#122 Flork Reviews: Samsara - Charon's Lullaby (2024)

  Samsara - Charon's Lullaby By Flork Emerging from the remnants of the Black Death Metal band MORS OMNIA SOLVIT in 2009 (which is a la...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, February 9, 2021

#60 Temný Rudo. Rap. Odpovedá Rudo (texty/spev).


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Sup, som Rudo, v rape s prívlastkom Temný, robím hudbu a grafiku. Momentálne nerobím nič a čakám kým skončí tento shit.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Veľmi dávno som bol v skupine, ktorá sa volala Metafóry, ale to zomrelo aby sa zrodila Vlčá Svorka, asi v roku 2013 kde som bol aj s Duškym a Davidom, veľmi príjemné obdobie. Nakoniec som robil nejaké veci aj s Matejom Orlikom, rozlúčkové EP Bratři v triku s Duškym a Davkom a potom už len sám.

Nehrám na nič aj keď otec a brat hrajú na gitaru, ale mne vždy pri učení praskla nejaká struna. Ambíciu naučiť sa mám však stále, zatiaľ len rapujem.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Mám majk Rode NT1, zvukovku Focusrite, Macbook a Marshall slúchatka, to je asi všetko. Viem sa nahrať, robím aj nejaké beaty (vyťukávam na klávesnici), ktoré sú občas aj použiteľné a sám sa čudujem, že to tak je. Jemne som začal šprtať aj do mixu a mastru, ale to asi nebude úplne moja vec.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Myslím, že umenie je subjektívne a objektívne zároveň. Záleží akých tém sa chytíš a ako hlboko ideš. Je veľa ľudí čo rieši len vlastné myšlienky a pocity, ktoré sú aj tak myšlienky a pocity všetkých ľudí okolo, lebo všetci riešime dookola to isté.

Tým momentom je, keď nevieš len hrať tracky iných, ale pracuješ na vlastných do ktorých vkladáš dušu. Podľa mňa je svojím spôsobom všetka vlastná tvorba umením, aj keď nás to nezasiahlo a príde nám to ako úplne hovno, tak niekto tým zasiahnutý je, asi to je aj moja definícia umenia, ak niekoho tvoje myšlienky, názory a postoje niekoho zasiahnú.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Ee, umenie by nemalo mať vôbec hranice, to je možno aj taká vec, ktorá ľudí dokáže brzdiť pri tvorbe. Robia si mantinely a snažia sa zapáčiť aj keď ich myšlienky sú diametralne odlišné od ich tvorby. Taká tá pure kresťanská hudba aj keď vzadu za domom v pentagrame obetuješ každú nedeľu kozu.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Asi som sa časom naučil akceptovať aj interprétov, ktorí mi nesedeli povahovo, ale hranica pre mňa je keď opustíš úprimnosť a ľudskosť, všetko len preto aby si naháňal fame a život z telky a z IG, vtedy mi možno ani tak nezáleží na hudbe.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Momentálne asi nikde, keďže som zavretý stále doma, ale inak ani neviem, proste píšem čo mi napadne a nejak to neriešim, asi život. Všimol som si, že keď napr. čítam viac kníh a som v tom ponorený, tak to ide ľahšie, tak asi aj knihy.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Asi Odvrátená strana mesiaca. Na ten track som robil aj beat a dal dokopy dvoch mojich obľúbených mcs, vďaka čomu sme sa aj dosť rozsekali v Bratislave popri natáčaní klipu a bol to taký návrat k punku čo sme mali radi dávnejšie keď sme hrávali koncíky. Má to pre mňa hlbší význam, ale aj ten track ma stále baví.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Asi môj track s Davidom, ktorý sa volá Postavy. Považujem to asi za moju najviac deep vec a sám v tom texte stále nájdem niečo iné, čo je divné keďže som to písal ja :D


“Nehľadali pravdu, tá je ostrá,
druhou stranou noža rezali ten povraz,
chceli rezať hlavy z námestí, tých podstáv,
podstata sa skryla pod posteľou, strašila po nociach.

Stále sa budia zo sna do sna a vidia postavy.”




