#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, February 21, 2021

#63 RozpoR. Oi! / HC punk z Bratislavy. Odpovedajú Fabko, Bedla a Datra.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Datra: Som gitarista a jediný pôvodný člen v RozpoRe. V týchto dňoch ma najviac zaujíma gitarové sólo do jednej našej novej skladby, ktorú skúšame na nový album, riešenie novej várky benefičných tričiek pre Lesoochranárske zoskupenie Vlk, nájdenie si nového zubára, lebo starý išiel do dôchodku a že kedy nasneží a či sa sneh aj udrží.

Bedla: Aj na basu musí niekto hrať. Aktuálne sa venujem asi len svojmu projektu.

Fabko: Som Fabko, okrem spievania v kapele RozpoR sa venujem momentálne barberingu, dvíhaniu sa na preliezkach, psovi a frajerke.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Datra: Okrem RozpoRu som spieval v hnilej grind-punkovej kapele Sviňa a v súčastnosti ešte paralelne bubnujem na veľký bubon v bubeníckom samba bande Batucada Bomba, ktorý hrá tanečné rytmy s groovom podunajského lužného pralesa.

Bedla: Okrem RozpoRu hrám na basu ešte v Lord Alex.

Fabko: Scared to death, Kaktus, Elegans (šecko bubny), Rockefellas, Pitztalboys (kontrabas/spev), RozpoR(spev), Batucada Bomba (bubon a rôzne cingrlátka)


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Datra: Technické veci okolo hudby ma skoro vôbec nezaujímajú a ani sa v nich vôbec nevyznám. Už roky používam hlavu Marshall JCM900, bednu Marshall Lead 1960, wah-wah pedal Crybaby, krabičku Digital Reverb BOSS, ladičku Chromatic tuner BOSS a štipcovú ladičku Poly Tune od TC Electronic. Od roku 2007 hrám na custom gitare, ktorú som si dal podľa vlastného návrhu designu a tvaru vyrobiť u špičkového gitarového výrobcu Bruna Urbana tu v Bratislave. Vyrobil mi krásnu jesenno-maskáčovú rovnoramennú šípku s jeho vlastnoručne vinutými snímačmi a perleťovým nápisom RozpoR na hmatníku.
V posledných rokoch mi chalani v kapele furt hovorili, že by sa nám viac hodil rokenrolový zvuk ála Gibson LesPaul a keďže ja to nepočujem ani nevím rozoznať, tak som dal na nich a u Bruna som si
dal pred 2 rokmi vyrobiť kópiu LesPaulky, ale znova s mojím vlastným jesenno-maskáčovým designom a RozpoRom na hmatníku. Takže teraz mám dve custom gitary URBAN - RozpoR. V štúdiu občas použijem aj Fender Stratocaster Electric Blue 1995, kerú som si doviezol z Portlandu v USA.

Bedla: Fender Precision USA, lampový Ampeg s osemdesinou alebo Gallien-Krueger 700RB-II s Ashdown 410 boxom. Z efektov len Darkglass B7K. Ladím sa cez Polytune 2.

Fabko: Kokóós, posledná výbava je mikrofón Shure SM58.. Ale inak som hral a stále mám bubny Ludwig Accent CS Custom, kontrabas mám obyčajný preglejkovy lacák z Thomannu a druhý ešte lacnejší z Medenej ulice, kde kedysi na rohu bývali hudobniny. Ani nevím, čo je to za značka. Každopádne na ňom som sa naučil všetko a prirástol mi k srdiečku. V aparáte som sa dlho hľadal, ale najvac mi sedí Hartke HA3500 v kombinácii s bedňou Ampeg SVT410HLF. Ladičku mám Korg Pitchblack. Efekty nepoužívam žiadne. Nejsom moc typ na hranie sa s efektami..



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Datra: Sorry, toto ja vôbec neviem. Ja som sa vlastne pri hraní hudby ocitol nejak nedopatrením...:D
Osobne som však taký prízemnejší kokot a viac chápem a obdivujem manuálnu zručnosť ako "umenie".

Bedla: Zase netreba nad tým zbytočne filozofovať...

