#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, February 25, 2021

#64 Small Town Life. Garážový punk zo Šale. Odpovedajú Jakub, Marti, Philip.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch?

J: Jakub. Trochu hrám na gitaru, trochu na bubnoch, píšem pesničky a venujem sa nahrávaniu. Momentálne ma zaujímajú knihy, ktoré sa mi nakopili a neviem sa k nim dostať.
M: Martin, v týchto dňoch som žiaľ dosť zahltený prácou, takže moc času a energie mi na ostatné veci neostáva. Ak ale ešte nejakú naškriabem, tak rovnako ako Jakub chytím na chvíľu gitaru do rúk aspoň doma, respektíve si idem zabehať a vyvetrať hlavu.
P: Philip, veselo prokrastinujem užívam si voľné chvíle pred začatím semestra, občas dačo namalujem, s hraním to mam trosku tazsie nakolko mam bicie v Šali a lockdown travim v Ba.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

J: Momentálne hrám okrem Small Town Life v Our Stories a Genuine Jacks na bubny. Ako 11-ročný som mal prvú kapelu Blackzone, ktorá nikde nikdy nehrala, ale bola to sranda. Chvíľku som hral na bicie v sludgeovej kapele White Horn. Jáj, a Obsah Hajzla samozrejme!
M: Iba STL, najprv gitara, teraz basa. Mojim snom do budúcna je zahrať si v Obsahu Hajzla.
P: Ja som hral resp hrám iba na bicie. Momentalne hrám v STL a Obsah Hajzla, predtým to boli iné projekty s Jakubom.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

J: Čo sa týka gearu mám minimálny setup úplne basic pedálov, ktoré mi na to, čo robím a aj nad rámec úplne stačia. Môj najobľúbenejší je asi Behringer SF300 - extrémne veľa muziky za skoro žiadne peniaze. Gitary mám dve - mexický telecaster a takú Hofner gitaru za pár korún. Najzaujímavejší je asi aparát Musicman HD-130, čo je vlastne hybrid s tranzistorovým preampom a lampovým koncom, čo mu dáva špecifický zvuk. Mám rád gear, no nerád o ňom riešim zdĺhavé dišputy namiesto hrania samotného. To ma fakt nezaujíma.
M: Tak čo sa týka basy zatiaľ sa nemám čím vlastným pochváliť. Basu používam starú Bach od Tomáša z Our Stories a keďže naša Hartke hlava je momentálne prevádzky neschopná, na skúškach si požičiavam Orange patriaci Martinovi z Wilderness dlhodobo uskladnený v našej skúšobni. Ďakujem Vám chalani a pozdravujem.
Na basu používam len gitarový drive Glove a celkom to šlape.
P: Najnovšie som kúpou nových bicích prešiel z 22’ kopáku na 24’ a inak plánujem do budúcna updatovať činely.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

J: Umenie je hocijaký výtvor alebo prejav človeka, nejaké zvečnenie existencie. Každý umelec robí niečo so subjektívnym zámerom a je len na spoločnosti, ako to príjme. Vec pohľadu. Od manuálnej zručnosti ho delí ak tomu výtvoru pripíšeš nejakú hodnotu, alebo ten proces je pre teba hodnotný.


Má mať umenie hranice resp. sú témy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať?

J: Nemá. Hranice nastavuje spoločnosť. Umelec si môže robiť čo chce ( pokiaľ nezasahuje do slobody toho druhého). Vďaka tomu, že sa aj cez umenie nabúravali niektoré konvencie sme sa ako ľudstvo výrazne posunuli. Samozrejme nepovažujem násilie alebo nejakú segregáciu za prejav umenia, to patrí do smeťáku.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca?

J: Ak je to sexista, rasista, nácek, podporuje režimy útlaku a odopierania slobody druhých.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe?

J: Častokrát to len príde. Inokedy vo mne vzbudí impulz situácia, film, kniha, hocičo alebo ma inšpiruje priamo hudba. Niekedy to silím, že si poviem, že idem niečo robiť začnem veľmi ťažkopádne a potom sa rozbehnem a ide to veľmi ľahko. Všimol som si, že ak netvorím pravidelne, tak ako keby stratím niť a musím sa zase preniesť cez fázu, kedy mám pocit, že nič nefunguje. Posledné obdobie sa ale snažíme tvoriť impulzívne. Čo najviac toho chceme stihnúť na mieste a spolu. Častokrát z toho vylezie niečo zaujímavé.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo?

