#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, November 28, 2021

#123 Interpunkce. HC/Punk z Prahy. Odpovedajú Oskar, Kulík, Oťass a Dan.

 


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Oskar: Čau, jsem Oskar. Dělám hrozně moc nepodstatnejch věcí jako práce a sport a akce, který se kvůli covidu zase zrušej, takže se bavím tím, jak v Česku probíhá předvolební boj o koryta. Občas to dcera přepne na nějaký pohádky, ale ty většinou bývají smysluplnější.

Kulík: Jsem Kulík, snažim se zajebávat na basu. V posledních dnech se snažim neposrat z nedostatku času.

Oťass: Štípám dříví na bicí. Poslední dobou přemýšlím, proč je tento svět v takých hovnech.

Dan: Zdar, jsem Dan a v Interpunkci hraju na kytaru a řvu. Za měsíc u nás volby, takže aktuálně teď sleduju, jak lidem hrabe. Mimo to kontroluju vývoj pravidel pro vycestování do Polska, jelikož tam máme jet příští měsíc hrát.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Kulík: ex Vylitý Braníky ex Galanti ex Slavery ex Chátra SS ex SayRaid (na 3 zkoušky tak doufám že je tim nenaseru). V současný době (září 2k21) INTERPUNX a SOLITÄR 5

Oskar: Hrál jsem asi od 15 let v hroznejch studentskejch kapelách. Od 2010 existuje Interpunkce, kde jsem nejdřív hrál na bicí, ale skončil jsem u mikrofonu, takže to moc hra na bicí asi nebyla, haha. Interpunkce měla ale první koncert až 2015, rychlost žejo vole Dane.

Dan: V šestnácti jsem si na protest proti klavíru koupil první kytaru a někdy kolem roku 2009 jsem začal zaskakovat za kamaráda v jedné vesnické kapele hrající klasickej punk rock. V roce 2010 jsme začali s Oskarem mluvit o založení kapely, což nám vydrželo první 4 roky. Koncem 2014 jsme to začali brát víc vážně a od roku 2015 se dá mluvit o fungující kapele. Mimo to od roku 2017 hraju taky na kytaru v HC punkové kapele Třetí stupeň tortury. Mimo muziku občas dělám grafiku pro kapelní label S kudlou v zádech.

Oťass: Jen bicie a zpev. Interpunkce, Terminator X, Human Ketchup, Dub Artillery, Shakk Attack, Currywurst Corps, atd..



 

Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Dan: Vlastně od začátku řekněmem veřejnýho hraní mám Epiphone Les Paul Standard, na kterou jsem tenkrát vydělával po brigádách asi 4 měsíce. Těch deset let zápřahu se na ní dost podepsalo. Půlka elektroniky de facto nefunguje, občas nějakej šrám na dřevě, sem tam trochu rzi. Zbytek kapely ten krám nesnáší, ale už je mezi náma citové pouto. Jako zesík mám Peavey 6505+, má to kulervoucí zvuk, kde zní každej tón, ale tahat to do schodů je teda něco.

Kulík: Mám rozmrdanou starou basu, kterou sem podědil. Ještě horší hlavu zn. Fýdek Plzeň. A docela frajerskej box behringer, což je ale stejně k ničemu víšjak. Všichni z kapely řikaj at si koupim normální vybavení který funguje. Je prcám žejo dementy.

Oskar: Kytara Vintage V130 , doublecut co má jeden snímač P90. Radnall RD50 nebo Orange TH30, celý to je zajímavý akorát tim, že na to v Interpunkci nehraju, protože hraju jen dva songy na kytaru, takže to používáme max při nahrávání nebo zkouškách.

Oťass: Hraju na to co mi zrovna přijde pod ruky. Posledne som hrál na Majovo customy. Fasa popi*či!
 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Dan: Popravdě nevím, jak se umění definuje a ani bych to slovo nepoužil jako popis toho, co děláme. Podle mě jde o formu, která nese nějaký názor/myšlenku/sdělení, popřípadě chce v lidech zbudit nějaký emoce a jelikož jde o vnímání, myslím, že je umění subjektivní. Ale jako forma bez obsahu mi přijde jako masturbace.