Fabko: Umenie vnímam ako subjektívne a tá druhá časť.. boha toto je otázka, ktorej nerozumiem, že co sa vlastne pýtaš :D


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Datra: Kurva, toto tiež neviem, keďže ani poriadne neviem čo je a čo nie je umenie. :D

Bedla: Nie.

Fabko: Podľa mňa ne, šak nech sa vyjadruje hockto k hocčomu, aspoň je potom pestrejšia plejáda názorov v diskusii..


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Datra: Presne neviem, ale povedzme cca 10 cm je už dosť blízko. Ale tak vždy to závisí od konkrétnej osoby...

Bedla: Neúprimnosť.

Fabko: U mňa je to dosť subjektívne.. Neviem vo všeobecnosti opísať, čo presne neviem akceptovať, ale môžem uviesť pár príkladov ľudí, asi umelcov, čo mi vadia. Vadí mi Boris Filan a jeho pojebaný mudrlantský afekt a namyslenosť, vadí mi Eva Máziková, lebo chce byť silou mocou stredobod pozornosti a ďalej ani nevím.. Inak toto sú umelci?


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Datra: Podvedome všade a stále. Ak mám ale vymenovať konkrétne veci, ktoré si uvedomujem tak v slovenskej spoločnosti a politike,v rôznych typoch ľudí, z ktorými prichádzam do kontaktu, v obdivuhodných osobách z minulosti aj súčastnosti. Priznám sa, že ma inšpirujú aj rôzni dnešní influenceri. Ďalej v severskej ale aj v slovenskej prírode, v meste Bratislava, v dielach, filmoch, hudbe a textoch rôznych interpertov, v rozhovoroch s kamošmi, v rôznych knihách a článkoch, v cestovaní a dobrodružstvách. Príklad: Nedávno som čítal knihu Jorgen Lykke - posledný rytier dánsky. V celom príbehu sa tam furt opakuje výrok "Všetko sú to len kozie kosti" ako parafráza na známe "Všetko je podvod" od Slobodky. Tak to ma celkom zaujalo/inšpirovalo, že by som to nejak použil, tak uvidíme no, ešte som s tým ale nepohol a možno z toho nič nebude.:) Každopádne je to super kniha - odporúčam!

Bedla: Čo sa RozpoRu týka, tak toto je otázka najmä na Datru. Čo sa mňa týka, tak väčšinou triedenie si vlastných myšlienok. 🙂

Fabko: Vo všetkom. V živote. V danom okamihu. Umelecké, ne? Haha :D Ale ne, akože mňa napadne bársčo bárskedy, pri sraní, v električke, počas roboty.. Ale nepovažujem sa za nejakého extra tvorcu hudby, ja na to nemám nadanie. Skôr viem ľudom kibicovať do nejakého nápadu a tlačiť tam svoje idey.

 
Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Datra: To sa asi mení v priebehu rokov, ale v súčastnosti to je album Radikálna ľudskosť, lebo proste znie najlepšie a song Nedaleko od raja. Ten má dobrú chytľavú melódiu a fajn text. Ale inak sa nerád vyjadrujem k našej tvorbe a mám z nej zmiešané pocity a neviem ju objektívne ohodnotiť. Zdá sa mi, že celé je to skôr napiču ako dobré.



 

Bedla: Odkedy mám tú česť stáť po boku týchto troch prekrásnych pánov, tak sme stihli spoločne spáchať len tri single, ktoré sú vonku. Vulgarizmy sme podľa mňa zvládli výborne. Ak celkovo, tak album Organizovaný punk mám najradšej.

Fabko: Mám rád skladbu "Mária" od Kaktusu. Podľa mňa jedna z naj skladieb čo sme vytvorili s chalanmi. S Elegans ma bavilo kurevsky hrať a album I don´t like people je podľa mňa na SK pomery v danom žánri veľmi dobrý. Nahrávali sme si ho sami v skúšobni. Rockefellas skladba "Jediná". Škoda, že sa nám ju nepodarilo nahrať. RozpoR "Skeptik". Pravá rocková skladba.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Datra: Nestala sa z nás už pičovina? Dobre to šlape v Rumunovom speve a je to originálna téma. Viď. predošlá otázka.

