#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, November 18, 2021

#121 Urbanfailure. Electronic music z Bratislavy. Odpovedá Michal.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Ahoj, hudbu robím ako Urbanfailure, zujíma ma môj lokalny mikrosvet, veci ktoré mám rozrobené a rád by som ich podokončoval


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.


Už viac ako 20 rokov je to projekt Urbanfailure kde hr
ám na rôzne elektronické nastroje – sytetizátory, sampler. Ružovi Kovboji tiež elektronika a občas „spev“, Urbsounds Collective elektronika, Mud Woodstone a dávno v minulosti to bol Správny Smer kde som hral na gitaru a spieval.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?


Posledné roky je centrom mojej produkcie granulárna workstation Gotharman‘s Little Deformer 3, je to synth, sampler, sekvencér a efektor, vymakaný groove box a inšpiratívny nástroj. DSI Evolver synth s ktorým robím dlhe roky a ktorý je super aj na produkciu aj na žive hranie, dobre sa mi kombinuje s LD3. OTO Biscuit 8 bit bitcrusher/filter výborný efekt a OTO BiM delay. Mixpult Mackie 1202, toto je môj aktuálny sutup s ktorým si vystačim na žive hranie a aktualne na ňom dávam dokopy aj nove tracky na release.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Umenie je subjektívne :-) . Pre mna je tým oddelením asi invenčnosť, vyvolanie emócie, vtiahnutie do tvorby a vytvorenie vzťahu medzi umelcom a s umením … mám rád abstraktné veci a nemám úplne dar o tomto písať a pomenovať to.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Nemyslim si, že by malo mať hranice alebo tématické obmedzenia.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Asi niečo čo naruša/obmedzuje slobodu iných.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Keď mam chuť zapnem mašinky a hrám si len tak pre seba, čo sa mi pači si aj uložím a postupne sa k tomu vraciam a rozvíjam tie nápady. Hranie je pre mňa tvorivým relaxom. Tie veci sa vyvíjajú v čase, vždy keď je nejaké potvrdené hranie tak rastie aj motivácia si pripraviť niečo hrateľné. Je tam vždy veľké miera náhody a viac menej nedokážem to celé zahrať 2x rovnako.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Album Radical Rest, lebo s tým bolo veľa práce a podarilo sa mi to dať celé dokopy, nemám úplne rád študiouvú prácu, radšej hrávam live.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Texty akutálne píšem veľmi málo a len pre projekt Ružoví Kovboji. Mám všetky naše texty rád, hovoria o nás, o tom čo žijeme.  Pre túto chvíľu by to mohol byť Vesmír.


Hviezdy sú ďaleko
život je nebezpečný
a my sa tešíme
z kombinácií nekonečných



Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Vždy to bolo o zábave, tvorení niečoho čo ma napĺňa. Ísť na turné a stretávať nových ľudí, spoznať a zažiť niečo nové, vybočenie z denných stereotypov. Veľa sa zmenilo, fungovanie scény, možnosti komunikácie. A posledný rok dosť problematické až nemožné hranie aj vo vlastnom meste...


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Mám rad koncerty ktoré dobre vypália, keď sa ľudia bavia a mne sa dobre hrá. Fakt silným zážitkom bolo hranie s Fuckhead vo Viedni a hranie na Letnej filmovej škole v Uherskom Hradišti.



 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Dobre sa spomína na turnéčka v Švajčiarsku so Správnym smerom ktore sme dávali stopom, to bol adrenalín, aj zábava a vždy všetko dobre dopadlo.  Super boli tiež výlety s Urbsounds Collective, Nemecko, Švajčiarsko, Írsko, Francuzsko. Výborné časy :-)


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Dať dokopy release z rozrobených veci, skusiť odohrať nejaké koncerty ak to bude možné...


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Áno, elektronickej :-)


 

Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Na minulosť a 90‘ mám len dobré spomienky, nadšenie nové možnosti… dosť sme si to užívali a netušili sme ako rychlo to všetko preletí


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Myslím že všetko bolo iné, možno viac osobnejšie. Obrovské množstvo ľudí ktorých kreativitu potláčal politický systém dostali priestor a vznikali nové možnosti a priležitosti, ľudia neboli tak presýtení ako sú teraz.
Dnešná doba vytvorila iný spôsob „konzumácie“ hudby/umenia, zjednodušila prístup k technológiám aj samotnej produkcii, veci sú inak či horšie alebo lepšie to neviem


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Lues the Funes



 

Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Toto je dosť ťažké riešit, v mojej bubline sú ludia s ktorými sme na podobných vlnách a je to fajn. Som fanúšik spolupráce


Čo ťa na domácej scéne serie?

Keď neplatia dohody? Našťastie sa pohybujem skôr tam kde ma nič neserie :-)


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Slovenska produkcia je fajn, veci ktoré vydávam a počujem sú super. Maraki, Dead Janitor, Bartek, Monikak Šubrtová, LOM všetci majú svoj zvuk.   
Tu budem neskromný track/video Invasive co sme robili spolu s VJ Wosom a Incompatibl3 minulý rok, pačilo sa mi Fyasco


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Všetky čo sa podarili sú najlepšie.


Vinyl alebo CD ?

Vinyl a kazeta :-)


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Duro z Luesu


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

To že sme kokoti neznamená že nemôžme byť hrdinovia.

=================================

Linky:

https://urbanfailure.bandcamp.com/

https://urbsounds.bandcamp.com/

https://exiles-electronics.bandcamp.com/album/recurring-errors

No comments:

Post a Comment