Kulík: Subjetivně ho nevnímám, objektivně ho mam v píči. Zručnost cenim.

Oťass: Umění je individuální přístup k realitě. Nebo nevim.

Oskar: Já na tyhle řeči nebyl nikdy moc stavěnej, prostě nekecej a hraj, haha. Podle mě ta hranice je někde mezi tim, když dělám něco, co mě baví, to je většinou spojený s tim, že mi to i jde, a něčím co potřebuju. Umění by na rozdíl od zručnosti mělo mít nějaký přidaný efekt, mělo by to jít nějak uchopit, mít nějaký význam.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Kulík: Limity jsme my.

Oskar: Uměním se většinou reflektuje téma, o kterém chceme, aby se mluvilo. Je asi nemožný chtít, aby umění někam nezasahovalo, to by hraničilo s cenzurou.

Dan: Ne. Když pomineme nějakou vyprázdněnou komerční tvorbu na zakázku, umění může sloužit a taky slouží jako protestní kanál. Vyvolává otázky, podněcuje debaty, ukazuje na problémy. Umění se dá pojmout jako hlas těch, kteří by nebyli jiným způsobem vyslyšeni. Samozřejmě ale záleží na tom, jakou formou necháme svůj hlas zaznít, viz další otázka.

Oťass:  Umění nemá hranice ani limity


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Kulík: Rasismus, sexismus, politickej přešlap a podobný sračky.

Oťass: Až na fašistický a náckovský svině mám většinu rád.

Oskar: Myslel jsem si, že to je jen pravicový extremismus. Jak o tom ale dál přemýšlím, tak je to i nahota – jak na podiu, tak i ve videoklipech. Případně i sexismus. Dost se mi hnusí i ty svatební cover kapely nebo kapely zaměřený na děti. Nehrají svojí tvorbu a jejich jediný účel je zisk, to je druh komerce, který bych zakázal.

Dan: Tady si neodpustím jedno cliché, ale je to pro mě jeden ze základních stavebních kamenů tohohle i spřátelených žánrů a myslím, že by to mělo zaznít a to je nulová tolerance pro jakoukoliv formu nenávisti, rasismu, xenofobie či homofobie. Nejenom, že považuji za nutné se proti tomu přímo vymezit, ale za selhání interpreta beru i to, když problém bagatelizuje, nebo dělá, že neexistuje. Narážím na to, že některým kapelám nedělá problém hrát s jinými kapelami, o kterých se ví, že jsou nějakým způsobem závadné, popřípadě hrát v klubu/pro organizátora s takovou minulostí. Pro mě za mě ať mě někdo obviní z kádrování, ale mezi kapelama tahle samofiltrace funguje a je to jedině dobře.



 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Kulík: 1. Musim bejt buď psychicky v píči, nebo 2. lemtat ve svý oblíbený hospůdce každej den a pak to chodí samo. Ale všichni víme že ten D-takt noize attack neni uplně složitej na vymejšlení. Mimojiné mi v tvorbě hodně často pomáhá Otassův xicht, vždycky když ho vidim, napadá mě hromada hroznejch věcí. (což mě většinou ale posouvá zpátky k bodu 2.

Oťass: Z toho, co řekne Kulík.

Dan: Co se týče muziky a riffů, většinou někdo něco přinese na zkoušku a tam to kolektivizujeme, dokud se to neustálí v nějaké podobě, se kterou jsme ok. Zpravidla z toho nakonec vyleze něco úplně jiného, než byl původní záměr. V textech pak většinou na něco nebo někoho nadáváme, při čemž se necháváme inspirovat tím, co se ve světě děje, popřípadě co nás aktuálně sere. Máme tudíž nevyčerpatelnou studnici inspirace.

Oskar: S Danem se asi shodneme, že inspirace textů jsou problémy, který nás ve světě serou. Většinou spojený s politikou. Inspiraci k tvoření hudby jsem nikdy nijak neřešil, prostě si doma drnkám na kytaru nebo něco jinýho a něco mě napadne. Většinou v noci, takže všechny vzbudim a pak na zkoušce mi kluci řeknou, že už to něco je.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Oskar: Vždycky to nejnovější, protože to nejlíp reflektuje aktuální situaci textově i hudebně. Aktuálně tedy Ideologie Nadřazenosti LP.

