Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?
Ahoj, som Tomáš, v nabosoposkle, keď akurát funguje, spievam a škrabem texty do pesničiek. V posled om čase si hlavne dávam dokopy veci na bakalárku do školy a inak tých podnetov nie je teraz veľa, celkom nihil pravdupovediac.
Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.
Zatiaľ iba nabosoposkle, nič viac. Jedine ak sa ráta, že s kapelou Dvere som odkričal dva koncerty a možno si niekto spomenie, že kedy-tedy spevákom kradnem mikrofóny na koncertoch keď sa chytám.
Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá? (Po akom nástroji/aparáte si vždy túžil - podarilo sa ti sa k nemu niekedy dopracovať?)
Na spev máme v skúšobni 400W aktívne reprobedne, ktoré vystačia na karaoke, keď si z druhého pustíš hudbu, s kapelou je to dosť slabota úprimne, počuť nejaké náznaky vokálu ale to je asi všetko. Aspoň to neruší chlapcov pri hre na nástroje, no. Neviem akú aparatúru a nástroje majú chlapci, ja nie som muzikant, takže sa do toho nevyznám, ale určite stojí za to vypichnúť, že basák Vilo dáva dokopy vlastné krabičky s efektami, takže používajú tie, veľká pecka, všakže?
Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?
Od kapely som si sľuboval, že budeme hrať hudbu, s ktorou budem za jedno, že s ňou pochodíme nejaké miesta a koncerty, že bude niečo nahraté a na nejakú pamiatku bude spravený nosič, tak nejak. A realita je taká, že hráme hudbu s ktorou som za jedno, pochodili sme naozaj všelijaké koncerty, máme peckovú punkovú raw nahrávku a vďaka kamošom existuje aj zopár kazetiek, takže vlastne do bodky splnené, nie že ambície, sme si povedali, že to tak nebudeme volať, ale vieš čo myslím.
Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s, 2000’s a 2010’s z pohľadu tvojho hudobného vývoja, vývoja tvojej kapely a zároveň aj vývoja domácej UG scény ?
Tak pre nbspskl ako kapelu je asi zásadné, že v 90’s vznikol ten emo/screamo zvuk, tu asi ani nie je viac o čom. Za seba keď hovorím, tak neviem, deväťdesiatkovú hudbu v reálnom čase som nestihol a ani neviem, že by som si okrem toho emo hardcoru išiel niečo, čo sa dá jednoznačne otagovať ako hudba deväťdesiatých rokov. Prvé na čo si spomeniem bolo, že v 2004 vyšiel Kontrafakt, to ma namotával bratranec s varovným prstom, nie že budem dakedy nejaký dlhovlasý rocker abo čo. Na margo toho poviem, že hip hop, fakt akože v rôznej podobe a kvalite, okolo mňa išiel stále, lebo to sa proste dialo, ani zarytým punkáčom alebo metalistom nemohlo pri spolužiakoch v škole alebo hocikde unikať, čo sa deje na rapovej scéne. Ale inak som si šiel vždy hlavne gitarovú muziku, najskôr si pamätám nejaký Korn, Green Day, neskôr My Chemical Romance, doteraz guilty pleasure, a tak. Potom došiel metalcore na Slovensko, toho som sa chytil, a potom to už bolo na skok k tej hardcore punkovej scéne. Najprv také kapely ako Verse, Modern Life Is War či Have Heart a nakoniec to pure emo, no. A neskoré 2010’s, ideme do 20’s, jednoznačne new school špinavý melancho/cholerický trap. Chlapci to majú prirodzene ináč, možno aj bohatšie, ale tak za nich nebudem hovoriť.
Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?
Najradšej mám asi 7 miliárd sudcov, pracovne aj verejne známa ako ‚‚Black metal,‘‘ lebo keď hráme koncert a sme pri tejto pesničke, tak viem, že sme približne za polkou a už to bude všetko ok.
Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?
Neviem, či to je klišé alebo prisilné povedať, že asi každý text je pre mňa osobne nejako silný, ale je to asi tak, aj keď ja si uvedomujem ich nejaké nedostatky, po lyrickej stránke alebo niečo také, že nie každý s nimi musí súhlasiť, prípadne byť stotožnený. V tomto svetle by som za najsilnejší úryvok dal asi zas zo 7 miliárd sudcov, pretože tam sa skanduje myšlienka, ktorú uchopí asi každý a pritom jej dodržiavanie nie je vôbec samozrejmou vecou, ani v takej úžasnej komunite akou ten slobodomyseľný ,,levičácky‘‘ hardcore punk určite je.
,,Ťažko sa môžeme navzájom súdiť!‘‘
Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?
Okolo seba, v sebe. Tak nejak. A samozrejme v kapelách, ktoré mám rád, to asi tiež, samozrejme.
Ako vnímaš dnešnú domácu hudobnú scénu - ktoré kapely/žánre máš rád?
Ako zdravú, teda ak nerátame, že celá spoločnosť je teraz chorá na ten COVID. Partie všelikde po Slovensku robia pravidelné série koncertov, aj mladí robia také veci ako ziny, to je vec, čo starší punkáči možno s malou dušičkou dúfali, že nezomrie, ale nejakú silnú vieru isto nemali. Tuto v Košiciach, napríklad, pravidelne vznikne nejaká kapela, šikovní v tomto sú Kubíkovci a pridružení kamoši, takže asi fajn.
