#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, July 18, 2021

#96 Bratislavské Dievčatá. Punk z Bratislavy. Odpovedajú Mikko, Lump Čupe a Roman K.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Mikko: Ja som Mikko, som bubeník Bratislavských Dievčat a práve sme doskúšali.
Lump Čupe: Ja som Lump a prove som doskúšal s Mirenkom.
Roman K: Ja som Roman tiež som s nimi práve dohral set, ale inak hrám ešte na gitaru v Lord Alex a živím sa produkciou na koncertoch, festivaloch a televíznych akciách.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Mikko: Hrál som vždy iba na bicích a hrál som v Barbus, Danubius, Anastázia, Lord Alex, Zóna A, Heretic a Bratislavské Dievčatá.
Lump Čupe: Krach, chvíľu som bol aj v Barbuse, Lord Alex na gitare, Zóna A, Heretix, Zóna A a Bratislavské Dievčatá basa.
Roman K.: Gitara v PAIN, Lord Alex, Rock n Roll Preachers a Heretix a gitara a spev v Banderass a Bratislavské Dievčatá.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Mikko: Bicie mám Tama, plechy som okukal od Markyho Ramonea, ktorého som vozil ako runner.
Lump Čupe: Nekomentujem.
Roman K.: Gitary mám väčšinou Gibson Junior, Les Paul Custom, alibi SG standard. Aparát mám JCM 800 100W, bedňa je Marshall 4x12 Greenback. Nakopávam to celé väčšinou cez MXR overdrive.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Lump Čupe: Umenie je, keď niekto robí niečo zaujímavé. Nie je to o tom, či je nejako zručný, alebo, nie.
Mikko: Môžeš to dať do Wikipédie?:-)
Roman K.: definícia umenia je strašne zložitá, sám by som si netrúfal túto hranicu popisovať.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Mikko: Môže zasahovať všade.
Lump Čupe: Áno, presne tak.
Roman K.: Ako hovoril Ľudovít Gálka "Každý si zaslúži, aby sa z neho robila sranda":-).


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Lump Čupe: Nie som ochotný akceptovať ak niekto svojou tvorbou na niekoho tlačí, či ho až terorizuje.
Mikko: Neakceptujem násile a nátlak.
Roman K.: Absolútne odsudzujem čokoľvek, čo glorifikuje a ospevuje násilie, fašizmus, komunizmus, rasizmus, homofóbiu, všetky ostatné izmy a nenávisť ako takú.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Roman K.: Bude to strašne sprofanované, ale je to moje vnímanie života okolo mňa.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Mikko: Skladbu Noc.


 

Lump Čupe: Na toto neviem odpovedať.
Roman K.: Veľmi ťažko sa mi na to odpovedá. Ale keď už, tak veľmi mám rád Des, Tancujem s ňou, Muž z ulice, Chcem aj Krásny deň.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Lump Čupe: Neviem.
Mikko: Všetko je inak je pre mňa asi nie najsilnejší, ale najzaujímavejší. Vždy sa to dá použiť. Keď vidím veci okolo seba, správy...vždy si poviem, že "Všetko je inak".


 

Roman K.: Opäť veľmi ťažká odpoveď. Ale z "Tancujem s ňou" mám rád pasáž - "Konečne jej adresu poznám, tak pridám trochu do kroku, na bráne čítam stručný oznam, rozlúčka bude v sobotu, svetlo všade náhle zhasne, vidím len odraz zrkadiel, konečne je nad slnko jasné, že ja už iba v svojej hlave..."

 
 

a z Muž z ulice - "životu zmysel rano vrátim, so psami sa kamarátim" a časť "keď máš v srdci deň, slnečný deň, cítiš teplú jar aj na jeseň"...


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Roman K.: Chcel som iba hrať v kapele.
Mikko: Hrali sme sa na Kissákov a bol som Gene Simmons.
Lump Čupe: Nemal som žiadne ambície.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Mikko: Že žijem a hrám v kapele.
Lump Čupe: Nie som žiaden umelec. Som len punkáč, ktorý sa snaží hrať hudbu.
Roman K.: Nepovažujem sa za umelca. Som rád, keď sa nám podarí koncert a užijeme si ho na pódiu aj kamoši pod pódiom.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Mikko: Preskočme to.
Lump Čupe: No koment.
Roman K.: Ďalšia otázka?


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Roman K.: Hrať kým to pôjde.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Lump Čupe: Akej scény?
Mikko: ?
Roman K.: Scéna je v ponímaní Slovenska veľmi smiešny pojem.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Mikko: Absolútne som nevnímal, čo robí niekto iný. Hral som si vždy svoje.
Lump Čupe: Pojem scéna je smiešny. Hráš punk a dojdu na koncert nejakí punkáči, to je celé.
Roman K.: Pojem scéna je zbytočne teatrálny na slovenské pomery. Je tu pár kapiel, ktoré mám rád.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Mikko a Lump Čupe: Nemôžeme vedieť, lebo sme začínali v 85tom.
Roman K.: Kedysi bol po undergrounde hlad. Nebolo nič, žrali sme takmer všetko. Dnes v dobe internetu sa jediným kliknutím spojíš s najväčšími hviezdami na zemeguli. Náročná konkurencia, ale nevadí. Stojí za to robiť pesničky:-).


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Mikko: Neviem.
Lump Čupe: To je veľmi ťažké povedať.
Roman K.: Lord Alex (keď som tam ešte nehral samozrejme:-)), starý Extip, Slobodka, Davofka, stará Zóna samozrejme. Stále mám rád CHVM, Nekultúru, kamošov z Beutiful Bastards, skvelý Box, Uhol Dopadu, Parketový Lev, či strapatého Daffyho a jeho Rafterov


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Mikko, Roman K., Lump Čupe: uuufff...


Čo ťa na domácej scéne serie?

Lump Čupe: Nie je žiadna scéna.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Roman K.: Braňo Alex a jeho Punk from Transylvania. Tak ten originál, ako aj Matúšov remaster a repress. A zvuk Sveťovho Personálu, jak to nahral Vilo Štrba v MMC.
Mikko, Lump Čupe: Nesledujem to, neviem.



 

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Lump Čupe: Pivo Stupavar, tetovacie štúdio Prime tattoo.sk, hra World of tanks.
Mikko: Pivo Stupavar a Plzeň, tetovacie štúdio Leviathanslilbae.
Roman K.: Dosiek by bolo asi milón, knižka momentálne asi Bradburyho 451 stupňov Fahrenheita, Stupavárek a Plznička a Peklo Tattoo.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Mikko: Punkáči Deťom a Pod Parou.
Roman K.: Rebellion v Blackpoole, Pod Parou.
Lump Čupe: Rebelion, Punkáči Deťom a všade kde hráme.


Vinyl alebo CD ?

Mikko, Lump Čupe, Roman K.: Vinyyyyl kurwaaa!



 

Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Mikko: Braňo Vartovník
Roman K.: Moshe, bývalý basák Lord Alex, Banderass a Rock n roll preachers, dlhodobo mimo republiku. To by bola sranda.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Roman K.: Punk nie je pre svine.
Lump Čupe: Punk nie je pre svine.
Mikko: Keď si mladý, tak si vypi.

======================================

Linky:

https://www.facebook.com/bratislavskedievcata/

https://papagajuvhlasatelrecords.bandcamp.com/album/bratislavsk-diev-at-2

https://papagajuvhlasatelrecords.bandcamp.com/album/bratislavsk-diev-at

No comments:

Post a Comment