#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, October 2, 2022

3Q 2022: Týždenné výbery (Súhrn)

 

 

Je začiatok októbra a to znamená rekapitulácia týždenných výberov za tretí kvartál. Po korone už neštekne pes, všetkého je zrazu veľa a všade, pretlak akcií, rozhovorov v médiách, na sociálnych sieťach, atď - postapokalyptické ticho a romantické vyhľadávanie poloilegálnych koncertov z čias prvých dvoch vĺn je preč a narúša ho už len tieň udalostí na východe, hoci v posledných týždňoch pozitívnych, aj tak v konečnom dôsledku temných a bez jasnejších vyhliadok skorého konca. Na kultúrne podujatia tento tieň našťastie nesiaha - v tom mala pandémia navrch a v jej dôsledku, z čistého nedostatku kultúrneho vyžitia a prerušením sociálnych kontaktov vznikol aj tento pokus o low-profile blogging, alebo skôr kronika domáceho UG z temných čias ... 

Videoklipy.

Nebudem sa rozpisovať o tom ako každý týždeň s nádejou striehnem na nové domáce klipy (a nič moc sa nedeje ;P )... V lete vďaka rozbujnelej koncertnej sezóne to boli hlavne živé záznamy z koncertov, ktoré sa objavovali na YouTube, ale ... chýba mi viac klipov, stále nechápem prečo je tento formát v UG relatívne nevyužitý ... páči sa mi DIY prístup kapiel ako 2 Manky Hookers and a Racist Dwarf, Marhule a Kazostroj, ktorí vedia spoľahlivo zadeliť doma strihnutý low cost klip, ktorý vôbec neurazí - práve naopak. Zo serióznejšej produkcie ma tento kvartál zaujal (a potešil) najviac Antares.


Albumy, EPéčka, single.

Z (dlho)hrajúcich albumov som padol na riť hlavne z Therapist a IamNøt, ale potešilo ma dosť aj Rato Triste a Wilderness. Zvyšok vecí nadštandard, viacero objavov, hlavne zo synth/elektro produkcie. EPéčka a single za mňa Old Tomb, Kazostroj a AnAstromo.

 

Fotky z koncertov. 

Živú hudbu u nás dokumentuje viacero talentovaných fotografov. Medzi mojich najobľúbenejších sa časom vyprofilovali DxG, Martin Mayer a Braňo Vartovnik, ale bavia ma fotografie WERDZy, Jörga Grgela a Daniely Bičanovskej, ktorej foto kapely Pakosteň z júlovej Werandy na hrádzi v Bratislave vyberám ako moje top foto kvartálu. Na akcii som mimochodom bol, mám z nej pár bizarných, ale aj zábavných alkoholických zážitkov, proste leto, pivo a blackened punk. Good times. 


                                                                                     foto: Daniela Bičanovská

Recenzie.

Celý tento kvartál patril Florkovi, ktorý recenzoval jeden album za druhým (až na jednu výnimku kedy som musel zaskočiť) - patrí mu za to moja veľká vďaka, FLORK you rock man!! Medzi moje top čítania, patrili recky na Ninu Kohout, 0n0, Torevu a 52 Hertz Whale. Všetky recky sa dajú chronologicky dohľadať tu:

https://jablkadaleko.blogspot.com/search/label/Reviews

A teraz už "vzhúru" ku 4Q22, nech nám scéna nadelí príjemné prekvapenia aj v tomto kvartáli. Aj naďalej budem dávať týždenné výbery na stránke www.jablkadalekoodstromu.sk každý pondelok a FB status vo štvrok spolu s týždennou kolážou (koláže z 2022 si môžete pozrieť tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.487423886330905&type=3)

 

Tom/EZR

 

Linky.

www.jablkadalekoodstromu.sk  

 https://jablkadaleko.blogspot.com/search/label/Reviews

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.487423886330905&type=3

http://jablkadalekoodstromu.sk/09_summary_2022 

 

 

No comments:

Post a Comment