#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, September 29, 2020

#27 Parketovy Lev. Rock'n'Roll z Bratislavy. Odpovedajú Jano (spev) a Alex (bicie).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma v týchto dňoch?

Jano: Ahoj volám sa Jano Hrčka a som spevákom kapely Parketový Lev. V týchto dňoch ma najviac zaujíma moja dcéra Dorota.

Alex: Som Alex a hrám na bicie v kapele Parketový Lev. Cez týždeň chodím do normálnej práce a keď mám voľno, rád s mojou polovičkou cestujem, jem a relaxujem. V týchto  dňoch ma najviac zaujíma, ako to celé dopadne s touto nekonečnou a čudnou covid dobou.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Jano: Od roku 2004 kapela Kaktus (bicie, spev a neskôr iba spev), Pink Panther (bicie), Ramones Bratislava (spev), Sveťo Korbel a Personál (bicie), Bratia Hrčkovci (spev, akustická gitara) a aktuálna a plne fungujúca formácia Parketový Lev od roku 2018.

Alex: V každej kapele alebo projekte som hral a hrám na bubny. Nie som multiinštrumentalista ako Grohl alebo náš Janči :) Za tie roky toho bolo naozaj dosť, tak spomeniem len tie, s ktorými som aj niečo nahral: Becoming a Always Too Late.
 


 

Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá? (Po akom nástroji/aparáte si vždy túžil – podarilo sa ti k nemu dopracovať?)

Jano: Oslobodil som sa od všetkého :). Ale v tejto dobe by som si mohol kúpiť aspoň vlastný mikrofón.

Alex: Hrám na klasickú rockovú sadu s jedným tomom. Sú to Mapex Q s rozmermi BD 22, TOM 12, FT 16. V sade som vymenil len pôvodný malý bubon za výborný Gretsch Retro Luxe 14X,6,5. Plechy mám taký mix od Anatolian a Meinl. Hajtka –Anatolian Diamond Trinity Regular 14, Krešky: Meinl Custom Medium 18 a Anatolian Traditional Crash 20, Rajdka- Meinl MCS 20. HW Mapex, pedál Pearl Eliminator Single. Dokopy to je taký hybrid, ale funguje to celkom fajn. Keď sa ideme baviť v nejakej rovine túžob a snov, tak vysnívaný kit sú DW Collectors series Cherry/mahogany. Raz sa mi k nim podarilo priblížiť v Dúbravke :D


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch keď si začínal a aká je realita?

Jano: Chceli sme byť tak dobrí ako Zóna A, alebo Slobodka...ale teraz sme už lepší :D.

Alex: Keď som s hudbou začínal tak som si predstavoval, že by bolo super nahrať songy v štúdiu, koncertovať, dostať sa na veľký festival, alebo odpovedať na otázky do rozhovoru. Realita je splnený sen :)



 

Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s,2000 a 2010s z pohľadu tvojho hudobného vývoja, vývoja tvojej kapely a zároveň aj domácej UG scény?

Jano: 90s neviem, vtedy som mal 8 a páčili sa mi Hansonovci, šokoval ma image Prodigy a všade okolo boli kolotoče a eurodance :D 2000s som objavil Punkrock made in Slovakia vol1 a už to išlo... nebol ešte dostupný internet, tak sme si všeljako napalovali cdčka a nahrávali mc kazety do walkmanov. Založili sme kapelu Kaktus a žúrovali a žúrovali až do dekády 2010s.

Alex: Počas 90s som chodil na základku. V TV som čumel na Deku10 a vôbec som netušil, že keď budem veľký, tak sa presťahujem z malebnej Rimavskej Soboty do Bratislavy a budem súčasťou nejakej scény. Scénou vtedy boli pre mňa Ine kafe a Jopo :). Obzory o scéne som si začal rozširovať najmä po tom, ako sa mi dostal do rúk prvý krát katalóg od Hirax Records. Pamätám sa, že som si začal objednávať československé punkové albumy, vtedy ešte na kazetách :D. Musel ma zaujať popis kapely v katalógu a spoliehať sa, že sa mi tá hudba bude páčiť.  Spomínam si takto napríklad na Dimenziu X s ich albumom Nik nie je bez viny. Ten album bol super.

Tesne po roku 2000 som začal hrávať s kapelami v rimavskosobotskej UG scéne, ktorá podľa mňa vtedy fungovala lepšie ako teraz.  Boli to také pravé naivné časy. V tej poslednej dekáde, najmä v jej druhej polovici fungujem už v Bratislave a som rád, že sa mi tu podarilo zabehnúť ako muzikant. Každá dekáda bola niečím špecifická, ale rozpisovať to detailne by bolo na ďalší rozhovor :)


Ktorý album/song z tvojej/ vašej tvorby máš najradšej a prečo?

Jano: Moje dievča mi na skúške napadne hneď ako prvé, keď sa chlapci pýtajú čo si dáme. Dobre mi leze do huby, jednoduchá, melodická, bigbítová vybrnkávačka. Vždy mi spravý radosť.



 

Alex: Z našej tvorby mám najradšej album Parketový Lev, lebo je to jedináčik :D 

 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok)

Jano: Moja manželka napísala pekný text:

Hviezdy

Všetci milujú mňa a ja milujem všetkých
Tam kde sú plagáty hviezd zabudnutých
Na dlážke od piva sa všetko začína
A cigareta v popolníku zhasína



 

Alex: Úryvok zo skladby Ďalej:

Niekedy sa ti zdá
Že na tých miestach si už bol
A nový úsmev, stará tvár
Tento album hral dávno pred tebou
Ďalej a hrá ďalej

 
 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe?

