#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, October 12, 2021

#114 Autumn Nostalgie. Shoegaze black metal. Odpovedá AG.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Moja prezývka je AG, som zakladateľom kapely Autumn Nostalgie. Práve sme pred vydaním nového albumu, takže som veľmi zvedavý, či sa bude páčiť poslucháčom.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Pred Autumn Nostalgie som hral v troch kapelách. Vinterskog, kde som mal za úlohu spievanie a bubnovanie. V roku 2009 sme vydali iba jeden album spolu s chlapíkom z Budapešti. Demo je už nedosiahnuteľné a nedostupné ani na internete. Catharsi – bol to neofolkový project, čo sme robili dvaja s chlapom zo Šamorína. Vydali sme album s názvom Emotional Cleansing, ktorý sa zameriaval na metafyzické témy. Fekete Erdő – bol to dark ambientový projekt, ktorý plánujem znova vydať v budúcnosti.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Naposledy som zakúpil pedalboard, čo budem potrebovať na živých vystúpeniach.


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Večnou otázkou je, či sú veci samy o sebe krásne, alebo či len sledujúci subjekt ich robí krásnymi. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o umení, prvý je tvorený prírodou a druhý subjektom. Pre mňa umenie znamená niečo, ak človek formuje danú vec (napr. prírodu) na svoj vlastný obraz. Estetická hodnota diela závisí od sebaobrazu človeka. Umenie sa stáva bezcenným, ak tento sebaobraz nie je dostatočne autonómny a sebavyjadrujúci.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Hlavne ma inšpirujú filozofické myšlienky,  ktoré môžu zmeniť vnímanie ľudskej reality.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Mojou najobľúbenejšou piesňou na novom albume, na ktorú som veľmi hrdý, je Ataraxia, ktorá je pravdepodobne najrozmanitejšou piesňou, akú som kedy napísal.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Povedal by som, že texty Ataraxie sú najlepšie, pretože problém subjektívneho idealizmu prezentujem veľmi osobne.


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Keď sme vytvorili kapelu Catharsi, všetko, čo sme použili, bola stará akustická gitara, osídľový bubon a syntetizátor. V prípade Fekete Erdő sme už mali rôzne autentické nástroje a šamanský bubon. Všetko sme nahrali v lese. V tých časoch som sa len spriatelil s hudobnými nástrojmi.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Som hrdý na všetky dosiahnuté úspechy. Neustále sa snažím ukázať lepšie a lepšie.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Momentálne pracujeme na živých vystúpeniach. Snažíme sa čo najlepšie zahrať všetky piesne.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Pravdou je, že nikdy som nesledoval slovenský underground. Nepoznám takmer žiadnu slovenskú kapelu, okrem Strigoru, ktorú počúvam od mladosti dodnes. Poznám ešte Hromovlad a Stronghold.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Podľa mňa v 90. rokoch bolo oveľa jednoduchšie pre hudobníkov, pretože ešte neboli položené základy, z ktorých dnes majú vychádzať. Pre dnešné kapely je jednoduchšie v tom, že majú prístupných oveľa viac platforiem na publikovanie. Aj keď to nie je dobré pre všetky žánre, najmä pre black metal, ktorý takto stráca tajomstvo, ktoré ho obklopovalo v 90. rokoch. Ja osobne som sa stretol s kapelami Burzum a Gorgoroth v rokoch 2007-2008. Z týchto najväčší vplyv na mňa mal Burzum, čo od tej doby je stále jeden z mojich najobľúbenejších. Myslím, že album Filosofem skutočne ukazuje krásy black metalu.



 

Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Zo SK UG by som vymenoval Strigora a Malokarpatana. Z maďarského UG by som spomenul: Tymah, Dusk, Witchcraft, Estve a Diecold.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Malokarpatan - Krupinske Ohne, Strigor - Povstan rod strigorov.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Urfaust - Empty Space Meditation, spisovateľ Hamvas Béla, Dead Poet Society, Prison Break, Diablo 2, Kamenice a Primátor.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Brutal Assault, Steelfest a Hellfest kvôli mnohým a kvalitným kapelám.


Vinyl alebo CD ?

Zbieram obe, neviem si vybrať.

Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Strigor.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

„Ten, kto má dôvod na svoj život, vydrží takmer všetko.“ —  Friedrich Nietzsche

=============================

Linky:

https://autumnnostalgie.bandcamp.com/





No comments:

Post a Comment