 
Bedla: Skladba, ktorá ma asi najviac ovplyvnila je Skeptik. Ten text som registroval dlho a ak ma niektorý z textov prinútil zamyslieť sa, tak je to tento, okrem iného je to jedna z mojich najobľúbenejších koncertných skladieb.

Fabko: Rozpor "Odpoveď"


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Datra: Žiadne, takže realita je nepomerne úspešnejšia. Ako som už spomínal, nikdy som neplánoval mať kapelu a ani nepochádzam z hudobníckeho prostredia. Len tak fušujem do remesla hudobníkom a trochu sa aj hanbím, že mi to moc nejde.

Bedla: Netreba mať veľké oči, ale ak niekto niečo robí poriadne a dostatočne dlho, tak prečo by to nemalo fungovať, všakže... 🙂

Fabko: Žiadne. Proste som chcel hrať a ďalej som to moc neriešil. Bol som rád, že mám jeden pár nedolámaných palíc a kamoša, čo mi požičiaval jeho bubny. Realita je taká, že som predčil moje "žiadne" ambície.. Tak super, ne? :D


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Datra: Povstanie proti bariéram pred pódiom na festivale Punk Island v roku 2007(?). To bolo super spojenie kapely a publika proti nenávideným sekuriťákom. Vznikla z toho aj skladba a tričko - "Nikto nám nebude kurviť našu šou!" A potom koncert v utečeneckom tábore a Radikálne ľudské turné po rómskych osadách. Bolo to originálne, dobrodružné, zábavné, poučné, s presahom, na dobrú vec a nasralo to veľa kokotov.

Bedla: Za spomenutie určite stojí Radikálne ľudské turné, taktiež koncert na Pohode bol silný. Mimo toho sa veľmi teším, keď si môžem občas brnknúť pesničku na basu s Parou. 🙂

Fabko: S RozpoRom na Pohode to bolo celkom silné, možno to bude znieť pateticky, ale fakt som to nečakal. Koncert v Jeruzaleme.. Čo ti jebe nechápem tých 200 ľudí, čo bolo v klube a robili brajgel na kapelu zo Slovenska. Koncerty v rómskych osadách. Tomu hovorím alternatíva, angažovanosť a emócie.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?


Datra: Raz som vchádzal domov do baráku a v bráne sedel neznámy týpek s hipsterským výzorom a kukal na mňa. Po polhodke mi niekto zazvonil proi dverách. Bol tam môj sused aj s tým neznámym týpkom.
Sused mi vraví: "Toto je môj kamoš Jerguš, ktorý ma došiel navštíviť, lebo teraz žije v Nórsku. Zbadal ťa dole v bráne a má pocit, že si člen nejakej jeho obľúbenej kapely. Nehráš ty v nejakej kapele?" V tom už sa pripojil aj sám ten Jerguš: "Očuj ty nie si náhodou z RozpoRu? Tak sme sa zoznámili, pokecali, dal som mu nejaké kapelné suveníry a on ma pozval, že ak hocikedy pôjdem cez Oslo, že môžem prespať. Keď sme o pár mesiacov na to cestovali po Nórsku, tak sme sa u neho zastavili a spriatelili. Vyšlo najavo, že Jerguš má zaujímavý príbeh. Narodil sa v Revúcej, ako 14-ročný emigroval aj s fotrovcami do Ulsteru,
kde sa pohyboval v punkovej scéne a hral v kapele. Sledoval stále aj slovenský punk. Potom v Londýne študoval geológiu a výrazne sa podielal na veľmi významnom objave nejakého mimozemského kovu, ktorý na zem priniesol meteorit. Ten objav aj s jeho menom obletel svetové médiá, ale na Slovensku to nikto nezachytil. Tak som kontaktoval kamoša novinára Peťa Gettinga, ktorý o Jergušovi urobil veľký článok do SMEčka. Pekný a bizarný príbeh, nie?

