#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, February 5, 2021

#59 Incriminate. HC punk. Odpovedajú Jakub a Dávid.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch?

J: Som Jakub – asi obyčajný človek, istým spôsobom divný ako všetci v kapele, akurát trávim s Dávidom (basák v Incriminate) a ďalšími kamošmi Silvestra (v obmedzenom počte samozrejme). A posledné dni kukám veľa seriálov, a keď je vonku pekne tak sa snažím byť čo najviac v prírode, vlastne sa pracovne venujem ochrane prírody. Asi toľko.

D: Som Dávid. Varím vo vegan Bistre v BA. Ako okolnosti ohľadom korony dovolia, sa venujem tvorbe muziky s kamošmi, trávim čas s priateľkou a zvyšok času vypĺňam filmami, seriálmi, hrami. Rád si dám dobrú kávu, čaj, pivec či vínco.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

J: V dávnejšej minulosti bolo veľa projektov, ale málo z nich bolo úspešných. Vtedy som hrával ešte na basu. Napr. aj v takom deathcore projekte Down with the plague, čo celkom fungovalo, ale krátko, asi okolo roku 2010. Postupne ma však začala baviť viacej gitara a viac hc. Posledný projekt sme mali ja a Dávid v Rimavskej Sobote, už ja na gitare. Spolu sme u mňa cez rôzne nehudobné aparáty hrávali covery obľúbených kapiel (True colors, Mental...). Potom po dlhšom čase vznikol projekt ja na gitare, Dávid na base a ešte dvaja kamoši z RS. Po roku skúšania sme mali už nejaký ten solidný materiál, avšak prišli nejaké nezhody a skončilo toto pekné obdobie. Stále som aj tak vďačný chalanom, že sme to skúsili a bez nich by sme neboli tam, kde sme teraz. Z tohto obdobia vznikol aj nejaký ten hudobný základ pre demo v Incriminate, kde sme sa ja s Dávidom spojili s dlhoročnými kamošmi Olim (bľakot) a Fogom (bicie), ktorí hrávali/hrávajú v Medication Time.

D: Na base hrám v Incriminate (HC-punk) a Kultúra smrti (tupé emo). V minulosti až týždeň s Trpím. Rád spomínam na skúšky s Martinom z Wildernessu a Holubom z Fyasco/Mental Tension, taktiež projekt s Michaelou a Gregorom zo Slonu ma bavil, žial sme to nedotiahli do konca.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

J: Aktuálne zosík Orange Dual Terror, bedňa Marshall 1960b. Celkom to pečie, efekty skôr nevyužívam, iba digiladičku od Bossu. Gitara Epiphone Les Paul.

D: Je dôležitejšie, že s kým hrám, ako že na čom, nie som veľký gearnerd.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

J: Myslím, že umenie je to tak neobmedzený priestor, že ťažko namaľovať hranicu. V hudbe by mala byť kapela predovšetkým zohratá, to je základ, z ktorého sa dá stavať.

D: Tak, ako umenie môže mať pre niekoho umeleckú hodnotu, tak pre druhého nemusí, nech je umenie hocijak obzvlášť objektívne.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

J: Tak jak v predošlej otázke. Umenie by však nemalo diktované alebo cenzurované nejakou autoritou. A nemalo by velebiť sračky ako rasizmus a pod.

D: Umenie a svet bez hraníc. Samozrejme ak dohoda v skúšobni neurčí inak. Nebudem nosiť jazzové riffy keď chceme hrať hardcore.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

J: Presne ako hovorím, ak je umelec nácek, polonácek alebo nejaký takýto idiot ako Zóna A Poňýk...

D: Ak je xenofób, rasista, nácek, homofób a iná sračka, neakceptujem. Nenávidím nenavisť.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

J: Len tak z nudy alebo pri počúvaní hudby, alebo veľa krát len sponánne začnem/e hrať v skúšobni a nápady prídu same od seba. Takto vzniklo v našej tvorbe už pár songov.

D: V ničote.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

J: Let’s talk outside! To bol taký prvý song, pri ktorom sme sa hudobne myslím celkom našli ešte na deme. Potom naše nové veci, čo nemáme ešte nahraté. Tie mám najradšej všetky!

