#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, June 19, 2023

RK#30 Čítanie po rannej káve s Oliverom (Pipesh).

1. Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo ?

Je to náš celkovo prvý hudobný projekt, od začiatku sme si to chceli spraviť DIY a lowbudgetovo, čo sa nám podarilo. Bola to sranda, veľa vecí sme robili náhodne a podľa Youtube tutoriálov a boli aj momenty, kedy som si hovoril, že sa na to vykašlem a zaplatím nejaké štúdio (napríklad, keď sme 2 hodiny nahrávali na notebookový mikrofón). Hneď po prvom koncerte v Collosseu sme sa spojili s Palim, ktorý nám pomohol s nahratím bicích a v ten istý deň nám náš kamoš Denis Bango sľúbil mix/master (lubime ta).


2. Na ktoré akcie sa  v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Napríklad na festivale Redflag v Košiciach (16.6) (blog vyšiel až 19.6 ... pozn. Tom/EZR) alebo sa taktiež objavíme na garážach na Pohode.. Osobne by som veľmi rád prišiel na Fluff, predsa je to ich posledný rok.


3. Čo od vás môžu fans očakávať najbližšie?

Okrem koncertov a festivalov neviem, my totižto riešime veci na najposlednejšiu chvíľu. Budú CD a platne a chceme sa pustiť rovno do daľšej nahrávky. Tá prvá sa totižto nahrala ešte v decembri hahah.



 

4. Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí, prípadne ak chce začať koncertovať?

Nebuďte nasilu prísny a umelo profesionálny. A nerobte to pre nikoho iného ako seba.


5. Stačí mať talent alebo treba na sebe makať ?

Pri nás stačil talent hh. Ale tvrdá práca prekoná talent. Pracujte.


6. Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?


Matej(gitara) – 10 rokov pred Pytagorasom aby som vymyslel Pytagorovu vetu. (???)


7. Čo ťa naposledy vytočilo?

Moja pečeň.


8. Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?

Klip určite Shallov. - Refrain a nahrávka VoleDecline of Eastern Civilization


9. Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

Horor – Incantation (hardcore metal psycho fuj)
Komédia – New Kids Turbo
Vždy plačem pri filme Velocipastor


10. Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):



Košické Collosseum



sexy, ako všetko čo tento človek spraví



Je to ok ale nepustil by som si to v autobuse cestou domov



Pekný klip
    


Není to moja šálka



Príjemné



Raz sa presťahujem do Estónska a spravím si takú kapelu



Na tomto sa mi nepáči asi nič



temnota, jediná vec čo s nimi máme spoločné je nápis helvete v našej skúšobni



fajn


11. Vyraďovačka - koho/čo si vyberáš ako spoločnosť/médium na pustý ostrov a prečo ?

Beatles alebo Rolling Stones?

Beatles


Ramones alebo Sex Pistols?

Sex Pistols, to bola asi prvá punková kapela, ktorú mi brat pustil keď som bol maličký


Lou Fananek alebo Whisky?

Whisky, má pesničku s názvom kapitalizmus tak preto


Pivo alebo víno?

Víno. (mám odkázať, že som jediný z kapely tohoto názoru)



 

Mullet alebo číro ?

Mullet ale nie ten moderný


Michael Hutchence alebo David Carradine?

Carradine kvôli Kill Billovi


Matej Čurko alebo Jeffrey Dahmer?

Čurko, je z Kysaku


12. Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?


Hlavný dôvod prečo existuje Pipesh je to, že nás to baví sa zatvoriť do skúšobne kľudne aj na 5 hodín a vymýšľať, preto by som narýchlo odpovedal, že únik z reality ale samozrejme je tam aj tá druhá strana, kam patria naše texty a celkovo punk. Povedal by som to asi tak, že inštrumentálne umelecké vyjadrenie je únik a texty sú odraz. Môže byť?



 

13. Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Jeden chlap nám raz na koncerte zakričal, že kedy zahráme náš sľubovaný punk. Odvtedy sa bojím žánrovať..

Určite by sa v hudbe mali hľadať nové cestičky a spôsoby ako ju ozvláštniť, tam patrí aj fuziovanie žánrov. Celkovo žánrovanie hudby je v dnešnej dobe zbytočná vec (s/o @hudobny_guru s ktorým som si presne o tomto nedávno písal). Všimol som si, že sa nám tvorí lepšie keď sa odpútame od myšlienky zachovania štýlu a žánrových postupov v našich trackoch. Vidím to tak prirodzenejšie a voľnejšie.


14. V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?

Keď začneš spievať o pive. Alebo nie, keď sa začneš hrať, že si apolitický a „tolerantný“ voči každej ideológii len aby si nestratil fanúšikov. (náckov)

No comments:

Post a Comment