#119 Tom/EZR Contemplates: Righeira – Vamos a la playa (SP, 1983)

  Righeira – Vamos a la playa (Single, 1983) by Tom/EZR “Vamos a la playa La bomba estalló Las radiaciones tostan Y matizan de azul” Pred It...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, October 7, 2022

DSW#002 Marhule - Dno dien (2021) // Ondrej Vydarený // 23-09-2022.


𝕯𝖎𝖊 𝕾𝖈𝖍𝖒𝖚𝖙𝖟𝖎𝖌𝖊 𝖂𝖎𝖊𝖉𝖊𝖗𝖌𝖆𝖇𝖊𝖑𝖎𝖘𝖙𝖊:

 

1. Jebe ti, synak? 02:00
2. Tam som šťal 01:30
3. Odjebaný dekel 03:07
4. Jebo z lesa 01:29   
5. Najebaní pankáči 02:24   
6. De je zas ten kokot? 03:02
7. Pred Gardou 03:00
8. Fajčím 03:54
9. Čúza 02:21
10. Pokojné popoludnie 01:18

============================================================================

1. Čo robiť so synakom keď mu začne jebať?

S nevyrovnanou mládežou je ťažké sa vyrovnať. Raz som stretol text jedného prejavu o tom, ako je dnešná mládež nevychovaná, má hrozné mravy, pomýlené hodnoty a podobne, proste celé zle. A na konci toho prejavu som sa dočítal, že bol zo starovekého Ríma. Vtedy mi svitlo, že hlavne nesmieme zabúdať, akí sme boli my a ako nás samotných vnímali predošlé generácie. A teda že to, že má niekto nejaký kovový bordel vpichnutý do tváre, alebo nemá vkus na účes či oblečenie, ešte nemusí nutne znamenať, že je a bude zlým človekom.


2. Čo povieš človeku, ktorý ti v noci na fesťáku ští na stan, v ktorom spíš?


Tam mám stan! Nie tam!  ....nehaj tak :o(
Inak toto je jedna z mála našich piesní, ktorá v sebe nemá ale fakt že žiadny odkaz či hlbšiu myšlienku. Aj keď Bilčo minule vravel, že niekto tam našiel nejaký príbeh či čo.. Páči sa mi, ako občas spolupracujem s autormi, ktorí niečo napíšu a až potom hľadajú význam toho, čo vytvorili, býva to riadna komédia. Podobné veci sa mi stávali v dávno zabudnutej kapele Mimo módy. V Nitre sme hrali na festivale Flaam a túto pieseň počuli nejakí nemci, ktorí v nej tiež našli niečo svoje - slová tam som šťal počuli po svojom ako Tanzenstein.



 

3. Z čoho ti naposledy odjebalo dekel?

Odjebáva mi ho pravidelne z lenivosti, sebectva, pokrytectva a ingorantstva ľudí. Na lokálnej úrovni, keď niekto nedodrží sľub, alebo morálne sklame, ale aj na globálnej, keď napríklad niekto pod zámienkou sebaobrany útočí a posiela hromady ľudí na smrť, lebo sa sám dostal do politického šachu. Bohužiaľ ale ani ja nemôžem tvrdiť, že som dokonalý a občas si takýmito vecami odpálim dekel aj sám zo seba.


4. Chcel by si žiť v lese?

Do lesa sa snažím chodiť pravidelne, nabíja ma to duševnou silou a potrénujem v ňom aj telo. Ak to pre pracovné povinnosti dlhšiu dobu nestíham, vždy to pocítim a občas to pocítia aj ľudia okolo mňa, keď nemám silu byť na každého milý, aj keď mi nevykonal nič zlé. Žiť v lese je ale pre súčasného technológiami vyrušovaného človeka otázka veľkej duševnej vyzretosti v schopnosti nepremýšľať zbytočne a vedieť sa zastaviť. Túto vlastnosť zatiaľ nemám, ale pracujem na jej nadobudnutí. Takže možno raz budem žiť v lese, keď  na to dorastiem.