D: Všetky songy si rád zahrám, tie novšie radšej.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

J: U mňa to bude tiež Let’s talk outside. To je o ľudoch čo márnia nie len svoj, ale aj tvoj čas sračkami a spamujú tvoju myseľ absolútne nepodstatnými vecami.  Človek keď si myslí, že sa má nad vecou viac ako ty, tak automaticky ti bude vnucovať veci do hlavy.

D: Incriminate - Let's talk outside.
... t doesn't make a sense, making it derogate
It doesn't make a sense, why did you fuckin..start
Vain effort It's not worthwhile



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

J: Nikdy som nemal extra veľké ambície. Bol som spokojný, keď som mal kamošov, s ktorými som mohol hrávať. A realita je taká, že ani neviem ako a zrazu sme dali dokopy celkom zaujímavý materiál, nahrali ho, vydali ho. Mali tourko v PL, ďalšie po CZ/SR s kapelami, v ktorých hrajú kamoši, ktorých sme za pár rokov chodenia na koncerty spoznali. Ide to takto samé od seba, asi podľa toho aký má človek alebo kapela mindset.

D: Nenáročné skromné sny sa plnia. Chcel som ísť hlavne na Fluff a tvorba muziky je pre mňa skôr terapia ako kariérna záležitosť.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

J: Jednoznačne keď sme si zahrali na Fluff feste. Som už v 2012 tak sníval o tom, že raz keď náhodou budem mať kapelu, tak tam by som si chcel zahrať. Vlastne po každom ročníku sme si to povedali spoločne s Dávidom.

D: Koncert s Incriminate na Fluffe a v Colloseu na Outcasst feste, mega silné momenty.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

J: Uuuf. My sme taká partia so zvráteným humorom, obzvlášt bizarných rozmerov a dokážu nás rozosmiať absurdné veci. Takýto humor je asi magnetom pre rôzne zážitky ako keď ťa vybrzdí cestou na tourko Jožo Pročko, ktorý vidí na tour aute reklamu a chce riešiť biznis a taká dekadencia, keď sme mali začať hrať ffud feste, ale jeden týpek začal v jednom momente mať neprijemný záchvat, kde to z neho striekalo všetkými otvormi. Nevedeli sme či začať hrať alebo nie, nakoniec sme ledva odohrali dva songy a prišla sanitka. Tak sme začali odznovu. Snáď je týpek zdravý a má sa dobre.

D: Išli sme na koncert Miňovým firemným autom (firma sa zaoberá strechami). Na ceste medzi dedinami nás vytrúbilo auto, následne nás obehlo a zablokovalo cestu pred nami. Samozrejme som chytil paniku, že cajti. Keď zrazu z auta vystúpil Jožo Pročko. Prikráčal k autu a vypytoval sa nás na strechy.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

J: Chceli by sme tento rok vydať asi 12 palec. Máme celkom dosť materiálu a je to celkom niekde inde hudobne ako demo.

D: Vinyl s Incriminate 2021 a demo kazetka s Kultúrou smrti. Plus sa púšťam do post-punkového projektu s kamošom inšpirované Molchat Doma, Title Fight, Joy Division.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

J: Povedzme, že áno. Stále ma s pár luďmi spája vášeň k rovnakej hudbe, cestovať po koncertoch, baviť sa, čítať ziny... Nie je to až tak individuálna záľuba. Práve naopak, rád sa s ľudmi stretnem, udržiavam vzťahy. Oni s ďalšími, tí ešte s ďalšími a myslím, že v takomto rozpoložení to scénou nazývať kľudne môžeme. Aj keď je početne skromná.

