#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, October 7, 2021

#113 Realms of Chaos. Death Metal z Banskej Bystrice. Odpovedá Martinus (gitara, spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Volám sa Martinus, hrám na gitare a občas sa snažím vrieskať do mikrofónu, keď sa dá. Zaujíma ma mnoho vecí a z času na čas sa pozornosť presúva medzi týmti záležitosťami, ťažko však špecifikovať takto na rýchlo.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

The Infinite Within, Gazdasgrind – v týchto dvoch kapelkách som pôsobil pekných pár rôčkov v minulosti, potom som zahral pár koncertov s kapelou Brute a momentálne hrám a spievam v mojej kapele Realms Of Chaos a ešte pôsobím ako live gitarista v kapele Dementor.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Jackson King V gitary používam už nejeden rok. Vyhovujú mi po všetkých stránkach, či už je to ergonómia, zvuková stránka alebo aj tá výzorová, tieto gitary sú neodmysliteľnou súčasťou môjho sveta. Aparát momentálne používam Laboga Mr. Hector, ktorý parádny high gain zvuk, ale čo sa týka spoľahlivosti môžem po niekoľkých rokoch povedať, že nič moc. Budúci rok by som chcel určite zmeniť. Efekty momentáne nepoužívam žiadne.


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Jednoznačne subjektívne, tam kde jeden nenašiel nič, môže druhý objaviť to najkrajšie. Myslím si, že umenie tvorí hlavne cit, ktorý je do danej činnosti vložený a je ho možné sa nejakým spôsobom chopiť, samozrejme v každom vyvoláva emócie niečo iné, preto je to podľa mňa maximálne subjektívne.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Podľa môjho skromného názoru, keď sa do hudby mieša politika a šírenie nejakého jednoznačného politického smeru  prestávame sa baviť o umení. Príde mi to celkom scestné a je mi ľúto ľudí, ktoré takéto zoskupenia podporujú.



                                                                         foto: Martina Vargová

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Napríklad, v prípade, ktorý som vyššie opísal, taktiež existuje mnoho „umelcov“, ktorým od prírody nebolo nadelené dostatočné množstvo sebareflexie a možno na vonok ich výtvory nie sú až také znamenité ako v ich mysli, teda mám na mysli nejaké nevydarené diela, ktoré by chceli ešte nejakú robotu, aby sa to naozaj dalo nazvať ako umenie – umelec – interpret.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Všade, doslovne. Či už sa jedná o zvuky, vizuálne záležitosti, príbehy alebo nejaké fenomény, takže moje zmysli sú neustále v strehu.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Keďže som pôsobil v vo viacerých kapelách, tak jednoznačne by som vyzdvihol tvorbu z mojej kapely Realms Of Chaos. Z materiálu, ktorý máme doteraz von (1 promo EP+ 1 debut) som zložil všetko, no je pre mňa veľmi ťažké, priam až nereálne vybrať jednu skladbu, alebo zhodnotiť, ktorý album je môj obľúbenejší. Každý z nich má svoje osobitné čaro a do celej tejto tvorby šlo značné množstvo času a úsilia aby zneli tak ako znejú dnes.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Je ich tiež mnoho, ale ako prvý mi na rozum príde tento úryvok zo skladby ‚To Consume‘: „Hopeless you are falling apart, descend to death“.


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Moje ambície boli hrať hudbu, ktorá ma bude baviť, nahrávať albumy a hrávať koncerty. V podstate sa splnilo všetko akurát mi neplánovane pribudlo na starosť aj vokálovanie, ale nesťažujem sa, chytilo ma to viac menej instantne.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Okrem vynikajúcej odozvy od našich fans, či už cez sociálne siete alebo na koncertoch, by som vyzdvihol moment, keď prvý krát počul finálny master na album Realms Of Chaos. Po roku a pol starostí, ťažkej práce a úsilia, boli moje očakávania prekonané zvukovým výtvorom, ktorý sa nám s Mirom Spevákom podarilo vytvoriť a bol som unesený.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Pre dobro všetkých radšej neodpoviem.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Momentálne skladám a dokončujem hudbu pre Realms Of Chaos, ale rovno na dva albumy dopredu, chcel by som, aby sme do konca roka 2021 dokončili tvorbu na druhý album a pustili sa do nahrávania. Na 2022 máme v pláne zabookovať nejaké koncerty, ako každá kapela, ale v týchto časoch sa takéto veci dosť ťažko plánujú, takže uvidíme ako sa to bude vyvíjať.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Tak čisto teoreticky áno. Predpokladám, že mnohí fans by nás zaradili medzi Death Metalovú UG scénu, čo by sa zhodovalo s mojimi pocitmi a dal by som im za pravdu.



                                                                        foto: Milan Mojžiš

Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Netuším.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Myslím, že ľudia viac kupovali CD alebo iné nosiče, samozrejme okrem tých, ktorí napaľovali alebo nahrávali kazety. Taktiež mám pocit, že vtedy boli trošku väčšie počty mladých metalistov, ako dnes (kiežby som sa mýlil). Naopak, dnes je k dispozícii široké spektrum hudobných nástrojov, internet, ktorý poskytuje extrémne veľa možností ako zviditelniť kapelu aj za hranicami domácej krajiny, plus nahrávanie kvalitne znejúceho materiálu je dostupnejšie viac ako inokedy predtým.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Dlhé roky sa držím v primárne death metalových vodách, kde som skutočne doma, ale nepohrdnem občas aj nejakou grindovou, alebo black metalovou akciou.  Inklinujem skôr k týmto extrémnejším veciam.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Tak myslím si, že to budú nejaké určité spoločné zdroje inšpirácie, napríklad kapiel, alebo nejaké zaužívané charakteristické prvy toho žánru, ale môže to byť kľudne aj štýl obliekania.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Je to v skutočnosti mnoho vecí, ale nechcem sa moc na túto tému rozpisovať.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?


Pre mňa topka na domácej scéne je kapela Craniotomy. Artworky a klipy domácich kapiel moc nesledujem, ak mám byť úprimný, takže sa neviem vyjadriť.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Momentálne drvím oldschoolovku Doom cez gzdoom port s Brutal Doom módom, vrelo odporúčam každému, je to masaker.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Z domácich by som vyzdvihol Flesh Party alebo BelUSA Deathfest. Na zahraničných akciách som sa účastnil za posledné roky veľmi málo, takže nemám veľmi ako kvalitne zhodnotiť.


Vinyl alebo CD ?

CD.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Miroslav Raučina.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Netvárte sa nikdy na to čo nieste a buďte spokojní! Čavik.

======================

Linky: 

https://downfallrecords.bandcamp.com/album/the-seed

https://www.facebook.com/RealmsOfChaosSVK

No comments:

Post a Comment