#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, July 31, 2020

#14 Daniel Jackson. Retro synth-wave z Bratislavy. Odpovedá Juro (hudba, spev).



Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Caute, som Juro. Zvycajne vystupuje pod pseudonymom Daniel Jackson. Organizujem viacero eventov, sefujem malemu synthwave labelu (Nightcall), venujem sa uz vela rokov DJingu, sypem viac casu ako by som mal do videohier (ci uz ich tvorby alebo hrania), stolnych RPGciek, mam vlastny podcast (Neonova Brana) a snazim sa sem tam robit aj nejaku hudbu. Posledne dni mi jebe najviac z D&D a dungeon synthu.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil.

Okrem mojho solo projektu Daniel Jackson som neposobil hudobne nikdy v ziadnom inom projekte. Fungoval som skor ako DJ a promoter v ramci projektov Sunless, Nightcall a Batcave.


Popíš svoju súčasnú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je pre teba zaujímavá ? (Čo by si raz chcel vlastniť/na čom by si chcel v ideálnom prípade hrať ?)

Jediny HW co pouzivam je controller Akai Fire. Moje oblubene dawko je FL Studio. A vsetky sample a vokal som nahraval na moj pojebany mobilny telefon. Nemam ziadny preference z hladiska toho, na com  by som chcel hrat. Ale raz by som si mozno rad nasetril konecne na nejaku normalnu gitaru.


Čo je pre teba tá najpozoruhodnejšia vec, ktorú si doteraz dosiahol vo svojej hudobnej kariére ?

Nemam ziadnu hudobnu karieru, nezivi ma to a ani nemam taku ambiciu. Som celkom prekvapeny, ze sa vobec niekomu paci moja hudobna produkcia. Ale zaroven sa tesim z toho,  ze sa mi podarilo dat dokopy prvy SK synthwave label a tesi ma ten nadherny kolektiv ludi,  ktori sa pohybuje okolo Nightcall akcii a labelu. Drvivu vacsinu kamaratov, ktorych momentalne mam som stretol len vdaka hudbe.



Čím boli podľa teba špecifické dekády 1990s, 2000’s a 2010’s z pohľadu tvojho hudobného vývoja, vývoja tvojej kapely a zároveň aj vývoja žánru na domácej scéne ?

Bolo menej hudby, dostavalo sa ku nej zlozitejsie takze sa vytvaralo viac uzavretych komunit. Teraz si otvoris pojebany youtube a namiesto toho, aby si sa realne snazil si veci napocuvat len prepinas z jedneho tracku na druhy. Nechcem tu ale rozpravat o nejakych starych dobrych casoch. Som rad, ze sa vieme momentalne dostat k vynikajucej hudbe z opacneho konca planety bez toho aby si musel poznat milion ludi s kontaktami. Celkovo, vsetko stoji a pada na ludoch. Ak si idiot a nemas trpezlivost na to, sa prehrabat tisickami releasov, nikdy nenarazis na kvalitne veci a budes si do usi pustat shit. A tak je ti treba. Nic nieje zadarmo a nemam rad, ked sa hudba serviruje ludom na zlatych podnosoch. Som rad ked ako posluchac musim vyvinut effort na to, aby som sa dostal ku skutocne dobrym veciam.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Tesim ma ze titulny track Fear sa paci aj niekomu inemu ako mne + som celkom spokojny s tym Dunkelheit coverom (Darkness).




Ktorý text tvojej kapely(iel) je pre teba najosobnejší (+úryvok).

Vsetky BM tracky (jedine s vokalom na albume) su v podstate tribute Norskemu BM. Nemozem vsak uplne povedat, ze by som bol nejako extremne nadseny z textov. Ucel vsak imo splnaju.


Vinyl alebo CD ? Prečo ?

MCcka, kazety boha. Nic sa nevyrovna tomu lofi zastretemu zvuku.


Ako vnímaš domácu scénu - ktoré kapely rešpektuješ alebo máš rád? Sú aj iné žánre/kapely ku ktorým máš pozitívny vzťah ? Naopak, je niečo/niekto kto ťa na domácej scéne serie ? Prečo ?

Mam rad vsetky veci, ktore vysli pod Nightcall labelom. Ci uz to je Grawlix alebo nas najnovsi release od Leo Clair. Mimo synthwave sa mi pacia projekty, co vychadzaju pod Nomad Sky Diaries. Zo SK kapiel mam suvernne najradsej Algor, Goatcraft (hlavne ich liveshow je mega ppci), Adactu a Malokarpatana.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa v poslednom čase pozitívne prekvapil ?

"Novy" Malokarpatan!


Zaujímavá príhoda zo života kapely, o ktorú sa môžeš podeliť ?

Pocas Nightcall eventov vzdy pouzivame ako pult na hranie a sucast nasej performance stenu zo starych televizorov, ktoru dal dokopy najvacsi dubravsky hardwave master Ivo.  Vzdy nam  trva niekolko hodin to dopravit do klubu a z klubu. To je vzdy zazitok sam o sebe.


Ako si vnimal "shutdown" pocas Corony, ake myslienky ti bezali v hlave od marca do juna 2020 ? Malo toto obdobie vplyv na kapelu a dalsiu tvorbu ?

Moj zivot sa az tak velmi nezmenil...venoval som sa viac hudbe, dal dokopy novy hudobny projekt, hral vela videohier a zacali sme s kamosmi skvelu kampan v D&D etc.;


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a remeselné pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Burzum - Filosofem, Tolkien - Lord of the Rings, Star Wars (stara trilogia), Baldurs Gate II,  Wolf Town Tattoo a pojebane Krusovice 10nka z plechovky. Preto, lebo vsetky tieto veci som schopny pocuvat, pozerat, hrat, popripade pit kazdy den a do istej miery zmenili moj zivot (ano, aj tie krusovice).




Aké hudobné/tvorivé plány máš pre nasledujúcu dekádu ?

Spolu s kamaratom pracujeme na novom hudobnom dungeon synth / folk projekte. Snazim sa rozvijat dalej label a platformu Nightcall, chcem dokoncit videohru na,  ktorej uz makame niekolko mesiacov a mozno aj dalsi Daniel Jackson album/ep.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Brutal Assault. Lebo. Najlepsia organizacia, najlepsie promo a najlepsi lineup.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

V podstate hocikto, najradsej s niekym koho mozno ani nepoznam.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Nebudte kokoti a namiesto stazovania robte daco so sebou, lebo sa zrazu spamatate v 50tke a bude vam jebat.

======================================

Linky:

No comments:

Post a Comment