J: Asi “You Said”. Ale ťažko sa mi hrá. Neviem sa tam za nič schovať.
M: Z nového albumu Matchless Seal lebo mi evokuje začiatok koncertu a tú následnú energiu.
P: XXI . Mega ma baví ju hrať a pri procese tvorby ma dosť posunula si myslím.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok)?

before they lay my body to sleep
i yell my mantras on repeat
those that can bring down every wall
tenderness heals not total war



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch keď si začínal a aká je realita?

J: Chcel som hrať hudbu a nechodiť do práce. Teraz nechodím do práce a nehrám hudbu.
M: Keďže som sa hudbe začal venovať možno pol roka pred tým ako sa rozbehol Small Town Life a žiadne ambície okrem domáceho hrania som vtedy nemal, je dnes pre mňa až neuveriteľné, čo všetko sme za dobu nášho fungovania s chalanmi prežili. Pred piatimi rokmi by mi ani nenapadlo, že raz budem stáť na pódiách s nástrojom v ruke a zdieľať ich s kapelami, ktoré si idem.
P: Nikdy som nemal nejak extra ambície, skor som to bral ako “zábavu” dajme tomu… teraz je to však iné, snažím sa pristupovať serióznejšie k veciam ohľadom hrania a kapely.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

J: Že to ešte stále po tých cca 10 rokoch, čo som prvýkrát chytil do ruky gitaru považujem za zmysel svojej existencie.
M: Takýto moment zažívam vždy, keď sa počas koncertu pozriem do publika a vidím na ľuďoch, že ich to baví. Neviem to preto vymedziť iba na jednu udalosť.
P: Možnosť hrať naživo a vidieť že to ľudí baví, zažiť ten pocit , taktiež sa rad “vyventilujem” keď hráme haha.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie?

M: Keď bola Philipom po koncerte na malý moment zneuctená panorama Prahy v okolí Karlovho mostu. Detaily nepopisujem.
J: Rozbité veci, skoro vypichnuté oko. čo ja viem taký standard.
P: Tak toho mám dosť, ukradli mi telefón keď nám menili defekt, hlavou rozbité zadné sklo na aute, vyhodili ma z artist tribúny na pohode a tak.. no ja som bubeník.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

J: Máme rozrobené EP, ktoré by sme chceli stihnúť tento rok a druhý album, ktorý bude melodickejší. Nejaké videoklipy sú tiež v pláne.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény? Ak áno, ktorej?

J: Myslím, že hej. Máme kopec kamošov v kapelách, s ktorými hrávame alebo sa stretávame aj mimo hranie. Ak by som to mal špecifikovať do jednej tak asi nejakej “alternatívnej”, čo je na SVK dosť široký pojem, nakoľko sme veľmi malá krajina, kde je podľa mňa na nejaké hlbšie delenie v rámci tejto bubliny príliš málo ľudí. Výhoda toho je, že sa ľudia poznajú navzájom a lajnapy akcií sú žánrovo variabilné, čo mám osobne rád. Samozrejme, sú tu aj iné scény, ktoré sa čiastočne prelínajú, ale moc sa do nich nejak nevieme zaradiť.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

J: Narodil som sa v roku 1999 takže fungovanie scény v 90’s neviem nejak zhodnotiť a pravdupovediac ho poznám veľmi okrajovo. Mám rád 90’s nakoľko ma v mojich začiatkoch formovali. 00’s esteticky za mňa nič moc, aj keď tú dekádu mám oveľa radšej ako kedysi a je z nej mnoho skvelých nahrávok. 10’s bol viac menej pre gitarovú hudbu taký revivalový. Väčšina hudby, ktorú počúvam momentálne je z tej doby a to isté platí aj pre mojich kolegov.


V čom mali podľa teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby?