Fabko: S Rockefellas sme vytopili hotel Gerlach v Poprade.. Najebaný bubeník sa rozhodol v noci, že sa okúpe, zaspal vo vani a vytopil 3 poschodia.. Ráno sa zobudím, buchot na dvere.. Pomyslím si, že čo ci jebe, komu jebe? Dám dole nohy s poscele na koberec a len to tak začvachtalo :D hneď som vedel kerá bije... Inak ten hotel vlastní taký mafoš Reichel, tak nám nebolo šecko jedno hehe.. Ale jednal s nami v pohode, ešte nám chcel nejaké koncerty dohodnúť u nich dole v klube :D, primitívne.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Datra: Dokončiť ďalší album. Máme už 9 hotových songov a chýbajú nám ešte 3. A tento rok by sme chceli absolvovať aj druhé kolo turné po osadách, ktoré sa kvôli pandémii minulý rok nekonalo.

Bedla: Ako Datra spomína, nový RozpoR je pomaly ale iste na ceste. Ja sa chystám s kamošom vydať DIY sólovku, snáď sa to už čoskoro podarí.

Fabko: Strihať jak najlepšie viem a dokončiť album s RozpoRom.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Datra: Áno, totálne sa cítim byť súčasťou slovenskej/československej/bratislavskej punkovej scény.
Tej, ktorú reprezentujú aktívne kapely Čad, Adacta, Beton, Lutra, Box, Lord Alex, Suppresser, Catastrofy, Wilderness, Zputnik, Crossczech, The Fialky, Acuelos, Muerti, Nežfaleš, Houba, atď.
Nerozdeľujem to na podžánre. My sme boli vždy tí, ktorí sa snažili spojiť rôzne frakcie punkovej scény, čo sa nám v Bratislave aj celkom podarilo.

Fabko: Cítim sa byť súčasťou alternatívnej, konkrétne punkovej scény v Bratislave. Roky hrám v rôznych kapelách, organizovával som koncerty a snažím sa podporovať aktivity spájajúce túto našu malú scénu. Mám to rád.

 
Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Datra: Ja sa v punku pohybujem až od roku 1995. Vždy to bola sínusoida - raz hore, raz dole.
Trendy prichádzali a odchádzali. Pre RozpoR a teda aj pre mňa bolo najlepšie obdobie cca od r.2004 do r.2012. Vtedy sme mali najviac energie, nadšenia a aj najsilnejšiu crew, ktorá s nami jazdievala bárskam.
Zároveň to bolo aj obdobie vrcholiacej oi! vlny na Slovensku a v druhej polovici aj éra fungovania najlepšieho slovenského punkového klubu - Intergalaktická Obluda.

Fabko: Toto ja až tak neviem posúdiť tie 90's, vtedy som bol decko a počúval som Backstreet boys.
Ale čo tak sledujem a očúvam, tak v tých slovenských pankových začiatkoch to bolo hlavne o protikomunizme, slobode, drogách, neskôr bitkách s náckami po koncertoch a po uliciach až do dnešnej podoby, kedy na punkové koncerty už pomaly ani nechodia punkáči, ale hockto :D Ja som zažil dekádu, kedy začalo byť v móde Oi! a SKA a pamätám si akcie, kde bolo veľa skinheads a punks. Boli rôzne kluby a miesta po celom meste, kde sa organizovali punkové koncerty. Najkultovejší bol pre mňa klub Intergalaktická Obluda. Undergroundové miesto, ktoré malo svoj xicht a za ktoré sa oplatilo pobiť. Škoda ho! Ale netreba vyplakávať. Nič nie je večné, doba sa mení a zmeny patria k tomu. Po hudobnej stránke je dnes v kurze podľa mňa hlavne metal. Som zvedavý dokedy haha ;)


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Datra: Okrem toho, že začať skôr je vždy výhodou, si nemyslím, že by kapely, ktoré začínali v 90´s mali nejakú výhodu. Dnešnou výhodou je internet, čo zľahčuje dostupnosť informácií, komunikáciu a organizáciu hocičoho a propagáciu kapely. Navyše je dnes oveľa menej násilia voči punx, čiže kapely sa môžu viac sústrediť na tvorbu. Aj keď zas to násilie tiež nie je zlá škola...