No a keď spomínam ten Kubík a spol., tak rovno poviem, že ľudsky mám strašne rád tú sériu personálne prepletených kapiel, od brnenských Hever, cez trnavské kapely Ahoj, Reno Raines, Nula, Coco Bongo môžeme ešte povedať, až sem na východ Cinnamon Wind či Machanka. Toto je veľmi krásne podľa mňa. Okrem toho vždy rád vidím a počúvam Samorast, Shallov. hrajú dobre, ale dlho :D. The Citadel bola super kapela. A nie je tajomstvom, že veľmi cením čo sa z toho HC prostredia derie von v súvislosti s rapom, t.j. dudethewolf, fvck_kvlt, Eduv Syn, toto ma baví.
Čo ťa na domácej scéne serie ?
Neserie ma nič, čo je akože v scéne. Spití blbečkovia ma serú, ale to nie je záležitosť nejakej scény, tí sú všade, rovnako tak mudrlanti alebo tak. Seba serem, že možno tej scéne nedávam toľko, čo ona mne, napríklad.
V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?
Nezažil som scénu v 90’s. Z rozprávania asi vyplýva, že tie veci boli viac real, ten zápal, aj pre nové možnosti čo sa týka muziky, ale aj ideálov v tej porevolučnej dobe, určite nebezpečenstvo zo strany náckov a tak. Toto my už veľmi necítime, nezažívame. Takže výhodu mali asi v tom, že všetko si im mohol veriť o čosi viac, nie že dnes veci kapelám neveríš, ale chápeš zhruba čo chcem povedať. Výhoda dnešnej doby je, že všetko je o dosť dostupnejšie. A internet je výhoda, kto popiera zásluhy internetu, tak klame sám seba.
Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ? (minulosť/súčastnosť)
Tak ja určite neviem ohodnotiť zvuk, fakt som schopný povedať na objektívne hnusnú nahrávku, že je zvukovo veľmi fajn, ale však to sa aj trochu nosí, nie? Bez ohľadu na to čo som teraz povedal, Clivosť robená v Trnave sa mi veľmi páči ako znie nahraná, to je dosť dobre spravené. Album covery ma asi nezaujali žiadne, nemám pred očami nič konkrétne, iba vychválim Dana Goliáša, ktorý tu už musel byť spomínaný veľakrát, ten robí pekné grafiky s vlastným rozpoznateľným rukopisom, takže tak. Aj Alica s Kočom dajú občas pekné veci na plagáty, to tiež. No a klipy, neviem koľko sa tu toho točí alebo netočí, ale každému súdnemu, hoc aj pijúcemu človeku sa musí hlava zatočiť zo Strejdedžáka od Fyasco.
Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?
Neviem či máme nejaký vysoký level dekadencie, hotovučkí po koncertoch sme, no hroty to často vôbec nie sú. Nespomeniem si na nič priveľmi dramatické, keď sme sa po benefičnom koncerte pre popradský ArtHouse u nás v Košiciach aj s ich delegáciou a partiou vybrali na afterku na nočné mestské kúpalisko, toto je také, že okej, bolo vzrúšo.
Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.
Nie som ani na filmy ani na seriály veľmi, resp. nemám pocit, že by som vedel odporučiť niečo o čom dávno nikto nevie. Trainspotting si pozrite aj nad rámec toho, že je to sranda sa pozerať na feťákov, zo seriálov si teraz občas pozriem Brooklyn 99, akože hej, ACAB a všetko, ale títo sú fajn, také nenáročné. Knižku jednoznačne Stepný vlk od Hermanna Hesseho, pre mňa napĺňajúce čítanie. Hry mi veľa nehovoria, som odchovaný na NHLku a San Andreasku. Tetovanie zo štúdia nemám, takže shoutout všetkým, ktorý robia kerky doma a dobre, dôležitá kombinácia, a keď už niekomu odporučiť štúdio, tak ja by som ľudí smeroval jednoznačne do Kerow Studio, lebo sú to srdciari a profíci, nemenej dôležité combo. Pivo nepijem, v rámci tohto môžem vyjadriť iba plnú afinitu k Steiger nealko tmavý citrón crew. Škoda, že Šimon neodpovedá, ten by o pivku mohol vyjadriť nejaké znalosti.
Aké hudobné/tvorivé plány resp. nezrealizované sny máš do budúcnosti?
Tak asi všetci chceme dať druhý, alebo už tretí, štvrtý dych tomu nabosoposkle, to by bolo fajn, lebo teraz už dlhšie nefungujeme tak, ako by asi fungujúca kapela mala. Okrem toho chlapci majú rozbehnuté nejaké ďalšie kapely o ktorých bude počuť, alebo aj nebude. Ja si chcem dať do budúcnosti dokopy nejaké edgy smutné temné rapové shity a vyjsť s tým von, alebo aj nejsť, to sa uvidí.
Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?
Zo slovenských akcií sa najlepšie cítim na Skapal Pes Feste v Trebišove, pekné prostredie aj program. Zo zahraničných je to isto Fluff, nie že by som na nejakej inej niekedy bol, ale Fluff je moja topka aj vo všeobecnosti, takže tak.
Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?
Chcel som, aby tu bol rozhovor s Wrbom a Prasiakom, lebo som vedel, že to bude dobré čítanie, tieto rozhovory tu už sú a predpoklad sa splnil. Takže, asi by som to posunul, čo ja viem, Kizovi zo Cinnamon/Hever/Machanka/Reno, inak najlepšiemu mladému frontmanovi na svete , alebo potom Dejvovi z Incriminate, chalana mám rád.
Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.
Veci sa dejú.
==============================================
Linky:
https://nbspskl.bandcamp.com/releases
No comments:
Post a Comment