#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, July 9, 2020

#10 Besna. Post Black metal z Bratislavy. Odpovedá Samo (spev/gitara).


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? 


Som Samo a v týchto dňoch sa najviac teším na svetové turné BESNY!


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil. 


INNER SIGN - kto by v šestnástich nechcel mať tharshovú kapelu? Neskôr alternatívno-metalcorový BORN ALONE, vďaka ktorému mám teraz ženu a potom ešte štúdiový multižánrový elektro-grind projekt ROTTING GUTLESS CORPSE, ale to som asi rád, že už je za nami. Okrem BESNY hrám ešte s tatkom jeho táboráko-šlágre pod názvom DUDLIBAND.


Popíš svoju súčasnú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je pre teba zaujímavá ? (Čo by si raz chcel vlastniť/na čom by si chcel v ideálnom prípade hrať ?)


Gitara je tá najlacnejšia Kerry King V Signature, čo som dostal od Ježiška ako moju prvú gitaru. Od kedy som vymenil snímače za Bare Knuckle Painkiller sa to celkom dá. Hlavu mám Peavey XXX a bedňu by som najradšej vymenil. Je to nejaká Laney vraj s V30 reprami, ale nemá to bohvieaký zvuk. Chcel by som najvác Mesu bedňu, však kto by nechcel, ale stále čakám kým mi pošlú sponzorskú zmluvu. Multiefekt Zoom G3Xn bola asi najlepšia investícia vôbec. Vždy si to znovu uvedomím, keď Pinto, druhý gitarista, zápasí s tienením zdrojov na svojom pedal boarde, alebo keď mi povie, koľko stál posledný efekt, čo si kúpil. Ale tak, má aj to svoje čaro.


Čo je pre teba tá najpozoruhodnejšia vec, ktorú si doteraz dosiahol vo svojej hudobnej kariére ?


Svetové turné BESNA 2020 a mydlá ako merch.



Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s, 2000’s a 2010’s z pohľadu tvojho hudobného vývoja, vývoja tvojej kapely a zároveň aj vývoja žánru na domácej scéne ? 


Je to čím ďalej tým lepšie.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ? 


Najviac ma bavia teraz tie nové songy, čo skúšame, lebo tie staré už mám opočúvané. Ale inak asi všetko.


Ktorý text tvojej kapely(iel) je pre teba najosobnejší (+úryvok).


Texty som napísal len dva, ale chvalabohu ich už nehráme.


Vinyl alebo CD ? Prečo ?


CD, lebo nemám gramofón.


Ako vnímaš domácu scénu - ktoré kapely rešpektuješ alebo máš rád? Sú aj iné žánre/kapely ku ktorým máš pozitívny vzťah ? Naopak, je niečo/niekto kto ťa na domácej scéne serie ? Prečo ?


Domáca scéna je super. Neviem či mám iba štastie na ľudí, ale zatiaľ som nenatrafil na vyslovene kokota alebo kokotku. Ale určite sa nájdu aj takí, ako všade. Lebo v konečnom dôsledku nejde ani tak o žáner, ale o ľudí. A ešte viac ako samotné kapely sú pre scénu dôležití ľudia, čo organizujú koncerty. A úplne najdôležitejší sú tí, čo to robia v malých mestách, lebo tam to treba najviac. Kapely už potom vzniknú aj samé.



Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa v poslednom čase pozitívne prekvapil ? 


Nové EP od Shallov. znie veľmi dobre, ale neviem kde to nahrávali. Album cover jednoznačne splitko MURDER Inc. a KAAR, aj keď to sú tuším české kapely. Videoklip ADACTA - Zlosť, lebo DIY or die!


Zaujímavá príhoda zo života kapely, o ktorú sa môžeš podeliť ?


V skutočnosti sme v celku nezaujímavá kapela.




Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a remeselné pivo ktoré odporúčaš a prečo.


V poslednej dobe si asi najčastejšie púšťam Death Altlas od CATTLE DECAPITATION. Je tam všetko, čo by mal moderný extrémny metal mať a ešte k tomu aj song o korone, pred tým jak vypukla. No a ku tomu jedine film Cloud Atlas, to si ale treba pozrieť aj viac krát, lebo je to v celku náročné, možno aj preto je to tak dobré. Knihy moc nečítam, ale posledne som čítal Orwellovu 1984 a žiaľ ešte stále aj v súčasnosti to má zmysel čítať. Kerky ani počítačové hry si nejdem, ale hra Brutal Legend má brutálny soundtrack. Na pivo chodím väčšinou ku Damianovi v Ružovej doline, on má vždy najlepšie craft beery a robí aj distribúciu do ďalších krčiem. Napríklad dováža z Chorvátska pivovar The Garden alebo z Maďarska First. Oni snáď nevedia spraviť zlé pivo.


Aké hudobné/tvorivé plány máš pre nasledujúcu dekádu ?


Haha, toto je ako otázka z pohovoru. Máme v pláne dokončiť tento rok materiál na nový a zároveň prvý dlhohrajúci album, a ak sa potom ešte nerozpadneme, tak bude snáď aj niečo ďalšie.



Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?


Všetky akcie na Garážach, v Cyklokuchyni a v T3, lebo sú to najkrajšie miesta pre podzemnú kultúru. Teda aspoň u nás v Bratislave. V iných mestách majú asi podobné miesta, tak nech si každý dosadí to svoje.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Rád by som si niekedy prečítal rozhovor s Andrejom Bartekom a Oliverom z Garáží o tom, ako spolu vymysleli dé-takt a potom do od nich okopírovali DISCHARGE.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.


Nie som rasista, ale...


================================================


Linky:

https://besna.bandcamp.com/

https://www.youtube.com/channel/UCkiO0fE7xkARbvEjKW0Mu8g


Kredity:

Foto#3 - Turčo Macabra (Facebook)

Foto#4 - Werdza Photography (Facebook)

No comments:

Post a Comment