#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, December 18, 2023

#227 Stercore / Deathcore / Vladimír, Marián, Noro, Dominik / 5-Dec-2023


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

V: Ahoj, volám sa Vladimír a som bubennik kapely Stercore. Momentálne sa zamýšľam nad tým aké darčeky mám kúpiť 😄

M: Volám sa Marián, pracujem v lekárni a najviac momentálne riešim stavbu domu a štúdia

N: Som Noro. Pracujem ako programátor CNC brúsiek a voľnom čase sa snažím pracovať na  tvorbe hudby, či už v kapele Stercore alebo pre svoje potešenie. V týchto dňoch pracujem okolo domu a odratavam dni do vianočnej dovolenky, nech sa môžem naplno venovať rodine a hudbe

D: Som Dominik. Momentálne študujem a pracujem ako content editor. Okrem toho opravujem Norovi pesničky ktoré momentálne skladá a pripravujeme do Stercore.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

M: Hral som v kapelách Welded a OneHundredEleven kde som pôsobil ako basgitarista

V: Úplne prvá kapela, kde som bol sa volala REVOLT. Hrávali sme taký POP/ROCK. Hral som na bicie a robil som vokály. Následne som sa dostal do kapely AS THEY RISE, čo bol pre mňa taký melodický metalcore. Tu som tiež hral na bicích a robil vokály, sem - tam nejaké screamy. Mojou treťou a zatial poslednou je kapela STERCORE, kde pôsobím ako bubeník plus robím vokál no tentokrát čisto screamy.



 

Aký máš vzťah k svojmu nástroju/aparatúre a myslíš, že využívaš jeho/ich plný potenciál?

V: K bicím mám veľmi pozitívny vzťah, hrám na ne už vyše 20 rokov. Vystriedal som veľa rôznych typov a značiek no momentálne som zakotvil pri značne MAPEX, kde som sa stal ambasádorom značky. Čo sa týka činel používam činely značky SOULTONE, kde som takisto firemným hráčom. Môžem povedať, že využívam plný potenciál mojich bicích.


Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

N: Posledná nahrávka bola skladba Resigned. Je to skladba trocha odlišná od ostatných skladieb. Chceli sme trocha pritvrdiť a vyskúšať aká bude odozva. Klávesy a sample nám pomohla spavit Mistiq, ktorá momentálne patrí asi medzi najznámejšie influencerky tohto žánru by som povedal. Mastering nám robil Jeff Dune, čo je pre mňa osobne dosť velká pocta. Myslím, že sme do tej skladby dali všetko a je to fakt banger no nie?
 

Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

D: Ono všetko záleží čo človek počuva v tú danú chvílu, aké má nálady a podobne, ale snažíme sa to robiť spoločne ako kapela a každý prikladá ruku k dielu a to je dôležité.

M: Myslím, že asi trendy vo svete a to čo momentálne počúvam


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

D: Ja mám dve srdcovky a to Parallax a posledná, Resigned. Tieto dve skladby ukazujú dokonalo diverzitu kapely a ukazujú všetkým že vieme byť aj melodickí aj heavy zároveň.

M: Pre mňa dosť dôležitou skladbou je práve “Dreams”. Text sa mi tam vždy páčil najviac z celej našej tvorby. A samozrejme ju aj veľmi rád počúvam a hrávam na koncertoch. Znie to dosť klišé, ale je to o tých snoch, ktoré máme všetci ako ľudia.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

D: Môj detský sen bol odsťahovať sa na Long Beach do Kalifornie a celý život precestovať ne tour s kapelou haha. Bohužial som stále na Slovensku ale myslím, že keď sa na to pozriem triezvou dospelou hlavou tak moje detské sny si začíname s chalanmi plniť pomaly, postupne ale určite.

M: Žiadne. Chcel som len hrať, lebo som nemal asi čo iné na práci a bavilo ma to. Bol to taký prirodzený progres.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

D: Väčšina z nich nie je uverejnitelná z právnych dôvodov.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

D: Určite áno len mi príde že častokrát sa kapely správajú medzi sebou nie moc vhodne a skôr akoby mala rásť scéna spolu sa tu nachádza vela trpkosti, hádzania polien pod kolená, ohovárania a málo spolupráce a rastu čo by pomohlo koniec koncov všetkým.

M: Myslím, že asi aj áno. Stercore som vždy bral ako stálicu slovenskej scény ešte dávno pred tým, než som v kapele začal pôsobiť.



 

Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

D: Každá emócia alebo reakcia je len pochvala pre interpréta. Robiť prázdnu hudbu už vie aj AI pomaly lepšie ako my ale ten originálny feeling vie predať podla mňa len človek človeku (pozdravujem kapitána Danka) a preto by som odporúčal každému prísť si pozreť aj nás live.


Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

N: Urcite nie. Ja osobne by som chcel a snažím sa o to , aby to bavilo ludí aj nás. Aby si tam každý našiel to svoje, alebo  aby som ukázal niečo zo mňa a čo tým chcem alebo tou tvorbou povedať. Ale urcite sa nechcem nikdy podobať na niekoho iného... Chceme byt originálni a myslím, že sa nám to aj darí .


Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

D: Nu-metal. Stále nerozumiem tomu prečo momentálne nie je tento žáner najpočúvanejší na svete. Vela interprétov aj v populárnej hudbe využíva jeho prvky a potichu sa vracia ale čakám stále viac.

M: 2010 Metalcore era



 

Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

D: Rozkvet elektronikej hudby a Techna na Slovensku je fenomén ktorý sledujem rásť a strašne ma to teší. Tak ako chodili ľudia na hardcorové akcie sa teraz chodí na techno a podla mňa je super vidieť komunitu rásť. Na nervy asi ani neviem, mňa hocičo len tak nenaštartuje beriem veci tak ako sú.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

N: Ked niekto založí revival kapelu a snaží sa na tom  profitovať a ešte sa tvári, akí je hudobník.

M: Ak niekto dvíha na koncerte pravačku, prezentuje nejaké extrémistické názory a podobné pičoviny. Potom ešte Elán. To odo mňa naozaj nikto nemôže žiadať.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

M: Abyss Above - Doombound za zvuk ale hlavne hudbu, Miro Jaroš- Zmrzlina za to že tam bol rytmus v klipe s tou čapičkou


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

V: Album: SYML - SACRED SPACES, Kniha a film Pán prsteňov, seriál Game of Thrones, počítačová hra: FIFA a tetovacie štúdio #christine_slush na instagrame.

D: A Thousand Suns od Linkin Park ktorý mňa ako človeka aj hudobníka ovplyvnil najviac, knihy nečítam, Večný svit nepoškvrnenej mysle je úžasný film, World of Warcraft mi zobral polovicu tínedžerskych rokov takže určite to, shoutout Peter Beňadik, jeden super chalan a jeho tvorba je svetová. Plzeň nikdy nič nepokazí ale Bergamot od Hop Grup z Nitry.

M: The Acacia Strain - Step Into The Light, George Orwell - 1984, New Kids Turbo v slovenčine, Suits, Far Cry 4, Rose&Dagger 🔥, hocičo od Nachmelenej Opice



 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

M: Fajtfest stále pre mňa asi najviac

D: Za tento rok určite Fajtfest a naša domáca akcia Memory Error na ktorej sa vždy nie len zabavíme ale aj ukážeme kde sme sa za rok posunuli.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Asi s Princess Knocked Out The Gardener

=========================================================

Linky:

https://www.instagram.com/stercore_official/
https://www.facebook.com/stercore.slovakia
https://open.spotify.com/artist/stercore 






No comments:

Post a Comment