#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, October 27, 2021

#117 Samūhaya. Experimental blackened doom z Nitry. Odpovedajú ελέφαντας, Mŕtva bukréta, προσκυνητής a Honoré de Prozac.




Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Sme experimentálne zoskupenie z Nitry, ktoré nehrá hudbu podľa šablón a ignoruje “hranice”, pretože žiadne nie sú a každá je falošná. A nezaujíma nás nič, okrem umenia.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Každý sa podieľa na projektoch v rôznych žánroch.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Hráme na nástroje, ktoré sú momentálne po ruke, používame rozladené bicie a meníme ladenie počas hrania, aby sme dosiahli jedinečnú a ťažko reprodukovateľnú atmosféru.


Je  umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje “manuálnu zručnosť” od umenia?

Manuálna zručnosť u nás nehrá rolu, všetci sa riadime počas hrania len pocitmi. Každý ich máme rozdielne, no zároveň rovnaké. To, čo nás ťahá k tvoreniu, je v prítomnosti a je výhradne subjektívne, ale to, čo vznike, platí vždy a je objektívne.


Má  mať umenie hranice resp. Sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Pre nás hranice nemá, na tom je založená naša skupina. Umenie je odrazom sveta, musí sa podávať tak, aký je v skutočnosti svet a nepatrí do neho cenzúra, čiže si môže dovoliť zasahovať kamkoľvek. Navyše, umelecké dielo je beyond this world aj napriek tomu, že sa manifestuje inside this world, takže môže zasahovať dokonca aj mimo tento svet.


Čo  je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Je dôležité rozlíšiť umenie od umelca, pretože umenie bude vždy vyššie a podstatnejšie ako sám umelec, on je iba médium. Každopádne, všetko závisí od uhľa pohľadu a niekedy je ťažké prekúsnuť skutky umelca.



 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

V našich chorých hlavách, ktoré sú pod nátlakom chorej doby.


Ktorý  album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Sme na začiatku našej cesty. Nezamiluješ sa do prvého dievčata, ktoré uvidíš. Odpoveď na túto otázku zatiaľ nevieme.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Slová zlyhávajú vo vyjadrení najhlbších a komplexných emócií. Krik také obmedzenia nemá. Dokáže vyjadriť naše emócie aj bez slov.


Aké  boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Táto kapela vznikla spontánne a spontánne v nej pokračujeme.



 

Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Na túto otázku nemôžeme odpovedať, pretože každý z nás koordinuje v nejakom projekte. Keby to napíšeme, porušilo by to všetko, o čom sme doteraz písali.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Každá skúška je príbeh sám o sebe, už len preto, že vždy sme v nejakom inom stave a vtedy sa dejú rôzne veci. Napríklad, pokus o útek zo skúšobne počas hrania, alebo grcanie v 130km/h na dialnici. Ale nechceme znieť ako smažky. Nevrav, kúzelník.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Nemáme plány, všetko ide spontánne, improvizujeme a tak nám to vyhovuje.



 

Cítiš  sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Vzhľadom k charakteru našej tvorby pravdepodobne nezapadáme do žiadnej domácej scény.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990’s a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Veľkú rolu v tej dobe u nás hral pád totality. Možnosti neboli síce také veľké, ale ľudia to brali úplne inak. Dnes je už úplne iný hudobný svet. Všetko je na internete. Poobede to nahráš digitálne a večer je to na nete.



 

V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90’s oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby?

Vtedy mali kapely obmedzené možnosti a spravili viac, ako kapely čo majú dnes možnosti neobmedzené. To je tá povaha slobody, veľa krát pod istým nátlakom alebo obmedzením vzniknú oveľa väčšie veci.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Na toto nemáme spoločnú odpoveď. Tak radšej neodpovieme.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?


Spája ich láska k hudbe a rozdeľuje ich presvedčenie, že jediné hodnotné je to, čomu sa venujú oni sami.
Medzi jednotlivými žánrami sú oveľa tenšie hranice, ako sa im zvyknú dávať.


Čo ťa najviac serie na domácej scéne?

Nemá nás na nej čo srať.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Zaujal nás zvuk skupiny Bätlick, tak ako aj artwork skladieb/EP. Bätlick dokonalo vystihuje zvuk Raw BM/ Black Punk, no zároveň sú v ňom prvky a zvuky new schoolu. Aj keď si počas počúvania uvedomíte, že niektoré zvuky do toho žánru absolútne nepatria, tak hneď na to vás zaujme iný zvuk a nakoniec si uvedomíte, že to všetko dokonalo zapadá do seba.


 

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Good CharlotteChronicles of life and death (album)
Franz Kafka – Proces (kniha)
Vreskot (film)
Squid Game (Seriál)


Ktorá  domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Koncerty na garážach, pretože tam objavíme zaujímavých undergroundových umelcov.


Vinyl alebo CD?

Odpoveď je individuálna. Každý z nás preferuje niečo iné. Niektorí z nás MC a niektorí cd a vinyl.



 

Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Laco majster slova.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

„Ako úbohí sú tí ľudia, ktorí nikdy nespievali, a zomrú so všetkou tou svojou hudbou v sebe.“ —  Theodore Roosevelt

======================================

Linky:

https://samuhaya.bandcamp.com/releases

No comments:

Post a Comment