Fabko: Kapely v 90' mali výhodu v tom, že vtedy to bolo pre našu spoločnosť niečo nové, zaujímavé, neokukané. V dnešnej dobe je zas výhodou ľahší prístup k informáciam, k hud. nástrojom atď.
Ale vždy je to len o ľudoch a o tom, ako s niečím, čo majú, pracujú.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Datra: Čo sa týka slovenských kapiel, sa môj vkus nemení. Hudobne som vždy mal rád Zónu, Slobodku, Extip, Lord Alex, Bratislavské dievčatá, Ostrov P, Mladé rozlety, Čad, Avgrund, Eva Braun, Incident, Začiatok Konca či DPH. Dnes by som pridal ešte Wilderness a Bullet Holes. Jednoznačne však najlepšia slovenská kapela všetkých čias je pre mňa hudobne aj textovo - Čad.

Bedla: Nebohú Zónu možno len ťažko opomenúť... Každopádne dnes je to asi hlavne Slobodka. Potom Davová Psychóza, Extip, Lord Alex (pochopiteľne 🙂), Bratislavské Dievčatá. U mňa to bol vlastne aj RozpoR. V poslednej dobe počúvam omnoho menej undergroundu...

Fabko: Vyrastal som na Konflikte, Davovke, Načo Názov, Ska2tonics, Polemic, RozpoR, Slobodka, Zóna A. Teraz uznávam a mám rád Slobodku, ČAD, AdActa, Wargame, Bratislavské dievčatá, Beton, Mr. Teddy and the Sidekicks...


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Datra: Spája ich to, že sa venujú umeniu alebo remeselnej zručnosti. Rozdeľuje ich všetko možné, tak ako je to medzi ľuďmi. Inak ma nenapadá nič, čo by univerzálne spájalo RozpoR s rezbárom podpolianskych krížov, s vedúcou detského folklórneho súboru Polienko či so scénografom z divadla Nová scéna.

Fabko: Umelcov spája umenie a vzájomné ovplyvňovanie. Rozdeľuje ich to isté a politika.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Datra: (Chápem, že punkovej scéne) Sere ma príliš interleguánstva a málo gulí. Serú ma internetové vojny a sektárstvo - to je pre punk úplne typické ale je to všade na svete, takže asi sa tým nebude dať nič urobiť.
Preložte si to ako chcete a asi to úplne nevystihuje, čo chcem povedať, ale dúfam, že to z toho aspoň nejak vycítite: Veľa prijebaných kokotkov a málo charizmatických frajerov.

Bedla: Spievanie nasilu po anglicky.

Fabko: Serú ma internetoví mudrlanti. Väčšinou nedokážu nič, len polarizujú scénu a spoločnosť.
Serú ma kokotské strašne "apolitické kapely", ktorých obsah a vystupovanie je aj tak plné rasizmu, xenofóbie a podobných sračiek.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Datra: Keďže ja neviem rozoznať zvuk zbustrovanej gitary od zvuku mačky na dvore, tak nechávam zvuk zásadne na mojich spoluhráčov. Brutálne artworky majú stále Čad a Catastrofy. Som veľký fanúšik ich grafiky a mám aj pár keriek s ich motívmi. Najlepší videoklip za posledné roky urobili kamoši z Martina - Mr.Teddy and The Sidekicks na skladbu Bonnie and Clyde. Zábavný príbeh, členovia kapely parádne stvárnili rôzne postavy v klipe (top ich gitarista) a perfektná grafika klipu. Proste super!!!

Bedla: Artworky a klipy nejako nevnímam. Ale. Čo sa hudby a slovenskej scény týka, tak mi napadajú tri kapely, ktoré mi v poslednom období zmenili klasické pankové vnímanie hudby a sú to Hrana s Marekom Brezovským, Para a Bad Karma Boy.

