výraznejších riffov do šialeného pohybovania rukou hore-dole po hmatníku (nie to slovo tu v blogu nevyslovím). Mihne sa tu stereo hra, štartovačka v ľavom uchu, do ktorej sa nakopne pravé, všetko v odklepávanom rytme. Chalani sú zohratí, je to celé strašne „tight“. Mimochodom, prechody z jednej skladby do druhej cez väzbenie s one-two-three-four mám rád, dáva mi to pocit orientácie a istoty. Pár slov k revu – je to ozajstný neandertálsky rev v jednej tónine, ani tenký, ani príliš hrubý – presne aký má byť.

Na záver len dodám, že kazeta sa dá kúpiť priamo na Instagrame SSGC a v auguste výjde ako 7” palec (to už sú 3 sedmičky, jackpot, môžem ísť na pivo) na Psychocontrol records.