Kulík: Mám strašně rád song "Kolaborant a zrádce" z našeho posledního alba "Ideologie nadřazenosti" protože je celej vykradenej od výbornejch švědskejch INFERNÖH a zabijáckejch kanadskejch MASSGRAVE. A taky proto že se mi pouze jednou povedlo ho nahrát na desku ale pokaždý naživo ho dojebu..



 

Dan: Zrovna aktuální playlist, který hrajeme naživo. Nové songy většinou vytlačí starší, a jelikož teď hrajeme především letošní desku, tak asi ta.

Oťass: Mám rád splitko se S.P.O.T.S. protože to má hezký obal.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Kulík: To je velice záludná otázka, vzhledem k tomu že všechny texty co kdo přinese si Oskar předělá, jen protože je línej trochu víc otvírat hubu. Ale docela v poho úryvek je  "Z bezedných koryt obchodu s chudobou přetéká nenasytnost" to cenim.

Oskar: Nejsem ten, co má texty v šuplíku. Těch textů, co se dalo použít je málo ale mezi ty lepší patří Bez boje. „Nesnít a bojovat za lepší svět, tít do živého, není boje bez jizev.“

Dan: Hodně se mi líbí text k songu „Neviditelné mříže“ z poslední desky. Zaobírá se domácím násilím, což je téma, které by si určitě zasloužilo více pozornosti nejenom v muzice. Do jisté míry je to stále hodně tabuizovaný problém, což naznačuje poslední verš.

„Hnijící pach úzkosti, v níž tyran je králem
Bolavé rány, zuřivý řev je trýzní nekonečnou
Výkřiky do šedé ulice zůstávají bez odezvy“

Určitě bych vypíchl další, ale moc se ni chce hodnotit texty vlastní kapely. To raději nechám na ostatních.

Oťass: Doporučím určitě přečíst všechny naše texty. Ale jeden přece jen musím vyzdvihnou a to song Perníček a Mařenka. "..všechny radosti co poskytuje tenhle svět nenahradí piko héro ani žádnej jinej fet, takže místo toho abys začal fetovat, radši dej si pivo rum a makej POGOVAT.." Chci touhle cestou moc poděkovat Kulíkovi. Díky.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Oťass: Vždycky jsem snil že budu hrát za velký peníze pro hodně lidí. Realita je dost blízko. Hodně peněz to stálo a dlužím mnoha lidem.

Kulík: Po pravdě vubec žádný, nikdy bych do naší kapely neřekl že odjede takovejch koncertů včetně několik super tour pokaždý s hodně nice lidma, nahraje dva vinyly dvě kazety a neskončí po tom na jipce.
Je to vlastně dost příjemný zjištění.

Dan: Pivo zadarmo! :D Bane, od tý doby, co jsem začal chodit na koncerty, jsem věděl, že to chci dělat taky. Člověk ani v tomhle žánru mít ambice nemůže, respektive může, ale je to jako chtít mít nejlepšího fichtla na vesnici.  Stejně je nakonec důležitý to, že se sejdete s fichtlama s ostatníma klukama a že vás to baví. Jasně, lidi se víc ozývají a jezdíme hrát ven, ale přístup máme furt víceméně stejnej. Je ještě pár míst, kde bych si chtěl zahrát, ale jinak je mi dobře, tam kde jsme. A hlavně, to pivo zadarmo, žejo….  

Oskar: Je to stejný, hrát protože mě to baví. Vlastně jsme si vyzkoušeli velkej festival (fluff), tour na 10 dní po evropě, dokonce dvakrát. Myslím, že nějaký ambice nám jsou ukradený a jen oběvujeme svět undergroundu plnej super lidí, co dohromady tvoří to pulzující srdce undergroundový kultury, ke kterýmu se snažíme taky občas přidat nějakou akcí.