D: Nie.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu

J: No ja som 92 ročník takže moc sa k tomu vyjadriť neviem. Hudobne si pamätám útržkovite v 90tych ako mi otec v škodovke púštal O.B.D. na kazete a dával mi nastarosti volant, keďže som na pedále ešte nedočiahol a spolu s tým smradom z výfuku sa asi niečo vo mne vtedy zrodilo. Akože vzťah k tvrdšej muzike.  Potom asi v 2006 som začal počúvať metal, a hc prevažne zo zahraničia. A v tom období sa mi od nás z RS páčila Propaganda z Bakty. Mali taký influence na mňa keďže som sa s nimi poznal osobne, poradili mi akú basu mám kúpiť ešte keď som bol ako decko, ako mám hrať atď...  Som sa učil ako prvé na práve ich songy. V 2007 asi prvý koncert čo som zažil bol v našom hoode Rožňavská v RS, v pajzli nachádzajúcom sa v pivnici niekdajšieho intertnátu pod názvom Ponorka – pamätám si na kapelu Na smiech z Revúcej, kde hral Wrbo haha, pozdravujem. Žiaľ skoro pre mňa koncert skoro skončil lebo prišla pre mňa ako pre 15 ročného fagana mama so susedkou, lebo som sa nevracal o desiatej domov. Ako sme opúštali spolu klub ešte jeden pripitý kamoš sa ich spýtal: ,, No čo tety, vypogované?” lol.
Neskôr tuším v 2009 som spoznal Abhorrence a Point Blank Range, ktorí ma veľmi bavili, bolo to silné a showky boli pre mňa extrémne pohyblivé, také iné ako metal, pogo a totálne som tej hudbe vtedy prepadol. Behávali sme potom na nich po celom Slovensku. Ďalej po 2010 bola super scéna okolo karpatských medveďov a ich showiek v BA.  A aj v BB, kde som býval rok s Olim (náš bliakač z Incriminate) na intráku a chodili do 77 na rôzne akcie. Btw. on mi v tej dobe púštal na izbe zahraničné hardcore kapely, ktoré sa stali mojími najobľúbenejšími a moc ma inšpirovali, tak díkes. Mega hc/punk kapela zo SR bola pre mňa vtedy asi Boiling Point.  
Pamatám si ako okolo roku 2012, bola taká suchšia doba na koncerty, ale cca vtedy vznikal Downstream v Trenčíne, evidoval som ešte Daydream z CZ a dosť ma bavili Rats get fat, Citadel a Time of my life... V 2013 sa však otvorila nová kapitola HC - Košice, Outcasst a Slayerized crew, ktorí robili mega koncerty a táto hudba asi mala vtedy najvyšší rozmach na SR, a zahralo si tu veľa zahraničných kapiel... V tej dobe som niekedy začal robiť koncerty v LC v Slimáku, v tom som sa vtedy fest veľmi našiel, vlastne som začal vtedy spolupracovať v tomto s Fogom (náš Incribicista) a koncerty sme robili viacmenej spolu a teda ešte pár ľudí v tomto pomáhalo. Časom (cca 2014/2015) som prišiel na chuť aj punku a oi a zo SR/CZ to bola Železná kolóna, Edelweiss piraten, Last strike a Munícia, ktoré som namrte počúval. Z nich však už koncertovala asi len Munícia a semtam Železka. Rovnako ma začala v tom období baviť Gattaca. Si spomínam na tú dobu, lebo mal som taký nasratý skinhead straight edge outfit, heringtonku a veľa som chodieval s košickými skinheadmi po akciách aj do Prahy, KE alebo len tak došli za mnou zahrať futbal. Haha raritná doba. Samozrejme všetko sharp.
Na SR ďalej vznikali vážne dobré kapely ako Mental tension, Fyasco, Outlaw, Strength to endure, Medication time, Cheap talk. Koncom dekády vznikali ešte také dobré veci na Spiši, vo Svidníku a v KE a niektorí ľudia z nich premigrovali do Trnavy, do Brna a tak... Menovite  Coco Bongo, Absolútna nula, Cinnamon wind, Machanka, až veci ako Ahoj, čo je dobrá fájna emačina ako aj Nabosoposkle, ďalej Skládka, opravdový thrash hc. Osobne z takých, čo práve hrajú ma najviac baví zo SR/CZ Vile Justice, Make Peace a Hever a Ahoj. Samozrejme tešíme sa na nový projekt okolo ľudí z Make Peace. A dúfam, že po korone povznikajú nové kapely alebo nové albumy súčasných kapiel ako huby po daždi.

D: Slovenská underground scéna z tých rokov nikdy nebola mojou šálkou kávy. Nevyznám sa.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

J: Ťažko povedať. Teraz už vnímam, že subkultúry sa v malomestách rozpadávajú ak vôbec boli, ľudia sa z nich sťahujú preč, nevznikajú veľmi ani nové generácie nadšencov. Je ťažké si v malomestách nájsť parťakov s ktorými robiť kapely, koncerty, ziny a alebo hocijaké hlúposti. Aj my fungujeme tak komplikovane, že ja z RS, Oli Fiľakovo, Miňo LC, Dávid Bratislava a skúšame v LC.