5. Aké výhody má pankáč abstinent?

Reálnu účasť na koncertoch. Opitý sa buď na koncert ani len nedostane, lebo zaspal v priekope, alebo ak sa aj dostane, má len sprostredkovaný zážitok, keď mu kamaráti na druhý (či tretí) deň hovoria, čo stváral a aké škody svojím správaním narobil. Nehlásam úplnú triezvosť a nikomu nezakazujem sa baviť. Ale bol by som rád, keby si ľudia z koncertov aj niečo pamätali a aby som sa nemusel obávať, ktorú časť drahej audiotechniky či hudobného nástroja mi niekto zničí v zápale ožratého "bavenia sa."



 

6. Si spoľahlivý človek?

Neskromne musím povedať, že áno. Keď sa na niečom dohodnem, tak sa naozaj zo všetkých síl snažím dohodu dodržať. A zvyčajne sa mi to aj darí. Snažím sa tým totiž o všeobecné dobro - veď si len predstavte, aký by bol svet, keby sme všetci dodržiavali dohody a sľuby. A kto chce zmeniť svet, musí začať od seba.


7. Čo človeka naučí život na intráku?

Nikdy som na intráku nežil. Chcel som si to vyskúšať, no nakoniec je zo mňa trochu domased, ktorý všetko potrebné vyštudoval v rodnej Nitre. V mojich naivných predstavách by život na intráku mal človeka naučiť samostatnejšiemu životu a schopnosti starať sa sám o seba bez každodennej pomoci okolia. Vytvoriť si nejaké vlastné zábrany, keď pochopí, že sloboda toho, že rodičia nesledujú kedy chodím spať a čo si pchám do tela, nie je nič tak úžasné, ako sa možno bežnému teenagerovi môže zdať.



 

8. Akú radu máš pre človeka, ktorý chce prestať fajčiť?

SKúsim z vlastnej skúsenosti - pol roka fajčiť silné a lacné cigarety a postupne sa podvedome pripravovať na to, že niektorá bude posledná. Fajčil som cigarety 4 a pol roka a takto som prestal - jedno ráno som sa zobudil a cítil som, že dnes je ten správny deň. To jediné, čo mi z toho chýba, je socializácia. Preto si ešte stále niekedy idem "zapáliť," keď som vo fajčiarskej spoločnosti. Vtedy sa postavím proti vetru, dýcham čistý vzduch a rozprávam sa s ostanými dymiacimi komínmi. Našťastie ale rokmi takýchto ľudí v mojom okolí ubúda a môžeme sa socializovať pekne v čistom vzduchu a nemusíme stáť na zime a v daždi.


9. Si tanečný typ?

Áno a nie. Z rôznych príbehov a komentovaných fotiek, ktoré vidíte na sociálnych médiách to tak nepôsobí, ale som hanblivý človek. Tanec napríklad na parkete pred kapelou na svadbe je na míle ďaleko od mojej komfortnej zóny. Stáva sa, že sa ocitnem na takejto akcii ako zvukár a často sa sám seba pri tom pýtam, prečo to tí ľudia robia. Zjavne je im pri tom dobre a ja som tomu rád a zo srdca im to prajem, ale aby som sa pridal, to nie. Tancujem len, keď mám naozaj veselú chvíľku a som sám.



 

10. Ako si predstavuješ pekne strávený deň?

Krása dňa často závisí od ľudí, s ktorými si. Ale keď si predstavím môj osobný recept na pekný deň, tak je to pobyt v lese, ideálne na bicykli, cvičenie na gitare, pivo s dobrými ľuďmi a zaspávanie v náručí ľúbenej ženy. Ja viem, je to gýč.

================================================

Staršie pokecy...

Oct'2020: BLOG#32

Nov'2021: Ranná Káva#12 

No comments:

Post a Comment