Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?
Ahoj, hudbu robím ako Urbanfailure, zujíma ma môj lokalny mikrosvet, veci ktoré mám rozrobené a rád by som ich podokončoval
Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.
Už viac ako 20 rokov je to projekt Urbanfailure kde hrám na rôzne elektronické nastroje – sytetizátory, sampler. Ružovi Kovboji tiež elektronika a občas „spev“, Urbsounds Collective elektronika, Mud Woodstone a dávno v minulosti to bol Správny Smer kde som hral na gitaru a spieval.
Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?
Posledné roky je centrom mojej produkcie granulárna workstation Gotharman‘s Little Deformer 3, je to synth, sampler, sekvencér a efektor, vymakaný groove box a inšpiratívny nástroj. DSI Evolver synth s ktorým robím dlhe roky a ktorý je super aj na produkciu aj na žive hranie, dobre sa mi kombinuje s LD3. OTO Biscuit 8 bit bitcrusher/filter výborný efekt a OTO BiM delay. Mixpult Mackie 1202, toto je môj aktuálny sutup s ktorým si vystačim na žive hranie a aktualne na ňom dávam dokopy aj nove tracky na release.
Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?
Umenie je subjektívne :-) . Pre mna je tým oddelením asi invenčnosť, vyvolanie emócie, vtiahnutie do tvorby a vytvorenie vzťahu medzi umelcom a s umením … mám rád abstraktné veci a nemám úplne dar o tomto písať a pomenovať to.
Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?
Nemyslim si, že by malo mať hranice alebo tématické obmedzenia.
Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?
Asi niečo čo naruša/obmedzuje slobodu iných.
Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?
Keď mam chuť zapnem mašinky a hrám si len tak pre seba, čo sa mi pači si aj uložím a postupne sa k tomu vraciam a rozvíjam tie nápady. Hranie je pre mňa tvorivým relaxom. Tie veci sa vyvíjajú v čase, vždy keď je nejaké potvrdené hranie tak rastie aj motivácia si pripraviť niečo hrateľné. Je tam vždy veľké miera náhody a viac menej nedokážem to celé zahrať 2x rovnako.
Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?
Album Radical Rest, lebo s tým bolo veľa práce a podarilo sa mi to dať celé dokopy, nemám úplne rád študiouvú prácu, radšej hrávam live.
Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?
Texty akutálne píšem veľmi málo a len pre projekt Ružoví Kovboji. Mám všetky naše texty rád, hovoria o nás, o tom čo žijeme. Pre túto chvíľu by to mohol byť Vesmír.
Hviezdy sú ďaleko
život je nebezpečný
a my sa tešíme
z kombinácií nekonečných
Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?
Vždy to bolo o zábave, tvorení niečoho čo ma napĺňa. Ísť na turné a stretávať nových ľudí, spoznať a zažiť niečo nové, vybočenie z denných stereotypov. Veľa sa zmenilo, fungovanie scény, možnosti komunikácie. A posledný rok dosť problematické až nemožné hranie aj vo vlastnom meste...
Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?
Mám rad koncerty ktoré dobre vypália, keď sa ľudia bavia a mne sa dobre hrá. Fakt silným zážitkom bolo hranie s Fuckhead vo Viedni a hranie na Letnej filmovej škole v Uherskom Hradišti.
Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?
Dobre sa spomína na turnéčka v Švajčiarsku so Správnym smerom ktore sme dávali stopom, to bol adrenalín, aj zábava a vždy všetko dobre dopadlo. Super boli tiež výlety s Urbsounds Collective, Nemecko, Švajčiarsko, Írsko, Francuzsko. Výborné časy :-)
Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?
Dať dokopy release z rozrobených veci, skusiť odohrať nejaké koncerty ak to bude možné...
Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?
Áno, elektronickej :-)
Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?
Na minulosť a 90‘ mám len dobré spomienky, nadšenie nové možnosti… dosť sme si to užívali a netušili sme ako rychlo to všetko preletí
V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?
Myslím že všetko bolo iné, možno viac osobnejšie. Obrovské množstvo ľudí ktorých kreativitu potláčal politický systém dostali priestor a vznikali nové možnosti a priležitosti, ľudia neboli tak presýtení ako sú teraz.
Dnešná doba vytvorila iný spôsob „konzumácie“ hudby/umenia, zjednodušila prístup k technológiám aj samotnej produkcii, veci sú inak či horšie alebo lepšie to neviem
Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?
Lues the Funes
Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?
Toto je dosť ťažké riešit, v mojej bubline sú ludia s ktorými sme na podobných vlnách a je to fajn. Som fanúšik spolupráce
Čo ťa na domácej scéne serie?
Keď neplatia dohody? Našťastie sa pohybujem skôr tam kde ma nič neserie :-)
Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?
Slovenska produkcia je fajn, veci ktoré vydávam a počujem sú super. Maraki, Dead Janitor, Bartek, Monikak Šubrtová, LOM všetci majú svoj zvuk.
Tu budem neskromný track/video Invasive co sme robili spolu s VJ Wosom a Incompatibl3 minulý rok, pačilo sa mi Fyasco
Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?
Všetky čo sa podarili sú najlepšie.
Vinyl alebo CD ?
Vinyl a kazeta :-)
Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?
Duro z Luesu
Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.
To že sme kokoti neznamená že nemôžme byť hrdinovia.
=================================
Linky:
https://urbanfailure.bandcamp.com/
https://urbsounds.bandcamp.com/
https://exiles-electronics.bandcamp.com/album/recurring-errors
No comments:
Post a Comment