 

Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Dan: Za hodně silné momenty považuju evropské šňůry a obecně koncerty venku. Nejde a priory říct, že jsou ty koncerty lepší než v Čechách, člověk ale vidí, jak to funguje jinde, vidí spoustu zajímavých míst, pozná nové lidi, většinou se to dá spojit i s trochou turistiky. Když se nad tím tak zamyslím, možná jsou to právě ty vazby s lidmi ze všem možných koutů a vzpomínky, které si člověk vytvoří, co je tím nejsilnějším, co vám ten kapelní život přinese.

Oťass: Piju jen ve středu a o víkendech.

Kulík: Jednoznačně to že mě v hospodě Bar Ré po šesti letech uznali za štamgasta. Taky bylo fajn zahrát si na fluffu kde jméno Interpunkce vyvolalo opravdu rozporuplné názory mezi lidma s ponožkama pod koleny.

Oskar: Když mi brácha dal ke 13 narozeninám jeho starej první červenej Squier telecaster.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Kulík: Žebříček dekadence.. toho bylo opravdu hodně. Myslim si že celou kapelu musim říct že nejvíc dekadentní vyjma alkoholu je moje angličtina na tour. Jinak faktor pařby je dycky 5 žejo.

Dan: Toho se stalo tolik, že by to vydalo na samostatnou knížku. Naštěstí toho část vyzmizíkoval alkohol a zbytek je stejně nepublikovatelnej. Většinu si pamatuju jenom Oskar, jelikož nepije, ale ten nic nepráskne, doufám. Za sebe rád vzpomínám na moment, kdy jsme byli s kapelou poprvé u moře. Bylo to u Dunkerku ve Francii. Tenkrát tam s námi byli kamarádi z Disavoir Vivre a jeden jejich člen tenkrát viděl moře poprvé v životě. To byl moc pěknej moment.

Oťass: S Kulíkem se občas líbáme.

Oskar: Třetím rokem nepiju, takže toho nemám moc. Ale když jsme hráli poprvé v Ostravě, tak nás zastavili policajti a mě při ukazování techničáku vypadli z kufru cédéčka, tak jsem tomu jednomu na otázku „co tu děláme, pražáci“ odpověděl „Hrajem, tady máte CD“.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Dan: Mám rád, když je pořád něco rozdělané. Máme venku relativně čerstvou desku, která vyšla z důvodu pandemie až letos, takže se nijak zběsile do vydávání další věci nehrneme. Postupně ale dáváme dohromady nový materiál, ze kterýho mám dobrý pocit. Ještě jsme ale mezi sebou moc neřešili, jak s nim naložíme. Teď hlavně nejvíc jako všichni doufám, že se svět a s nim i kultura brzo vrátí do doby před pandemií a začne se normálně hrát. V téhle době si nikdo nechce vzít na triko větší akci, aby jí pak nemusel rušit a ani se jim nedivím.  

Kulík: Začal sem tegovat a sprejovat, takže čekám až mi někdo na ulici zlomí ruku a vyhoděj mě ze všech kapel za to že jsem neschopnej. Jinak bych si chtěl založit písničkářskej sólovej projekt a zpívat o bohu. Jenže tohle už mi vyfouknul Dan.

Oťass: Chci si konečně okovat křivák.

Oskar: Máme skoro na další desku, splitko, kazetu, cokoliv. Každoroční benefice na ABC, pár dalších akcí. Snad už budou kapely na tour a kultura začne žít.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Oskar: Pokud se dá říct underground scény. Ve smyslu non-profit aktivit. Nerad škatulkuju na punk, hardcore, powerviolence, grind, rocknroll, tekkno.

Dan: Nemám to slovo rád a zpravidla ho nepoužívám. Řekněme, že nás jako kapelu považuju za součást kolektivu motajícího se kolem DIY hardcore punku a jeho derivátů. Část kapely je i hodně aktivní v labelu S kudlou v zádech, který dělá akce a vydává věci.

