#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, December 13, 2020

#47 Sperm of Mankind. Grindcore z Bratislavy. Odpovedá Rado (basa).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Nazdar som Rado, pracujem v sklade, a momentálne ma najviac zaujíma ako sa vyvinie celosvetová situácia s pandémiou, lebo to momentálne ovplyvňuje všetko ostatné čo sa bude diať našich životoch.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Hrám na basu v Sperm of Mankind a Oros, a na gitaru v kapele Funus. V minulosti som chvilu spieval v kapele Lymphatic gore decomposition a ešte som pôsobil v kapelách Distance to empty, Cryptocock, Pigmental, Amagore, Čakandeath


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Čo sa týka basy, dlhodobo hrám na Ampeg Svt - 3 pro a v poslednom čase som začal využívat efekt Boss ODB 3. Ampeg je čo sa týka zvuku absolutný vrchol a pravdepodobne pri nom ostanem už natrvalo. Basu mám Cortku s upraveným vystuženým hmatníkom, pretože v Sperme využívame dosť hlboké ladenie EAEAD bolo potrebné vykonať tieto úpravy.


Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Umenie má byť také aby ťa bavilo ho vytvárať. My tvoríme muziku pre úzky okruh ľudí, a vačšina ľudi, túto muziku odsudzuje alebo jej nerozumie, pretože sú buď uzavretý v nejakej komerčnej bubline toho, čo počúva vačšina ľudí, alebo je to na nich moc extrémne. Zároveň sa snažíme robiť niečo originálne, kombináciou rôznych štýlov. Podľa mna je dôležité robiť veci neortodoxne, ísť svojou vlastnou cestou.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Originálne umenie vzniká posuvaním hraníc. Každý má hranice nastavené niekde inde. Naše hranice idú do dost velkých extrémov, preto ich veľa ludi nedokáže akceptovať a tak nás to baví. Robiť bežnú rádiovú muziku určenú pre široké masy mne osobne nedáva zmysel. Kedysi tomu tak nebolo a veľa komerčnej hudby bolo kvalitnej ale to sa zlomilo niekedy okolo roku 2000.
 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Moja osobná hranica sú určite kapely nabádajuce ľudi svojimi textami k nenávisti, agresii. Myslím tym pravicové kapely, ktorým nejde o žiadnu formu umenia, ale ktorých cielom je využit muziku ako nástroj na širenie nenavisti.



 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Čo sa týka Sperm of mankind základ muziky tvoria gitarista Peťo s bubenikom Potkanom, tam iba dotváram basovu linku. Čo sa týka kapely Funus, kde vytváram gitarove linky inšpiráciu beriem v old school death metalovych kapelách, ktoré tvorili základ tohto štýlu na prelome 80-90 rokov. Základom je jednoduchosť, priamočiarosť, tak aby to bolo pochopitelné, zrozumiteľné. Podľa mňa je zbytočné robiť komplikovanú, pretechnizovanú muziku, lebo v tom sa človek proste stratí, a potom ked si pustí 10 rôznych skladieb vlastne ani nevie, ktorú skladbu vlastne počúva, pretože každá je iba spleť nasilu pospajanych technickyh riffov. Každa jedna skladba by mala svoju vlastnú tvár a štruktúru tak, aby bola rozpoznateľná od ostatných.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Sperm of mankind - Only ball torture. Pretože pri tejto songe sme posunuli hranice o niečo ďalej, a keď ju hráme naživo je to pre mňa vždy zážitok, ktorý ma napĺňa aj ked mu mám hrať Xtý krát.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

´´fleeeueee brrrrr flach zu šlach, blechen zu flechen uaaaargh ´´   :))))))))))


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Už si moc dobre nepamatám ake som mal ambicie pred 2O rokmi, ale asi hrať koncerty, niekam to dotiahnuť na velký festival. Momentálne je mojim snom vytvoriť muziku, ktorý si budú ludia dokola točiť, a ktorú budú počúvať aj 20 rokov po mojej smrti, ale to je hrozne zložité. Existuje albumy, ktoré dokážem počúvať aj 3785 krat a nikdy ma neomrzia. Tak to by bola pre mňa pocta, aj ked vlastne už budem mŕtvy, takže mi to bude asi najskôr jedno :DDDD


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Výstupenie na Obscene extreme 2014


 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

V rebričku dekadencie je určite viacej vecí, hlavne koncertov, kde som si občas vypil za pohárik pred koncertom. Pamatným pre mňa je koncert v Hurbanove pri krste nášho albumu Godzilla niekedy v roku 2013, kde si vačšinu koncertu nepamätám, a moj prvý koncert s LGD na garažách v roli speváka, kde som sa sa vačšinu koncertu vaľal po zemi :) Ty čo pamätajú tak vedia. Ja moc nie :)))


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Mám rozrobené nejaké nové projekty rôzných štýlov, ale momentálne nemám moc času, takže neviem kedy čo vystrelí, ale chystám jeden extrém, ktorý bude na slovenské pomery vcelku originálny a chcem v nom posunuť hranice zase o kus ďalej a nasrať určitú skupinu ľudí :)


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Asi áno, undergroundej, goregrindovej, death metalovej


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Ja som vyrástol v Banskej Bystrici, kde bola vždy silná death metalová scéna. Tak 90 tky bol taký nábeh, kedy sa to tu celé rozbiehalo, a tie boli asi také najsilnejšie, ale to osobne až tak nemôžem posudiť, kedže som začal regristrovať tuto scenu niekedy koncom 90-tych rokov. Potom sa tu etablovalo množstvo kapiel, ale maloktorým sa podarilo presadiť v zahraniči. Je pravda, že kapely z východného bloku to mali o niečo tažšie. Goregrindu na Slovensku nikdy nejak veľa nebolo až na pár kapiel a one man army projektov.
         

V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Tak dneska je to určite oveľa jednoduchšie v tom zmysle, že už nie je také ťažké a drahé spraviť kvalitnú nahrávku s dobrým zvukom, a je jednoduchšie to rozširiť medzi luďí skrz túto facebookovú dobu. Vtedajšie kapely mali výhodu v tom, že ich bolo oveľa menej a tym pádom boli vzácnejšie.
        

Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Sanatorium, Pathology stench, Distrophy, Swrab, Surgical Dissection, Old school boys, M.S.R (aj vtedy aj teraz)


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Nespája ich nič, niekto to robí, lebo ho to baví, niekto lebo ho to napĺňa, niekto pre peniaze, niekto pre uznanie od druhých, pre niekoho je to celoživotná cesta. Každý ma pohnútky iné. Rozdeľuje ich prístup. Niekto tomu podmieni všetko ostatné v jeho živote. Niekto to ma ako vedlajšiu zábavku. Stretol som sa s rôznymi prístupmi muzikantov :)


Čo ťa na domácej scéne serie?

Ľudia, ktorý sa nevedia na koncertoch baviť a vytváraju problémy.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Čo sa týka domácej scény nemám topku od nikoho, vždy som sa zameriaval viac na zahraničnú scénu.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.


Obituary - Cause of Death, William s Burroughs - Nahý Obed , Shining, Black Books, Far Cry, nemám tetovanie žiadne :)


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Domáca asi Flesh party - je to menšia rodinná akcia, čo je super. Zahraničné Obscene Extreme, Netherlands death fest


 

Vinyl alebo CD ?

youtube :)


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


S Necrom z Enema shower


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Robte veci inak a vyhýbajte sa idiotom s krížikmi na krku



================================================

Linky:

https://www.facebook.com/Sperm-Of-Mankind-184552611976/

https://spermofmankind.bandcamp.com/

No comments:

Post a Comment