#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, October 19, 2022

RK#27 Čítanie po rannej káve s Patrikom (Therapist).

                                                                         (photo: Facebook kapely)

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo ?

Pracovali sme na tom s mojími členmi z kapely, s Jakubom Bisahom v jeho štúdiu, ktorý mi tiež veľa pomohol čo sa týka arranži. Potom Ondrej z Kultúry Smrti a Segerovi zo SLØNU, ďakujem im že mali chuť do tohto priložiť ruku. Potom Pete Grossmann s ktorým sme riešili a zvuk a dostali sme to podľa mňa do celkom zaujímavej podoby. 

Čo sa týka tvorenia a nahravania bolo to do určitej miery hektické, ale tak skrz všetky prekážky, ktoré do cesty prišli to beriem ako ďalšiu skúsenosť, ktorá mi dala strašne veľa a som za to vďačný. Môj fave song z albumu je Atrament Prekliatia, jednak kvôli atmosfére, jednoduchosti a storylineu. Plus je inštrumentálny a podľa mňa povedal viac ako ostatné tracky :D 
 

Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Momentálne nás brzdia povinnosti okolo života tak nie sme schopní plánovať nič.. ja tiež nejak neplánujem vždy to závisi od okolnosti.


 

Čo od vás môžu fans očakávať najbližšie?

Planuje sa cover a pracuje sa na ďalšiom albume, ktorý bude značným posunom ak nie aj vrcholom oproti poslednému albumu a celej tvorby, ktorú sme napáchali..


Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí? Ako sa dá u nás vyriešiť distribúcia fyzických UG a DIY nosičov?

Záleží od toho čo chce kapela hrať a akú majú cieľovku.. My si ideme celkom nezvyčajnu cestu v SK-UG.
Čo sa týka distribúcie sú dôležité vzťahy, kontakty na labely. Samozrejme aj hudba musí byť kvalitná..


Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ako sa môže dostať na UG koncerty, akcie, zabehnuté fesťáky? Je treba niekoho poznať, proaktívne sa niekam prihlásiť alebo čakať kým sa niekto ozve?

O tomto všetkom rozhoduje hudba si myslím. Ak je to dobré dostane sa to tam kde sa to dostať má.
Ale tak myslím, že spočiatku je dobrým nápadom spraviť nejaké DIY showky.


Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Nejakým zvieraťom nech by som nemusel byť človekom.


Čo ťa naposledy vytočilo?

Neviem či sa vytáčam nad niečím vôbec, skôr sa snažím problémy riešiť a nie sa nad nimi pozastavovať a rozčulovať.


Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?

Videoklip: Codeine - Realize a v poslednej dobe ma fakt baví album od Corrupted - Paso Inferior odporúčam veľmi :)



Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

Naposledy som si z chuti pozrel Garfielda inak nemám už na to čas a náladu.


Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):




Milujem! Sofistikovaný chaos. Dieťa Converge. Za poslednú dobu som ich videl viac ako je zdravé, ale za každým to bolo super.


Toto je už pre mňa slovenský kult. Určite jedna z top kapiel v SK-UG.


Hehe, áno áno! Black Sabbath worshippers z Brna! Škoda že už táto kapela neni medzi námi.


Strašne cením, že sa takéto niečo deje na Slovensku. Je to veľmi autentické, aj klip je vkusný a neurazil ma.


Neoslovilo ma to. Klasicky crust/punk, ktorého je mrte všade.


Viem, že Sleep sú priekopníci v stoner rocku. Mám pred nimi rešpekt, ale nikdy som im neprišiel na chuť.


Toto som raz videl naživo a povedal som si "áno".


V určitých pasážiach veľmi zaujímavé a originálne. Možno dojdem tomu viac na chuť neskôr.


Mne sa v určitých aspektoch Deafheaven nepáčia, no za to čo sa mi páči je toto prelomenie bariér, ktoré spravili s ich posledným albumom a to je pre mňa veľmi inšpiratívne.



Vyraďovačka - kto vyhráva (ideálne aj s komentom) ?

Black Sabbath alebo Pink Floyd?
Black Sabbath určite.

Iron Maiden alebo Metallica?
Metallica. Niekto si povie, že nechutná overrated kapela. Ja tam vidím riffy, ktoré ovplyvnili celú generáciu metalu a jednak aj moje detstvo :)

Electric Wizard alebo Reverend Bizarre?
Electric Wizard bez komentára :)

Type O Negative alebo Crowbar?
Crowbar.

Robert Eggers alebo Quentin Tarantino?
Quentinko.

Poe alebo Lovecraft?
Ani jeden.

Andersen alebo Dobšínsky?
Dobšínsky


Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?

Myslím, že oboje sa dá spojiť.


Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Na toto nechcem ani odpovedať, pustite si náš album tam to je dosť jasne vysvetlené.
 

V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?

Na toto tiež nechcem odpovedať, pustite si "Kontrafakt - Kým Neskapem". Vďaka za túto príležitosť napísať pár slov a držte sa. Ahoj!

=======================================

Therapist na Jablkách

Blog#29 (Oct-2020)

https://jablkadaleko.blogspot.com/2020/10/29-therapist-sludgeshoegaze-doom-metal.html

Review#44 (Sep-2022)

https://jablkadaleko.blogspot.com/2022/09/44-flork-reviews-therapist-svetlo.html




No comments:

Post a Comment