Kulík: Jako jednotlivec nechci být součástí punkové scény, ačkoli jsem v ní velmi aktivní, protože nesouhlasím s osobním chováním určitých lidí k sobě sama. Pražská punková scená je srovnatelná s
beverly hills a ta brněnská je ještě lepší. Zato jako kapela si myslim že do ní hodně aktivně patříme co se týče organizace koncertů, benefitů, dělání frajerů na baru a vaření vegešlichty pro podvyživený kapely.

Oťass: Junglist Massive Dub Steppas D-Takt Junkie SxE Vegan Noize Crust Mängel scéna.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Oskar: Ten porevoluční rozmach vnímám, i když dekády nejsem schopný rozlišit, přecejenom jsem se vyskytoval ve školce a to moc underground není :D Spíš cenim kapely co hráli i před revolucí a potýkali se s každodenním otravováním Stb.

Kulík: Nejenom pražskou scénu a podle mě i zbytek tehdy "undergroundovýho" československa začal formovat Robert Vlček (kritická situace) kterej sem aktivně od nějakýho 87 vozil punkový a hlavně hardcorový desky, psal si s lidma a dotáhl sem hromadu HC kapel což podle mýho začalo v brzkých 90 trasformovat punk spolu právě s KRITICKOU SITUACÍ v hc a mezi lidi se dostaly nový hudební škatulky, nový politický témata, práva zvířat a obecně se začal formovat anarchismus kterej tu sice předtim byl, ale zhruba asi v takovym pojetí jako ho berou současný posluchači SPS.

Oťass: Vím že to nebylo jednoduché ale nakonec to všechno dopadlo dobře bych řekl. Zatím se stále formujeme ještě asi mám pocit.

Dan: Z kraje devadesátek jsem se narodil, takže většinu informací mám zprostředkovaně. K punkový muzice jsem se dostal až v době, kdy už byla řekněme očištěna od rasistických tendencí devadesátých let.  Avšak poslední dobou vidím tendence tohohle nahnědlého trendu se do muziky vracet.



 

V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Oťass: Výhodu měl a má vždy ten kdo vlastní gramofon a sbírku brutálních námrdů.

Oskar: Nevím, jestli je dnešní doba sociálních sítí a prakticky veškerých informací online výhodou pro nás nebo pro ty, co začínali v 90. letech. Nesporná výhoda je, že ti dovezou struny nebo paličky všude pod nos.

Kulík: Rozhodně si nemyslim že začínat v 90 by mělo nějaký výhody, spíš naopak. Hlavně na našem malém konzervativním území, kde nedokážeme vytáhnout hlavu z prdele ani po 30ti letech kde nám jí tam před tim držel bolševik.

Dan: Jejich největší výhodou bylo jednoduše to, že byli první. Bylo to něco nového, neotřelého, najednou se otevřel úplně jiný svět. Jelikož chybělo srovnání, kapely mohly hrát cokoliv. Dnešní doba zase skýtá daleko větší možnosti, co se týče technologií a dostupnosti vybavení. Člověka by mohlo napadnout, že při dnešním množství kapel je těžší dostat se do podvědomí lidí. To ale podle mě problém není. Nechci znít rezignovaně nebo ufňukaně, ale mám pocit, že tvrdší podoby punku svoje zlatá léta už pomalu přežívají. Dnešní dospívající tahle hudba moc nezajímá, chtějí spíš rapovat, hrát indie nebo dělat EDM, což nikomu nevyčítám, tak to prostě chodí. Možná se to někdy zase otočí. A jestli ne, asi to tak má být.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Kulík: Mám hrozně rád vranovskou crustovou vlnu HIPPIE KILLER, DISCUSION, HAARP, ze snv miluju punkrockový ZOPSAHLAVA samozřejmě se nedaj nezmínit současný WILDERNESS

Dan: Na střední jsem poslouchal spoustu slovenskýho punk rocku. Můžu zmínit třeba Davovou psychózu, Načo Názov, Ilegality, Rozpor apod. a stále mám tyto kapely rád. Dneska už jsou to spíš d-beat/crustové kapely jako například Beton, Roxor, Adacta (především starší tvorba s ženským vokálem). Z posledních let na mě největší dojem udělali asi The Wilderness a Wargame. 

