#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, December 16, 2022

#192 Aurel Coven // Dungeon Synth // Milan // 12-12-2022.

 


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Volám sa Milan, mam 26 rokov živím sa v IT a vo svojom voľnom čase pôsobím ako hudobný producent a zvukový videoherný dizajnér a kóder. Momentálne mám rozbehnuté dva elektronické hudobne projekty. Prvý (MilchoMalefic) je prevažne elektronická tanečná muzika ktorá si berie inšpiráciu z ikonických zvukov synťákov 80tych rokov, ale zároveň je produkovaná modernými metódami modernej doby. K tomuto projektu pribudlo par albumov k rokom 2020 a 2021 z ktorých robievam DJ sety ktoré performujem na Nightcall akciách v našej domácej undergroundovej scéne. V Roku 2022 vznikol projekt (Aurel Coven) ktorý je zmesou dungeon synthu a vernejšej napodobeniny orchestru. Tento projekt vznikol hlavne pre moju lásku k videoherným soundtrackom a zároveň je to príbeh o našej dlho trvajúcej D&D kampani. Mimo toho trávim rád čas s mojou priateľkou a väčšinu času sme len doma a drtíme videohry.

 
V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

V roku 2017 som hrával v indie-popovej kapele Ginthon na gitaru a neskôr na basgitaru.

 
Na čom a cez čo hráš/spievaš a ako si spokojný so svojou výbavou?

V tieto dni si rád zahrám na klavíri alebo len jamujem s mojim midi controllerom na rôznych virtuálnych nástrojoch v mojom DAWku. Svoju výbavu zhruba každý rok obohatiť o niečo nové, tieto Vianoce to budú LUMI keys od ROLI. Celkovo som ale s mojou výbavou veľmi spokojný.

 
Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Poslednú nahrávku sme robili s kamošom Jurom. Poslal mi zvukovú stopu elektrickej gitary a ja som k tomu nakomponoval orchester a ďalšie tie "lofi" syntaky.

 
Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Úprimne ani neviem. Prostredie, nálada, čo mi ide momentálne hlavou. To čo chcem spraviť a ako to chcem spraviť. Či chcem byt momentálne sám alebo mi to je jedno. Osvedčilo sa mi že najlepšie sa mi robí hudba keď som odizolovaný od okolitého sveta a nič neriešim. Som v takom svojom svete ktorý si sám vyrábam v hudbe.

 
Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Možno by som vyzdvihol nove darksynth single ktoré plánujem vydať pod projektom MilchoMalefic, pretože budú mat úplne novu zvukovú identitu ktorá si berie inspiráciu od agresívnych industriálnych darksynth/cyberpunk projektov ako sú napríklad DEADLIFE alebo LAZERPUNK.

 


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Pred piatimi rokmi som si povedal žeby som si vyskúšal robiť elektronickú hudbu. Pred tým som iba hral na zopár nástrojov, vôbec som nevedel ako niečo také funguje a ako sa to robí. Skoro každý deň som vstrebával vedomosti a opúšťal realitu pri tvorbe a neuvedomil som si že sa to uberie až niekde kde budem hrávať naživo a budem mat poslucháčov hlavne z Ameriky a viacero elektronických projektov. Asi som svoje terajšie ambície prevŕšil. Zároveň by som to asi predsa chcel dotiahnuť na svetovú úroveň.

 
Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Asi si momentálne nespomeniem na nič čo by stalo za to.

 
Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Chystám viacero spoluprác s niekoľkými zahraničnými vydavateľstvami. Bližšie nechcem ešte nič dávať na povrch snáď všetko vyjde tak jak ma.

 
Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Určite. Veľmi sa teším že naša synthwave scéna je v tom správnom meritku "low profile" ale zároveň sa pomaly rozrastá a na akciách sa cítim vždy veľmi dobre a to je hlavné.



 
Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Toto asi veľmi záleží od každej individuálnej skladby. Prevažne asi chcem aby sa moja hudba dobre počúvala.

 
Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Veľa krát sa pristihnem ako sa snažím priblížiť ku špecifickému zvuku ktorý nemám šajnu ako by som spravil. Vždy to skonči tak že spravím niečo podobne ale odlišného charakteru. Každopádne to rozširuje môj arzenál a versatilitu producenta, začo som rád.

 
Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Určite mam nostalgiu za soundtrackmi z videohier, ktoré som hrával ako malý.

 
Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Neviem povedat.

 
Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Pre mňa je asi stopka propagovanie nenávisti, homofóbie alebo iných takýchto veci.

 
Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?


Škreter - THE SHORE. Je to echt pekne a úhľadne spracovaný dungeonsynth z domácej scény.

 
Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Hudobný album by som asi odporučil DEADLIFE - Dark Nation. Moc nie som na knihy tak neviem povedat. Seriál asi The Office. Videohra Darkest Dungeon. Kerku nemam na sebe žiadnu takže netuším. Aj keď to asi nie je až tak pivo tak mi zachutil citrónový radler v centrálnej klubovni.

 
Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Nightcall jednoznačne



 
Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Jeden môj kamoš ktorý si hovorí DarkSter. Chalanisko robí veľmi dlho liquid DnB a myslím si že ho aj robí veľmi dobre. Za mňa sa jeho hudba veľmi dobre počúva a ma namakany mix takže rad by som si vypočul že čo ma na srdci.

 
Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver..

Viem, že momentálne ma hudba neživí, ale tiež viem, že ju chcem naďalej robiť aj keby ju robím celý život zadarmo.

===============================================

Linky:

https://aurelcoven.bandcamp.com/album/tales-of-waterdeep

https://milchomalefic.bandcamp.com/album/dreamscape

https://www.facebook.com/people/Milcho-Malefic/100039263510054/


No comments:

Post a Comment