#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, November 2, 2021

#118 Bätlick. Raw/Atmo/Synth/Black/Metal/Punk z Košíc. Odpovedá Bätlick.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som Bätlick. One man show „hrajúci“ raw/atmo/synth/black/metal/punk a čas trávim tvorením ďalších a ďalších nezmyselných skladieb.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Vokál v kapele Otras.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?


Jediná výbava je Macbook, najlacnejšie štuplové Sony slúchadlá a cigareta.


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Určite subjektívne. Dôležitý je vkus.



 

Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Môže zasahovať do čohokoľvek. Je už len problém daného jednotlivca, ak ho to nejakým spôsobom provokuje.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

V podstate žiadna. Muziku počúvam akú chcem, podporujem a rozširujem ďalej iba tie kapely, ktoré uznám za vhodné.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

V samote a prebytku času. Rovnako aj v prokrastinácii, neschopnosti spolupracovať. Spoliehanie sa len sám na seba a úplná sloboda v tvorba.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Fäls. Ten sa mi podaril.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Nemám texty.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Očakávania boli nulové. Projekt vznikol z nudy a frustrácie. Prekvapivo to však nalákalo pozornosť a vytvorilo si malú fanúšikovskú základňu, čo ma stále udivuje a zároveň teší.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Záujem ľudí o hudbu Bätlick


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?


Pri stole v izbe sa toho veľa nedeje.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Tvoriť hudbu v rovnakej kadencii ako doteraz. Myšlienka hrať Bätlick naživo sa vždy zjaví a následne hneď zavrhne. Uvidíme.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Nie necitím.  


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?


Tú dobu som nezažil. Nedokážem sa adekvátne vyjadriť.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Museli vedieť hrať. Ja na gitaru hrať neviem. Preto je v Bätlick každý nástroj komplet naklikaný. Tož jedna z mnohých výhod.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Kedysi som si veľmi SK tvorbu nešiel, pretože som si v nej nič nenašiel. Časom som ale podobiehal skvelé veci, ktoré ma nejakým spôsobom predtým obišli. Momentálne cením každého, kto tvorí niečo čo má zmysel a je to vkusné. Prvý mi napadá Teufelsmauer.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Myslím si, že solidárnosť scény jej najväčšou výhodou. Paradoxne zároveň často zlyháva.


Čo ťa na domácej scéne serie?

To, čo som napísal v predošlej odpovedi.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Nič mi nenapadá.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

- DarkthroneUnder a Funeral Moon. Včera sme o jeho kvalitách viedli dlhý opilecký rozhovor.
- Veľmi nečítam.
- 1917. Žiadny iný film ma za poslednú dobu tak neodrovnal.
- Squid Game. Hype ma neobišiel, fajn seriál.
- Hry nehrám.
- Tetovať sa dávam hlavne u kamošov doma.
- Radegast, Kozel 11. Za mňa najlepšie palivo.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Napadá mi FFUD, DIY bashavely v Košiciach. Ďalej akcie v Prahe kde momentálne trávim väčšinu času. Naposledy výborný Dragon H Fest. Ďalej za hranice sa na akcie ešte len chystám.


Vinyl alebo CD ?

Vinyl.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Bahratal.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Nemám.

=================================

Linky:

https://batlick.bandcamp.com/


No comments:

Post a Comment