J: Príde mi, že niektoré veci boli vtedy úprimnejšie. Proste sa hralo a to bolo gro všetkého. Žiadne sociálne siete a bullshity. Dneska keď to nemáš, tak ako by si ani neexistoval. Po uvoľnení režimu si mohol každý robiť to čo chcel podľa seba. Nikto ti nekontroloval texty, alebo či je tvoja hudba nevhodná. To splodilo aj také skupiny, ako náckovia, čo si myslím, že vo svojej militantnej podobe do veľkej miery našťastie vymizlo z ulíc. Ja mám takúto skúsenosť len jednu jedinú. Na druhú stranu dnes je všetko dostupnejšie, ale je toho toľko že sa to ľahko stratí. Nie je to len o hudbe ale o tom ako sa prezentuješ.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

J: Na prvom “UG” koncerte som bol u nás v Šali v roku 2012. Bol to koncert v bázne a line-up bol tuším The Citadel, Rats Get Fat, BlastNoise a Questions & Reflections. Mal som šťastie, že sme mali v meste podnik, kde sa robili pravidelne akcie a víkend čo víkend tam niečo bolo. Na mňa to malo rozhodne veĺký vplyv. Vtedy som počúval veľa hardcoru. Zo SVK kapiel mám rád The Wilderness, The Ausgezeichnet, Shallov, 52 Hertz Whale, Vojdi, God and Eve, Wine Fault, The Citadel. Ľúbil som hrozne kapelu Via Anima, po ktorých sa zrazu zľahla zem. Prajem si aby projekt Jakuba Hríbika “Sleepy, Hungry” bolo možné niekde vidieť naživo. Neviem, na niečo som určite zabudol.


Čo ťa na domácej scéne serie?

J: Že tu nie je viac kapiel, ktoré by nám boli hudobne viac príbuzné. V ČR by sme ich našli viac.
 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac?

J: Neviem takto rýchlo z pamäte vyloviť. Z kapiel určite Wine Fault. Nahrávali v Pulpe, kde je nová nahrávačka, v ktorej znejú bubny neskutočne. Takisto God and Eve urobili mega mega nahrávku. Z nekapiel jednoznačne Fvck_Kvlt s jeho albumom “Zabijem sa!”. Video mi sfleku nenapadne. Posledný album Raptora Kocha bol tiež vynikajúci.



 

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

J: Nový album Shame je super. Turnstile - Time + Space - tak trošku žánrový HC ale počul som to za posledne dva týždne tak 200x
Dlho som nič nečítal.
Nemecký seriál Babylon Berlin -  zaujímavá detektívka z čias Weimarskej republiky.
Hra Superliminal - deformovaná realita a takéto kadejaké srandy. Moc ma to bavilo.
Nemám ani jednu kérku a ani neplánujem.
Braník 11
M: Hrozne ma teraz baví album Masana Temples od Kikagaku Moyo.
Práve čítam sériu Vlastnou hlavou, dokáže to síce dosť nasrať ale určite odporúčam pre pochopenie toho ako tu za tie roky prerástla hniloba.
Posledný seriál čo sa mi podarilo celý dopozerať a nezačal ma v nejakej fáze nudiť je nemecký Dark.
Stupavar 11 je pre mňa stále na vrchole.
P: Fvck kvlt nový - mňa to baví bude aj Teba
Cccp - Cosmic Communist Constructions Photographed - pekné obrázky
Naruto shippuden - pre mňa nostalgická klasika
End_rew - super tatér z Trnavy pozdravujem aj celý Kubik.
Corgoň 10- tak horký ako má byť


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo?

J: Skapal Pes, FFUD - DIY komunitné akcie, fajn ľudia. Veľmi sa mi páči práca dievčat a chalanov z Kubíku. Hlavne nahrávky, čo odtiaľ vyšli mali svoj ksicht a bavili ma. Fakt by som si prial aby na Slovensku existovalo viac takýchto komunitných priestorov.


Vinyl alebo CD?

J: Ani jedno. Všeobecne panuje domnienka, že Vinyl hrá lepšie. To nie je vôbec pravda. Preferujem digitál, nakoľko je to pohodlnejší a jednoduchší spôsob počúvania hudby. nemám ani player. Vinyl mám rád ako nosič z toho hľadiska, že k hudbe si môžem chytiť niečo fyzické a dívať sa na artwork a booklet. Ideál teda vinyl v ruke a v ušiach nejaký kvalitný digitálny formát. Neznie to cool ale nebudem klamať no.



 

Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

J: Wine Fault, Raptor Koch, Damato, The Ausgezeichnet, God and Eve.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

J: “Tu v Šali je každý fajter”
M: "No čo už teraz čo"
P: Niiič.. svieť

======================================

Linky:

https://smalltownlife.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/smlltwnlf

No comments:

Post a Comment