#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, September 18, 2020

#24 -273,15 (Absolútna Nula). Punk z Trnavy. Odpovedá Justin (basa).

 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som Matúš, volajú ma Justin. Bývam v Trnave, motám sa okolo Kubíku. Momentálne ma najviac baví nahrávanie hudby, mix a mastering


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Jednoznačne subjektívne. Neverím v jeho objektívne merítka, nemalo by byť umelé. A nemám rád to slovo. Za väčších/lepších "umelcov" väčšinou považujem tých, ktorí sa tak sami neoznačujú, takže by som to neoddeľoval


 

Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Nemalo by mať žiadne hranice


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Ak sa jedná o koncert, hranica je 25-30 minút :D  . A samozrejme, názory obmedzujúce slobodu druhých


Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s, 2000’s a 2010’s z pohľadu Tvojho osobného hudobného vývoja a vývoja kapely ?

Najdôležitejším bodom vývoja našej kapely je október 2007, release albumu Bozk na rozlúčku od Kontrafaktu. Mňa osobne najviac ovplyvnili 80tkové hardcore punkové kapely, ku ktorým som sa dostal keď som mal 15. Dovtedy som počúval mix kadejakej prapodivnej elektronickej hudby, nevnímal som hudbu moc do hĺbky. Bola pre mňa skôr niečím na vyfiltrovanie


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Určite áno, ale ťažko ju pomenovať. Nejaká d.i.y. - punková ? Súčasťou sú všetci. Či ľudia ktorí organizujú akcie, navštevujú ich alebo hrajú hudbu


Ako sa podľa Teba za posledné dekády formovala domáca scéna ?

Najviac ma teší že vzniklo za posledné roky veľa mladých kapiel, a že sa čoraz viac hudobne experimentuje. Nieje to ale iba o hudbe, kolektívy vznikajú väčšinou vďaka priestorom, ako je napr. KLUB, Hájovňa, Električka T3, alebo Kubik. Snáď toho bude čoraz viac, a viac priestoru si vezmú dievčatá/ženy

 

Ako vnímaš domácu hudobnú scénu vo všeobecnosti - ktoré kapely/žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Keď som začal chodiť na koncerty, zaujímal ma hlavne hc/punk, bol som zaťažený len na pár kapiel - Boiling point, Rúbanisko, Cheap talk, Ničiteľ, Wilderness.. Postupne som prišiel na chuť aj iným žánrom ktorým som sa vyslovene bránil :D napr. emo. Teraz ma bavia najviac práve tie úlety. Munchen konflikt, Autor, Fvck Kvlt, Cameleon, Pure Confusion, Nabosoposkle, Clivosť.. a dalo by sa dlho pokračovať.


Čo ťa na domácej scéne serie?

To že sa tolerujú zaostalé názory niektorých kapiel len preto, že hrajú už dlho/sú dáke "legendy".


V čom mali podla teba výhodu domáce kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Nezažil som si to takže ťažko povedať. No príde mi že je to teraz všetko dostupnejšie, dá sa viac koncertovať a cestovať, ľahšie si zoženieš nástroje a techniku..


Ktorý/é album/y, resp. piesne/ne z vašej tvorby považuješ za najlepší/ie a prečo ?

Nemám také


Ktorý váš text považuješ za najosobnejší (+úryvok) ?

Raz som Kočovi cestou do Kubiku povedal smutnú vetu

"Otvorím depresia.sk
pošlem nejaké životopisy
nikto sa mi neozve
a môžem sa ďalej zajebávať"


Zhodli sme sa že to znie ako text a urobili sme song :D. Kočo do toho pridal na koniec "Aj tak skončím na pošte jak doktor". A to sa splnilo. Tretí mesiac robím na pošte.

 

 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Inšpirácia prichádza podvedome zo všetkých smerov, neviem či to niekedy nieje aj na škodu.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Raz po mŕtvom koncerte v Šali za nami prišiel nejaký 40tnik čo sa tam náhodou zatúlal a povedal že to bolo strašné a už by sme viac nemali hrať. ♥


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a akým spôsobom sa napĺňajú ?

Prvá "hudba" v ktorej som mal prsty bol projekt Pod altánkom, a bolo to pre zábavu. Ambícia sa naplnila.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vašej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Vrcholom našej hviezdnej kariéry bol moment, keď po koncerte v Colloseu za nami prišiel faget, a povedal : "Ci kamo. To bolo take drsne že jak ste začali hrať sa mi z treniek urobili tanga." Na druhý deň pribudla na facebooku recenzia od kuča - "ked hrala Nula tak mi odtrhlo slipy". Poteší.



 

Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Chceme nahrať nové songy, a dať ich na splitko s cameleonom ktoré už dlho plánujeme.


Hudobný album, kniha, film, seriál, tattoo štúdio, počítačová hra a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Album: Demo od Vile Justice - keď si to pustím v práci, môj bicykel sa premení na motorku. Kníh som prečítal príliš málo nato aby som tu špekuloval. Film môžem povedať za kapelu - dokument Osadné. Seriál a hry South park. Tattoo štúdio Jakub Kiza- bude sa na teba pri tetovaní krásne usmievať popod fúz. Pivko jednoznačne Steiger Nealko Tmavý Radler Citrón ♥


Ktorá domáca/zahraničná akcia bola/je pre teba najlepšia a prečo ?

Zo všetkých akcií 100% Opičí bál lebo je tam najlepšie jedlo na svete, Andrej a Mišel si zaslúžia medailu, slávu a česť.


Vinyl alebo CD ? Prečo ?

Analógové nosiče sú mi sympatickejšie, CD som si asi nikdy nepustil. Ale ak by som si mal vybrať medzi CD ktoré si doma napálila kapela, vyrobila obal a booklet, priložili nášivku.. a Vinylom ktorý si nechala kapela celý vyrobiť a zabaliť, cením si viac to CD


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Radko zo Seredskej ffud crew


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Škaredé slová to je jediné čo vím, nič inteligentné ti asi nepovim

 

=================================

Linky:

 https://absolutnanula.bandcamp.com/

Kredity:

Fotky: David Goliaš (Facebook)

No comments:

Post a Comment