D: Výhodou určite jednoduchšia komunikácia ohľadom koncertov a prístup ku rôznym aj zahraničným kapelám vďaka internetu.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

J: Dakedy to boli metalové veci, teraz už na SR skoro vôbec ten žáner nesledujem. Naopak ako som nemal rád ešte v dectve rap tak posledne roky ma baví. Zo SR som začal rap s Kruscifixom. Posledne zas prichádzajú nové UG veci ako Fvck Kvlt a Eduv syn.

D: Z SK UG scény ma baví Via Anima, Nabosoposkle, Ahoj, Hever, FAT, Absolútna Nula, Mental Tension, Fyasco, Eduv Syn a Fvck Kvlt.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

J: Jednoznačne doba v ktorej žjeme – tá aj spája aj rozdeľuje (polarizuje). Na jednej strane sa stretneš vo veľkomeste s rovnakomysliacimi ľuďmi ako si ty, založíš kapelu, máš felákov whatever a v tom čase úplne niekde inde len s hrôzou sleduješ vyjadrenia pár blízkych ľudí  napr. proti rómom, migrácii alebo zdieľajú totálne sračky z hoax stránok a budú ti tvrdiť ako fundovaní experti vysokej školy života (odbor geopolitika), že to všetko, čo oni hovoria je PRAUDA.

D: To čo spája a rozdeluje aj iných ludí. Názory, postoje, ciele a nášivka na riflovke haha.


Čo ťa na domácej scéne serie?

J: Okrem vyššie spomenutého je to nejaký random fes otravný najebaný človek v pite čo drgá, chce sa biť alebo ubližovať svojim neuváženým pohybom každemu okolo seba alebo ťa ešte aj poleje pivom. A tak všeobecne niekedy sme pri rôznych témach veľmi vážni a prísni a niekedy sme neprimerane ľahostajní.

D: Neserie ma nič, všetko je krásne.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

J: Vile justice – DEMO. Zvuk si nahrali v skúšobni! Zaujímavý a hlavne masívny zvuk majú aj stoner/sludge veci ako FAT a Mobius, zvukoví géniovia. Artworky uuuf to neviem, nesledujem až tak. Videoklip jednoznačne Fyasco – Tina Tarner!

D: Zvuk a album určite FAT, artwork -273,15 (Absolútna nula)- Tri špinavé mená a Nabosoposkle.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

J: Budem sa snažiť vyberať z mojich aktuálnych chutí a nálad, takže Ceremony -  In the Spirit World Now 2019 – je tam všetko. Podľa spotify môj najprehrávanejší album je však No tolerance – you walk alone (najlepšia straight edge kapela z Bostonu), Magnitude – To Whatever Fateful end (tento vibe hardcoru ma momentálne baví najviac, 90 roky revival), Method of Doubt – Accepting what we know (také sympatické kúsok soft), Breakdown – the 87 demo (citový vzťah, 7 songov v albume ide zasebou tak, že začína nasraná basgitara), Insecurity – Willpower (mali sme s nimi minulý rok hrať v Prahe, avšak korona.. ale genialita v hc hudbe) a Warren G – Regulate... G Funk Era – proste najlepší rap na svete, odložíš si deviny, dáš sa do chillu a započúvaš sa do funky beatov ejkejej rhythm is the bass and the bass is the treble.
Kniha určite Ľudskosť od Rutgera Bregmana - netreba byť až tak skeptický. Film alebo teda dokument čo ma zaujal a bol výstižný tak Dead to 2020 – také dobre spracované zhrnutie roka 2020. Seriály Messiah a Spy. To prvé na také zamyslenie, režisér sa hrá aj s tvojou vierou. Spy – troška odhaĺuje historické súvislosti okolo napätia v Palestíne a v Izreali a celkovo dobrý dej a Sacha Baron Cohen vo vážnej roli stojí zato. Bavia ma teraz filmy, seriály, hry, knihy kde sa dozvedám históriu, aktuálnu situáciu na Blízkom východe. PC hra momentálne Red Dead Redemption 2 – konečne som si ju zohnal a wild west je pre mňa obľúbená téma a kvoli tomu zboznujem aj pár filmov Tarantina a Jedi Fallen order – nemôžem si pômocť som skalný fanúšik Star wars. Tetovacie štúdio Kerow – tam ti spraví Viktor, Lucia alebo Ľubo, dobré tetká, osobne dobrá kvalita, spokojnosť. A samozrejme také pecky čo mám tak od Paliho!  Pivo nepijem haha, jedine tak v lete po dobrej robote Krombacher Weizen nealko. Najchutnejšíe z neálk.