Fabko: Zvukovo je pre mňa neprekonateľný ČAD, klip je dobrý Mr. Teddy and the Sidekicks - Bonnie and Clyde tuším sa volá... Úplne profi herecké výkony, vypichol by som najmä Vincenza. Artworky majú dobré AdActa a Catastrofy.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Datra:

Album: Armia - Legenda (kultové arcidielo poľského progresívneho hardcore-punku, malo veľký vplyv na RozpoR)

Kniha: Kúp si svoju revoltu/v origináli Rebel Sells (zaujímavé vyvrátenie mnohých mýtov, ktorými sama seba klame nielen punková kontrakultúra)

Film: Punk je hned! (jediný dobrý autentický slovenský film, ktorý som videl za posledné roky,
aj keď uznávam, že mám medzery v slovenskej kinematografii poslednej dekády)

Seriál: Kalifát na Netflixe (zaujímavá téma o verbovaní švédskych moslimov do Islamského štátu, dobre urobené, pútavé)

Počítačová hra: Neviem, nikdy som žiadnu nehral...

Tetovacie štúdio: Mňa kéruje posledné roky skvelý tatér Jarko, u neho doma. Ale mám napríklad aj kerku z mongolského štúdia v Ulanbatare, kde miestnosti dominovala obrovská schwarz-weiss-rot svastika na stene. Že vraj ich tradičný symbol, no nevim, nevim...:D

Pivo: Stupavar! (Naše jediné a najlepšie tunajšie pankové pivo predsa, kamoši a punx.)

Bedla:

Hudba: Taylor Swift - 1989 :)) Za posledný rok som nejak zistil, že má naozaj veľa dobrých vecí a potom urcite este Hrana - pocta Marekovi Brezovskemu. Koncert z 2011. Spomínal som aj zmenu pohľadu na hudbu, tak aj toto za tým stojí...

Film: Life of Brian - celkom aktuálne, nie?

Seriál: Frasier

Hra: GTA: San Andreas,

Kerku namám a pivo nepijem.

Fabko:

Album: Beat the Bastards od Exploited

Kniha: Nevím. Poslednú dobu nečítam knihy. Vác filmy ma bavia.

Film: Naposledy ma najvac zaujal poľský film Hejter o aktuálnej téme internetového boja o fanúšikov.

Seriál: The Great. Zábavne aj občas smutno reálne podaný život ruskej cárovnej Kataríny Veľkej.

Počítačová hra: Nehrám hry moc.. Ale teraz na lokdaun som si stáhol do starého kompu Doom2, tak sem tam strílam príšery :D

Tetovacie štúdio: Naposledy som bol vo Wolftown u Kubca. Pre mňa jedno z najlepších tattoo štúdií na SK.

Pivo: Stupavar. Skvelé pivo, pankáči, správňaci so srdiečkom na správnom mieste.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Datra: FFUD Fest v Seredi. Je to blízko Blavy, je tam tobogan a väčšinou otrasné kapely. Je tam je celá punková Blava a má to dobrú punkovú, priateľskú a letnú atmosféru.

Fabko: Mighty Sounds. Roky tam chodievam či už s kapelou alebo jak návštevník. Je tam šecko, čo mám rád a vždy sa tam zabavím skvele.


Vinyl alebo CD ?

Datra: Vinyl. Zaberá viac miesta v byte a zanecháva väčšiu uhlíkovú stopu. :D

Bedla: Určite vinyl! CD je sterilné a nudné.

Fabko: Youtube Music aplikácia ;)


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Datra: Valér (bubeník) z Čadu. V poslednej dobe som sa s ním viac krát bavil a má zaujímavé postrehy o hraní hudby a pod.

Fabko: Mňa by zaujímalo jak na otázku č. 4 odpovie Dĺžeň z Wargame :D (pozn. editora: D
ĺžňova odpoveď na otázku č.4 je v Blogu#40 s Right to kill alebo tu: https://jablkadaleko.blogspot.com/search?q=right+to+kill)


 


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Datra: Jebať, hlavne sa nebáť!

Bedla: Spoluhráč z Lord Alexu raz povedal, že nikdy netreba počítať s tým, že ľudia spravia to, na čom sa s nimi dohodnete...

Fabko: Snaž sa robiť to, čo ťa baví najlepšie jak vieš, nech si šťastný a tlieskaš rukami :) 

============================

Linky: 

http://www.rozpor.sk/






























No comments:

Post a Comment