#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, December 20, 2020

#49 口づけされたことがない. Ambient experimental music. Odpovedá DeeXgee (synth).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Ahoj, som asi už postarší chlop z Prešova, robím všeličo, to sa môžno dozvieme ďalej, v týchto dňoch keď odpisujem na otázky máme lockdown kvôli pandémii, takže len práca a domov, obšas nejaký výlet do prírody.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Mám projekt 口づけされたことがない (kuchidzukesaretakotoganai), nebral by som to veľmi seriózne, občas sa pohrám so syntenzátorom a ipadom.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?


Vlastnil som analógový syntenzátor Lyra 8 ale prišiel som na to že mi to nieje treba keď to zapnem raz za mesiac, tak som kúpil lacnejšiu alternatívu a to neviem ako sa volá.


Aké grafické techniky a nástroje využívaš pri kreslení artworkov ?

Zo začiatku som si všetko kreslil na papier a tak to prekresloval do počítača (extrémne zdlhavé),
neskôr, keď som dospel a začal pracovať, tak som si kúpil tablet.
 



Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Raz som niekde čítal že umenie je lož. Podľa mňa neexistuje definícia umenia, ak autor posudzuju svoje dielo za umenie tak to umenie je. Umenie je sloboda. Ak ide o manuálnu zručnosť, aspoň za mňa, tak je to neoddelitelná časť pri tvorbe.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Ako som povedal, umenie je pre mňa sloboda. Sloboda končí tam kde narazí na slobodu niekoho iného.
Samozrejme nebavíme sa o karikatúrach atď. skôr keď to presiahne medze rasizmu atď.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Ak nesie náznak netolerancie prípadne hociako sním kolaboruje.


Kde berieš inšpiráciu k hudobnej a grafickej tvorbe ?

Asi zo života, Tracky som vždy robil po nejakej udalosti ak ma niečo poznačilo alebo sa niečo zaujímavé prihodilo. Graficka tvorba je väčšinou spolupráca s človekom ktorý odomňa niečo chce.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Asi to bude ten najnovší ktorý vznikol počas protestov #BLM v USA. Môžno aj preto že už som celkom vedel čo robím na synťáku, respektíve pri postprodukcii.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ? Ktoré grafiky, ktoré si vyrobil považuješ za najvydarenejšie ?

Nemám texty a ak niekde sú, tak sú to prebraté texty od rôznych kapiel, ak by som si mal z toho vybrať,
tak určite "prečo ľudia nie sú psy?" od Ahoj. Ťažko hodnotiť seba, možno odpoviem inak že naviac pre mňa znamenali práce pre Gattaca.


 

Aké boli tvoje umelecké ambície (hudba + grafika) v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Žiadne, skúšal som to robiť a niekam som sa trocha vypracoval, teda po technickej stránke.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Každý moment ak ťa niekto osloví a páči sa mu tvoja robota je silný.


Zaujímavá príhoda/príhody z umeleckého života o ktorú/é sa môžeš podeliť ?


Ani nie, je to nudný život, kde väčšinou nevieš čo skor. Oxymoron.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Práve začínam pracovať na benefičnom artwork ktorý sa bude tlačiť v Risku v Trnave na Risomate.


Cítiš sa byť súčasťou domácej hudobnej scény ? Ak áno, ktorej ?

Len ako návštevník, možno ak sa to dá tak odbornejšie povedať tak ako fotograf a grafik/ilustrátor, ako hudobník určite nie.


Ako sa podľa teba formovala domáca hudobná scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Na toto neviem odpovedať.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

90tky som bol decko čiže neviem, dnešná doba je asi lepšia kvôli jednoduhšej komunikácií a cestovaniu.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Zásadné kapely sú pre mňa Gattaca, Remek + všetko okolo, Balaclava, Spes Erepta, dnes to budú hlavne kapely kamošov, z punku ak nepoznáš pozri určite Ahoj, Clivosť, -273.15, z elektroniky Koroze, Talk=trobule,, ndby, zintaer, z metalu Marnost, Nic, Bahratal... Idem si aj SVK rap pokiaľ ma umelci nenaserú svojím správaním, čo je na dennej báze, čiže sa to filtruje.



 

Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ? Kto na Slovensku robí kvalitný grafický design v ramci UG kultúry ?

V mojej bubline to budú asi antifašistické, antisexistické myšlienky, ktoré často prepoja rôzne svety.
Zo Slovenska sa mi páčia práce od Barbory Demovičovej, Alici Fussiovej, Tomáša Mituru, Koča, Svjatogora, Roman Havlice aj keď ten je v CZ a neviem ďalej.


Čo ťa na domácej hudobnej a výtvarnej scéne serie?

Občasná ignorácia problémov a nechuť riešiť veci.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Kapely som vymenoval vyššie a vlastne všetko od nich. Artwork čo maám veľmi rád je obal od Remek LP od Simony Poustkovej.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Nové LP od Katarzia je pre mňa strop. Hudobne aj textovo, potom neopočuvateľné ep od Ahoj, Mizantrópia od Clivosti. Knihy ktoré somnou zarezonovali za poslednú dobu boli Slovutný pán prezident od Madelline Vadkerty, Môj rok pokoja a odpočinku od Ottessy Moshfegh, Eben od Ryszarda Kapuścińskeho a Cesta od Cormaca Mccarthyho. Ja mám rád blackwork, takže sledujem práce od 3kreuze, Diamante Murru a veci podobných. Alkohol nepijem takže ani pivo nepijem. Občas nealko ale už ani to poslednú dobu. Neodporúčam.



Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Akcia doma kde som sa cítil vždy najlepšie bol Opičí bál v Martine a okolí, nasleduje FFUD fest, akcie v Kubíku, Bašte v BJ. V zahraničí určite Fluff fest.


Vinyl alebo CD ?

Vinyl.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník alebo výtvarník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Rád by som si prečítal rozhovor s Františkom Maxinom z Bardejovskej Bašty a Jakubom z Not Positive Collectívu z  KE.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Go vegan, vegetariánstvo je shit a nič nemení. Smrť fašizmu a patriarchátu.

============================

Linky:

 https://kuchidzukesaretakotoganai.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10205054784155091&type=3

No comments:

Post a Comment