Oťass:  Jako dítě Konflikt. Jako adolescent Municia.

Oskar: V mých punx letech to byla Slobodná europa, Ilegality a Dimenzia X. Postupně pak The Wilderness, Lutra, Adacta.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Kulík: Chlast /spojuje i rozděluje/

Oskar: Touha po svobodě, nějaký formě útěku a vymezení se vůči stereotypnímu způsobu života. Naopak neschopnost tolerance a závist je možná něco co může rozdělovat lidi, nejen umělce. Samozřejmě až po všech ismech, zvlášť těch pravicových, kteří nemají jako základní cíl umění ale názor spočívající v nenávisti. (ty kapely jmenovat nebudu)

Dan: Určitě je spojuje společní zájem a touha tvořit. Hudba má velikou sílu lidi spojovat a žánry jsou potom pouze otázka vkusu. Kromě punkových žánrů a subžánrů si rád pustím třeba skáčko, dancehall, -billy, nebo třeba i jugle a tekno. Celkem pospolitá je podle mě DIY kultura. Prostě muzika dělaná z lásky a ne z lásky k prachům. Naopak rozdělující faktor mohou být naprosto odlišné názory. S někým, kdo vidí svět diametrálně jinak, si dvojdomek nepostavíš.

Oťass: Vždycky to bývá přátelství co spojuje. Naopak to bývá arogance nebo přehnané mínění co odrazuje od spolupráce.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Kulík: Že se tady všichni berou až moc vážně a místo toho aby řešili reálný problémy, řešej jenom vztahy.

Dan: Řešení problémů, co neexistujou. Dále machismus, buranství (charakterový, ne geografický) a hlavně hnědnutí, který dávám za vinu zvyšování vlivu různých nacionalistických a populistických tendencí, který bohužel prosakujou i mezi nás. Každopádně naštěstí se nic z toho nevyskytuje v nějaký neúnosný míře, asi tak jako v každý větší skupině lidí.

Oskar: Žabomiší války, přes který se není jedna nebo druhá strana schopná přenést. Apolitický hovada. Vzhledem k tomu že nepiju, tak i ten alkoholismus a s tim spojená neproduktivita. Ty lidi by mohli udělat hrozně moc, ale jen pár jich využívá svůj potenciál aspoň z poloviny.

Oťass: Že máme dva ministry scény.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Oskar: Jakoby, doteď jsem nepochopil, co předvádí Šaman u sebe doma, ten má uši ze zlata. Artwork nikdy nijak neřešim protože jsem grafickej antitalent tak se do toho neseru. Netuším kdo má videoklip z cz/sk scény, podle mě nikdo a když jo, tak není zajímavej.

Kulík: Za studio si jako kapela nahráváme všechno sami. Ale u ostatních kapel se mi poměrně líbí zvuk v hellsoundu a i v tom davosu. Mixmastr je dobrej Anders v pražský eternii převážně na temnoty. Za mě je ale mistr zvuku Šaman (gattaca,v0nt)!!!! Covry mě bavěj koláže od Miruse z Brunner todesmarch. Má super xerox zinovou estetiku. Videoklip kromě Sergej B.-713 cenim WILDERNESS -čo s tým hnevom, což podle mě probouralo pomyslnou zed´ mezi názorovym punkem a rapem.  

Dan: Už jsem to nakousnul, ale když zůstanu u Slovenska, nejvíce mě zaujali již zmínění Wargame s jejich prvotinou „1st“. Zvuk jak víno, poctivej d-beatovej válec. Na živo mě pak hodně oslovili The Wilderness, muzikou je to zase trochu něco jiného, svého, neokoukaného. I když se přiznám, že poslednímu splitku s Active Minds jsem na chuť zatím nepřišel.

Oťass:  Nejraději mám Brünner Todesmarsch. Taky mám rád Kurvy Češi. Ale mám rád mnoho mnoho dalších.