 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Stále sa to menilo, na úplnom začiatku bol najväčšou ambícou stage, potom to vystriedalo vybudovanie si nejakého rešpektu a uznania, istú chvíľu si myslím, že sme si aj uleteli s Vlčou Svorkou a po pomerne rýchlom rozbehu sme videli, že nám to môže aj niečo priniesť, aspoň ja na to pozerám takto. Ale rýchlo sme pochopili, že to bol len úlet. Momentálne mám dilemu, neviem či ma ešte baví naháňanie sa za niečim bez nejakej odozvy a rozmýšľam, že spravím Projekt po ktorom predám majk (to je aj názov projektu) a za tie love si spravím s priateľkou pekný výlet ak sa otvoria hranice, ale o mesiac to môže byť úplne inak v mojej hlave.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Asi to, že som spoznal ľudí s ktorými som v blízkom kontakte aj po rôznych otrasoch dodnes. Keď máš nejakú skupinu alebo ľudí, ktorí okolo teba tvoria, tak máte taký pekný intímny vzťah, otvárate sa častejšie akoby ste možno chceli, ale zároveň je to cool, riešite svoje problémy s niekým druhým, tretím a potom to vypľúvate do popfiltru. Nemyslím si, že som v hudbe vôbec niečo dosiahol, ale toto je asi taký ekvivalent k najsilnejšiemu momentu.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Od vyhadzovania ľadu z vedra s ginom po celom backstagei cez hľadanie kamoša, ktorého našiel sbskár v nejakom sklade bez nohavíc s nejakou holkou až po vyhodenie z backstageu nejakými mafiánmi alebo hranie koncertu pred Sergeiovými fans, ktorí si nás asi veľmi nešli :D Je toho veľa, ale každý je nadlho, tak to je taký showreel :D Rebríček dekadencie by občas nestačil.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Ak vyriešim svoju dilemu, že či predám majk alebo nie, tak to budem vedieť. Každopádne či budem alebo nebudem hudbu robiť, chcel by som byť stále nejakým spôsobom ponorený do umenia.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Asi ani nie, občas ma niekto spomenie v spoločnosti Dušky Vlk, Andrej Graund, Eduv Syn, Fvck_kvlt, čo ma samozrejme stále poteší, ale inak mám pocit, že nikam nepatrím. Ak by takáto zostava fungovala keď sme s Duškym začínali, tak by to možno bolo inak.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Ten vývoj bol pomalší ako je to teraz a hlavne asi viac real. Veľa z tých kapiel si dnes už celkom uletelo, ale podľa mňa by sme bez nich asi ani nezistili aké je to robiť underground hudbu alebo, že sa na Slovensku vôbec dá robiť. Myslím, že v každej dekáde si nájdem niečo čo ma ovplyvnilo, buď, že som s tym vyrastal alebo som si to našiel spätne a naopak niečo čo ma možno odrádzalo alebo čo ma sralo.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Čo sa týka môjho žánru, tak si myslím, že vtedy to nebolo o skille a beatoch a mastri ako to je dnes. Bolo to hlavne o textoch a tie si väčšina tých ľudí prežila a vedeli to podať surovo a polopate, čo asi bolo viac easy, ale zase kto chcel byť inovatívnejší, tak to mal ťažšie. Dnes je hlavne veľmi easy nahrávať, vydávať, robiť si sám promo, ale na druhú stranu veľa ľudí neprerazí bez nejakého vytiahnutia.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Veľmi som mal rád Moju reč, keď ešte boli underground, teraz som sa vrátil k starým albumom od Čistychova, čo ma aj dosť prekvapuje, že s takými obsiahlými textami sa dokázal presadiť, ostatné boli asi také tie SK klasiky, nič výnimočné.

Momentálne mám rád určite ľudí, ktorých som už spomínal Dušky a David, Andrej Graund, Eduv syn, fvck_kvlt, RNZ, Prezident Lourajder ak som niekoho zabudol spomenúť, tak sry.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Asi ten cit k hudbe, to je také, že ak vidím aj niekoho, že je úplne mimo žánru a ten môj ani neuznáva, ale fakt tú hudbu miluje, tak sa s nim viem porozprávať. Rozdeľuje ich iba forma, ak naozaj miluješ hudbu a vieš rešpektovať a byť nad vecou, tak by si mal viesť konverzáciu s každým bez rozdielu žánru. To je možno aj ďalšia vec z ktorej čerpám inšpiráciu.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Menej známe skupiny, ktoré to robia pomerné dlho a podľa mňa aj dobre, tak nemajú dostatočne veľa priestoru. Ale to je možno chyba aj ľudí, ktorí si radšej pušťajú dookola to isté a sú zahltení interprétmi, ktorí vydávaju 4 projekty za rok. Kvalita over kvantita!



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Zvuk ma asi najviac zaujal u RNZ, predtým to bol fvck_kvlt, ktorý je pre mňa stále neuveriteľný zjav a asi mi presne tento druh zvuku chýbal.

Covery - Prezident Lourajder - Domáce potreby, Dušky Vlk má pekný k EP 1996 a má k tomu aj pekný merch, kúp si ho! Ešte mi napadlo, že Modré Hory majú veľmi pekné covery.

Klipy - KHANS - Stereo, Marko Damian - Mravce, Gleb má pekné vizuály.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Aesop Rock - Labor Days, Stephen King - Misery, Donnie Darko, True Detective, Last of us (PS4), zatiaľ ma tetuju dvaja chlapci, Oliver Mušinka a Andrej Dží, obidvoch odporúčam, Wywar, holíčsky pivovar, podpor SK pivnú scénu :D


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

V novembri minulého roku sa mal odohrávať v Bratislavskej Fuge koncert mňa, Duškyho, Davida, Eduv Syn, Fvck_kvlt, Andrej Graund a Oskara, ale keďže sa to neuskutočnilo, tak asi Odyssea v Žiline hehe, síce som tam ešte nebol, ale support your homies.


Vinyl alebo CD ?

Niekedy CD, teraz je to vinyl, ale gramo je v štádiu riešenia.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Andrej Graund, fest neaktívny


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Priateľkin otec povedal takú múdru vetu, ktorú mám stále v hlave “Najťažšie je být sám sebou.”

======================

Linky:

https://fuukamo.bandcamp.com/releases

 


No comments:

Post a Comment