#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, November 23, 2021

#122 Uhol Dopadu. Punk z Trenčína. Odpovedá Peťo (spev).

 


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som Peťo, spevák z Uhla dopadu. Pracujem ako vedúci servisu strojov pre vodo-topo a čistenie kanalizácií.. Najviac moja rodina a práca na novom CD.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Od 2008 hrám a spievam v Uhle dopadu. Aktívne som hral donedávna v kapele BOX na basu. A tak kratšie na gitarku v Cherry street.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Hlava Vox AC50-vyzerá ako kabelka ale hrá jak čert s reproboxom 2x12 od Harley benton s Celestion reprom. Gitarka Washburn, Harley benton a SX. Zaujímavé je že je to lacná výbava ktorá hrá fantasticky a je super že v dnešnej dobe je to také dostupné.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Subjektívne. Všetko môže byť umenie, záleží na tom ako to daný človek vníma. Moment je jedinečnosť tvorby. Človek nemusí mať ani manuálnu zručnosť aby tvoril umenie.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Umenie nemá mať hranice. Avšak nakoľko si myslím že umenie je subjektívne, to čo pre niekoho môže byť umenie pre iného nemusí byť a stým sa treba zmieriť.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Nenávisť, zloba, idea potláčajúca základné ľudské práva. Idea potláčajúca právo na šťastný život pre každého jednotlivca v tomto vesmíre.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Slovami klasika - Na ulici, v lese, potom ešte na ulici a aj v lese niekedy. Na druhú stranu ani sám neviem. Prichádza to ako blesk z jasného neba skrz nejakú informáciu ktorá sa mi dostane do uší a skrz moje psychické rozpoloženie v daný moment.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Nemám vyslovene najobľúbenejší song, skôr ma teší s kým to hrám ako čo hrám.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Nedá sa vybrať jeden nakoľko skoro každý song má nejaké posolstvo na danú tému. A nedá sa vybrať z tém ako boj proti rasizmu, boj proti skazenému politickému systému, boj za planétu, že ktorá je najdôležitejšia, keďže všetky sú rovnako dôležité.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Myslím že viacerí sme sa videli v telke, rádiu  alebo v meste v ktorom sme vyrastali, na pódiu, pod ktorým stoja ľudia čo ťa poznajú a vravia akí sme super a dobre hráme to čo hráme. Teraz je to skôr o stretnutí sa s priateľmi. O zábave, koncertoch, výletoch a radosti z hrania. Samozrejme aj o vyjadrení svojho názoru.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Keď sme hrali na protestoch, po vražde Jána a Martiny, v Trenčíne na námestí pesničku Skutok




Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?


Fuuuha takých je asi viac a bolo by to na dlho čítania a popravde skrz to že to bolo zapríčinené alkoholom si moc detaily nepamätám :D


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

S chalanmi sme práve spravili nový song aj s klipom ktorý vlastne vychádza s týmto rozhovorom. Makáme na nových songoch a aj na novom CD. Po novom roku to bude jasnejšie, čiže odporúčam sledovať náš FB alebo IG účet, kde všetko včas dopredu oznámime :)


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Popravde toto moc neriešim. Zas je to len ďalšia forma delenia a škatulkovania. Chcem byť súčasťou priateľskej scény v ktorej sú dobrí ľudia a je radosť hrať hudbu


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Osobne to začalo Nirvanou, potom SK/CZ Punk, potom zahraničný punk a potom všetko. Čo sa týka scény ja som ročník 93 čiže môžem povedať osobné skúsenosti so scénou možno od roku 2009-2010. Citeľne sme prešli vývojom hudby. Na začiatku bol punk potom sa prešlo na HC a teraz sa to tak krásne všetko premiešalo že žijeme v úplnom rozmachu rozličnosti hudby čo je super. Čo sa kapely týka, snažíme sa nestáť na mieste a nechávame to na prirodzený vývoj, neohraničený bariérami stereotypu a škatulkovania.



 

V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Tak začnem nevýhodami podľa môjho názoru, nedostupnosť nástrojov a techniky, scéna v plienkach , malá sloboda hrania či už na fesťákoch alebo koncertoch, propagácia hudby ako takej. Čo sa týka výhod, nízka konkurencia, vtedy stačilo obstojne hrať a vydržať (bez urážky). Teraz sú bohovské kapely ktoré sú na vysokej úrovni avšak  úplne neznáme alebo ich pozná len pár ľudí lebo hudby je fakt toľko že každý si môže vybrať kapelu ušitú presne podľa jeho gusta.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Tak moja srdcovka bolo SPS a teraz vydali super album čo ma teší ale po čase mi prestal stačiť SK/CZ punk. Dnes mám rád kapely skôr pre ich osobnostné črty ako pre hudbu čo sa SK kapiel týka. Skôr mám rád zahraničie.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?  

Túžba tvoriť hudbu a prezentovať tým seba. Rozdeľuje nás EGO a ješitnosť jednotlivcov.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Málo príležitostí pre mladé kapely a také rodinkárstvo. Točenie dokola tých istých obohraných kapiel aj keď sú samozrejme vynikajúce ale všetko má svoje hranice.   


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal
najviac ?


Zvuk neviem, skôr si ulietam na zahraničí, ale páči sa mi ze sme v dobe kedy si dokážeš zadovážiť techniku a nahrať si album sám. Artwork asi ČAD-Zabi ma a videoklip tiež zabŕdnem do Čadu s CatastrofyZbojnícke móresy .


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo. 


RancidAnd out come the wolves, Malý princ, Svetová vojna Z, prípadne nejaká Československá klasika , Simpsonovci, Call of Duty, Jean The Man v Trenčíne, ja som skôr vínna muška. Vypočujte si, prečítajte, pozrite, zahrajte, nechajte sa tetovať, vypite a zistíte prečo :D  


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Paradoxne na moc akcií nechodím, mimo tie na ktorých hráme. Ale najlepšia je tá na ktorých som s priateľmi prípadne tam stretnem veľa známych s ktorými sme sa dlho nevideli a zabavíme sa. Je úplne jedno kde.


Vinyl alebo CD ?

Aj aj. Každý má svoje zásluhy. Skôr záleží na tom čo na nich je, ako to na akom médiu to je :D


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Momentálne ma nik nenapadá a tí čo ma napadajä sä už po smrti :/


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Správaj sa tak ako chceš aby sa správali k tebe. 

=======================

Linky:

https://uholdopaduband.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/uholdopadu

No comments:

Post a Comment