Jano: V sprche, vo vlaku, na WC

Alex:  Inšpiráciou pre moju úlohu v kapele sú moji spoluhráči a hudba, ktorú počúvam.


Ako vnímaš dnešnú hudobnú scénu – ktoré kapely/žánre máš rád?

Jano: Domácu scénu moc extra nesledujem, ale páči sa mi napríklad kapela našej kamošky Craggy Collyde, alebo začiatkom roka sme hrali s fasa bigbiťákmi The AnyOne.

Alex: Hudobná scéna u nás nie je veľmi veľká. Mám rád rokenrol.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Jano: Málo sa hrá v rádiách a dozvedel som sa, že sa zrušili kvóty na SK hudbu...čiže už to bude minimálne a len pre vyvolených.

Alex: Že nie je väčšia a súdržnejšia.



 

V čom mali podľa teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90s oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby?

Jano: Neviem porovnať 90s som nezažil. Možno výhoda/nevýhoda že nebol internet, mobilné telefóny, viac sa ludia stretávali... výlep plagátov (jediné info o koncerte)...to sme ešte v začiatkoch robili aj my. Ale zas dnes sa dá celkom dobre nahrať kvalitný album a kludne aj v obývačke cez aplikáciu v smartfóne :D.

Alex: Výhodou kapiel 90s bolo, že ľudí viac zaujímali muzikanti s naozajstnými nástrojmi. Výhodou dnešnej doby sú sociálne siete a online priestor, kde sa kapely môžu prezentovať.


Ktorý zvuk, štúdio, album, kapela, artwork a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac? (minulosť/súčastnosť)

Jano: Nedávno vyšiel druhý album Bratislavských dievčat so zaujímavým artworkom od Martina Gerboca. Zvukovo sa mi páči náš album a aj naše video od Doroty Holubovej :D

Alex: Čo sa týka štúdia, tak musím spomenúť už neexistujúce lučenecké štúdio Morpheus Multimedia, kde sa mi raz podarilo nahrať bubny do pár songov s kapelou Becoming. Produkovalo naozaj kvalitný zvuk. Viem, že do Lučenca chodili nahrávať aj kapely z Bratislavy. Nahrávali tam Abhorrence, alebo Point Blank Range. Peknú nahrávku tam urobila aj kapela Bačova Fujara, ale to je už z iného okresu, mimochodom plodného martinského. Artwork Jana Hrčku samozrejme, na videoklip z minulosti si nespomínam, ale celkom ma bavia niektoré klipy ČADu a Catastrofy. Napríklad Ľudia smrdia, alebo Jebem vaše idoly či Ja som spokojný.



 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie?

Jano: S Kaktusom niekedy v roku 2007/8 keď sme hrali koncert v Prahe s Fialkami a Zónou A tak prišiel po našom vystúpení za basákom zvukár, že vole ten aparát si nemnel zapnutej :D Ja som slušný ,milý, vychovaný chlapec. Na dekadenciu sa opýtajte Dafyho :D

Alex: Keď sme dali na otočku dodávkou v jeden deň koncert Bratislava-Prešov. Ten pocit dekadencie ráno o šiestej po návrate do Bratislavy nezabudnem :D


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Jano: Hudobný album: Neviem momentálne ma dosť zo 60s baví napr. The Music Machine – Turn on (album)..na tú dobu výborný temný image. Kniha: hocičo od Remarqua, Film: Piti Piti Pa :D, Seriál: Dva a pol chlapa – výborné k jedlu, Hry: počítač nemám, Tetovacie štúdio: Rooster a pivo Stupavar..všetko spriaznené a kamarátske spoločenstvá ;)

Alex: Hudobný album: Foo Fighters-Wasting Light, Kniha: Bývalý bubeník od Hermana Brusselmansa, Film: Sid a Nancy, Seriál: Frasier, hry nehrám, netetujem sa a pivár nie som. Odporučiť ale môžem piešťanský pivovar Žiwell. Majú tam super hamburger a myslím, že pivár si tiež príde na svoje.


Aké hudobné/tvorivé plány resp. nezrealizované sny máš do budúcnosti?

Jano: Chcel by som manažéra, čo nás bude buzerovať, hnať a vybavovať koncerty za normálne prachy.

Alex: Hrať, koncertovať, nahrávať..



 

Ktorá domáca /zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo?

Jano: Z festivalov som mal najradšej u nás Hodokvas..tam som videl Sex Pistols, Iggyho Popa, Toten Hosen...Do zahraničia jazdíme len na sólo koncerty do Viedne.

Alex: Ak máme na mysli festivaly, tak na tie už nechodím. Samozrejme výnimkou sú festivaly, kde hráme. U nás som mal rád festival Hodokvas, alebo Wlesefest. U českých susedov mi je sympatický Mighty Sounds, alebo Rock For People, ale nikdy som tam nebol.


Je niekto na domácej scéne (aktívny, alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu?


Jano: S Braňom Alexom

Alex: Dodo Praženec


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Jano: Povaleči z kaváren do polí a továren :D

Alex: Nádej umiera posledná.


 

==================================

Linky:

https://www.facebook.com/parketovylev/

https://parketovylev.bandcamp.com/releases

No comments:

Post a Comment