D: Je toho viac, ale pokúsim sa vybrať symbolické 3.
Albumy:
No Tolerance - You walk alone
Daitro - Y, Laisser Vivre Les Squelette
Soft Kill - Choke, Savior, An Open Door, Heresy
Deep Heat - Still Life
Time to heal -  Taking Control
Floorpunch - Fast times...
Blessure Grave - The Flashing EP
Viva Belgrado - Flores,Carne
Sunny Day Real Estate - Diary
Raein - Ogni Nuovo Inizio
True Widow - True Widow
Raw Justice - Artificial Peace
DIAT - Positive Enegry
Infinite Void - Infinite Void
Naxatras - Naxatras
Mobb Deep - The Infamous, Hell On Earth
Nas - Illmatic
I Create - All we are is now
A tribe called quest - Beats, Rhymes and Life
Total Control - Typical system
Baton Rouge - Totem
Cat Party - Thousand Shades of grey, Cat Party
G.L.O.S.S. - Demo
Silversun Pickups - Swoon
Coolside - Own the zone
Result of choise - Trought my eyes
Boy Harsher - Lesser Man
Fotocrime - Principle of Pain
Rope - Manteision Bodolaeth
Smudjas - What we have is today
Line of Sight - Dissent
Spiritual Cramp - Police State
Altered Boys - Altered Boys
Human Tetris - EP Human Tetris
Domain - Retreat
She past away - Belirdi Geece
Nightforce - Nightforce
Restraining Order - The Demo
Cave State - Cave state
Glowski - EP
Insecurity - Willpower
Orchid - Dance Tonight Revolution Tomorrow
Gvllow - Widow
Abu Nein - I will Rise
The Seeker - Demo
Strafplanet - Freizetstres
Berosszulás - S/T.,    
ANF - S/T
Posledne študujem kuchárske knihy skrz robotu. Ak si vegan alebo chceš byť, surová dcérka v knihe Slovegan pekne zveganizovala a zhrnula slovenské recepty. Aktuálne su listujem Fašizmus od J.Drábika,v podstate encyklopédia o fašizme. Na Vianoce som od seba vyfasoval aj Kotlebu od D.Vraždu, ku nej sa dostanem asi niekedy inokedy, kedže nervy mám aj bez toho, si zaslúži päsť na tvár, aj celá jeho banda.
Film Jojo Rabbit, sarkastickým spôsobom zachytáva život mladého chlapca v nacistickom režime v období Druhej svetovej vojny. Aj sa zasmeješ, aj slzu vyroníš.
Seriál si daj Mr.Robot. Týpek, ktorý má psychycké problémy, úzkosti, traumy, spolu s hackerskou organizáciou hacknú systém. Fasa.
Ak si na animované seriály, tak na milion percent Rick and Morty, uštíš sa.
Najlepšie tetuje moja frajerka Linda, Pali Cinka, Nina z Bratislavy. Týmto ich aj pozdravujem, sojde.
Víno Pereg šípkové a bazové, davaj het!


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

J: Fluff fest, ffud fest – chodím dlhé roky a je tam zábava, dobré kapely, ľudia a je to také plné kultúry a zmyslených vecí. Navyše na fluffe jedna z naj káv aké som pil. Čo ročník ffud, to rôzna zaujímavá príhoda. Snáď sa dožijem ešte ďalších outcasst festov, alebo koncertov v ich réžii, ktoré boli najsilnejšie klubové akcie, aké som zažil.

D: Fluff. Social racial gender justice now!



 

Vinyl alebo CD ?

J: VINYL! A aj kazeta.

D: Kazetka!


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

J: Hever, Make Peace, Vile Justice, Kultúra smrti, Mladé X letá.   

D: Nerád čítam rozhovory.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver

J: nechajtema. ked. vas. nepoznam.

D: Kto druhému jamu jamu, sám do nej sám.

 

=====================

Links:

https://incriminate.bandcamp.com/releases

https://www.facebook.com/incriminate90210/

 

No comments:

Post a Comment