 

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Oťass: Album: Brünner Todesmarsch - Legální lágry ilegální lidé ..je to prostě moc pěkné. Kniha: Básník Ticho - Růže pro Miladu ..tématicky jedinečné. Film: Big trouble in little China ..je tam všechno. Seriál: Breaking bad ..je to poučné. PC game: Vietcong a Mafia ..no comment. Tattoo: ..support your locals pls. Pivo: můj aktualní top je Lemon CheeseCake od Raven a Radegast Ratar.

Kulík: album: Complicité candide - Zapalte ohně/mrtví havlové 2001 mě asi už nikdy neomrzí.
       Hugo Toxxx - 1000 je top af
kniha: Dům o tisíci patrech- Jan Weiss
       Karl Marx - Sebranné spisy III
pc: Hell let loose
    Zombie panic source
tetování: už ne pls
pivo: Radegast 12 / ratar nejvíc bomby

Oskar: Momentálně čtu super knížky od českýho zpravodaje Jakuba Szántóa, obě zaměřený hlavně na Izraelsko-Palestinský konflikt a Blízký východ. Hudbu nedoporučuju, jsem v tomhle hrozně pomalej a nic nestíhám, poslouchám pv a fastcore hodně teď – s Terminatorem jsme teď hráli s výbornou novou kapelou Lickspit. Naposledy mě tetovala Viky z Brna, zpěvačka Death culture deprivation a Blind pride.

Dan: Uf, muziky poslouchám strašný kvanta, takže jenom takovej průlet, co mi poslední dobou utkvěl v paměti: Khaos Mortem (Saccage), Eternal Death (Shitgrinder), The Absurdity of Humanity (Mass Grave), Nuclear Ambitions (Sunshine Ward), Cellar Dweller (Impalers), Karneval kolapsu a droga kontroly (Brünner Todesmarsch) a mnoho dalšího. Na filmy, seriály a hry nemám čas, co mám děcko, ale z knih bych určitě zmínil edici reportážních románů „Prokletí reportéři“ od nakladatelství Absynth (myslím, že je to od vás dokonce). Koho zajímá trochu anarchistické teorie, tak doporučuji nabídku nakladatelství Neklid a pro fanoušky splatter punku pak trojici autorů KKK – Kulhánek, Kotleta, Kopřiva. Z velkých pivovarů Radegast 11° Ratar a z craftových pak Raven 15° White IPA.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Dan: Žádnou konkrétní akci asi nepovažuju za nejlepší, ale nejradši mám DIY akce na neobvyklých místech na agregát, jako jsou podchody, pod mosty, opuštěné budovy atp. Tyto akce mají vždycky nejlepší atmosféru.

Kulík: More noise for life. Protože tam ze sebe mužu dělat debílka a výborně tam zapadnu.

Oskar: Všechny akce a všichni lidi, kteří po covidu něco dělají, protože přivádí scénu zpátky k životu.

Oťass: Všude doma, dobře nejlíp. Nejraději mám hraní na tour se zahraničními interprety.


Vinyl alebo CD ?

Oťass: WAV.

Oskar: Kazety (dělam si prdel, jasně že desky)

Kulík: Cdčko je mrtvý. Vinylu mam dost škráblejch co přeskakujou, ale: Kazeta a nejlíp namotaná do magiče

Dan: Nemám doma nic, co by dokázalo přehrát CDčko, takže asfalt.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Dan: Battle Čaputová vs. Kotleba. Prosím.

Kulík: Zajmali by mě undergroundový slovenský rapeři na okraji punkový scény. Taky by mě zajímalo pokud máte u vás někoho podobnýho našemu pražskýmu Markovi Zefvovi Dočekalovi, jestli byste s ním prosím neudělali rozhovor? Tyhle lidi maj vždycky nejvíc co říct.)

Oťass: Yzomandias


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Kulík: všechno co řiká Oskar na koncertě mezi songama je gold. Ale je toho tolik že se to nedá sepsat..

Oťass: Je Municia Oi nebo Krast?

Dan: „Když budeš všude chodit zkratkami, za chvilku přestaneš chodit úplně.“ - Jarosław Grzędowicz (Pán ledové zahrady IV)

Oskar: Nemám co dodat, dík Kulíku :*

===================================

Linky:

https://interpunkce.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/interpunkceband/


No comments:

Post a Comment