#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, September 21, 2021

#109 Monolith. Sludge Doom z Banskej Bystrice. Odpovedajú Matúš a Erik.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?
    
Zdravíčko, my sme Monolith, kapela z Banskej Bystrice a robíme nejaký divný mix doomu a sludgu.

M: Matúš, v Monolithe hrám na gitaru a kričím.
E: Ja som Erik a hrám na bicie.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Na tomto sa zhodneme, lebo Monolith je náš prvý a zatiaľ jediný projekt, ktorý trvá približne rok.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?
    
M: Hrám na Squier Mustang s dvoma humbuckermi, skreslenie ťahám z Big Muffu a octave up fuzzu, ktorý som sám navrhol ako prototyp pre moju neexistujúcu značku pedálov (@noisemaschine) a hrávam cez nejaký tranzistorový Peavey koncák.
E: Staré vyplieskané bubny Sonor.
 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

M: Určite subjektívne. Nie každému sa páči napr. Merzbow.
E: Súhlasím so subjektívnosťou.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

M: Umenie vždy zasahovalo aj do možno príliš ofenzívnych tém, takže asi nie. Je to len záležitosť jednotlivca, či také umenie podporuje alebo nie.
E: Umenie má byť prejavom pocitov umelca. Určite tam nejaké hranice budú, ale taktiež záleži na človeku, či to bude podporovať.
    

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Nacizmus, rasizmus a iné formy utláčania základných ľudských práv nedokážeme rešpektovať.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

M: Rôzne - hry, filmy, knihy. Dosť cliché odpoveď, no bohužial, je to tak.
E: Väčšinou pri nočných samotárskych potulkách mestom.



 

Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

M: Za mňa to bude druhý song Caravana, jednoducho šlape.
E: Za mňa to bude tretí, má veľkú energiu aj keď spolu hráme len 3 minúty.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Prvá sloha v druhom tracku, pretože by mala vyjadrovať tok času a vnútornú silu človeka v boji s časom, ktorá aj tak nie je dostatočná, keďže čas nedokážeme zastaviť, ani nijako ovplyvniť.

Earth, we rise from
Water keeps flowing
With every breath we take
Hollowing out

    

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

M: Ja som s hudbou (síce elektronickou) začal asi pred piatimi rokmi a mám pocit, že sa to nejak moc nezmenilo. Stále je to pre mňa koníček a nemám v pláne to meniť.
E: Dá sa povedať, že som sa narodil do hudobníckej rodiny, teda sa hudbe venujem celý život. Od mala hrávam na bicie a klavír a minulý rok som si zadovážil gitaru, takže momentálne trápim struny. Prešiel som si mnohými štýlmi - od klasiky, cez jazz, až po doom. Rovnako ako Matúš sa taktiež venujem elektronickej hudbe. Rád by som sa živil hudbou a mám pocit, že je to na dobrej ceste.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

M: Určite toto EP, nakoľko sme na ňom makali dosť dlho.
E: Naše (zatiaľ) jediné EP.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

M: Cesta horou naspäť do štúdia, kde sme sa jemne stratili, museli prebrodiť potok, niekomu sa dostali na záhradu a po veľkej námahe nespadnúť do potoku, sme sa dostali nejakým zázrakom až ku štúdiu.
E: Asi to, keď sme prvýkrát skúšali hrať spolu, tak sme sa hanbili hrať jeden pred druhým, no nakoniec Matúš začal hrať riff z prvého tracku a už to šlo.    


 

Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Určite dať dokopy ďalšie EPčka, prípadne niečo dlhšie. Taktiež spraviť nejaké kazetky k našemu debutu.
    

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Ťažko povedať, keďže toto je zatiaľ náš jediný release. Asi až časom zistíme.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Zase odpovieme spolu, nežili sme v tej dobe, takže nevieme posúdiť.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

M: Podľa mňa je to viac menej rovnaké, konkurencia bola, je a aj bude, no najväčšia výhoda dnešnej doby je určite možnosť nahrávať si kľudne aj doma nejaký solo projekt rovno do PC cez zvukovku za pár šupov, vymixovať a vymasterovať to doma a pacnúť to na Bandcamp. Netreba riešiť nahrávanie na pásku, prípadne fyzické nosiče.
E: Súhlasim s Matúšom.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

M: K SK UG som sa dostal na skatecupe vo Zvolene asi v roku 2018, kde hrala Absolútna Nula. Cez ich label som sa dostal ku Ahoj. Z rozhovoru Ahoj ku nabosoposkle a kapele clivosť. Cez IG som sa dostal ku Kazostroju a cez nich ku SLØNu, ktorý je srdcovka. Tieto kapely stále rád počúvam a teším sa na ich dalšie nahrávky.
E: SK UG som nikdy nejako neregistroval, keďže som nerobil taký štýl hudby, no Matúš ma na to namotal.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Určite láska tvoriť niečo vlastné, jedinečné, niekedy aj úplne nové, čo tu chýbalo.


Čo ťa na domácej scéne serie?

M: Najviac ma serie nedostatok releasov :D
E: Mohla by byť viac docenená.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

M: Najviac ma zaujala Absolútna Nula, keďže je to presne taký dokonalý pivničný punkový hukot, ktorý obľubujem. Plus ich DIY artworky, ktoré robia xeroxom sú dokonalé.
E: Zvukovo ma asi najviac zaujal Old Tomb. Artwork najviac asi posledný release od Kazostroju - Malomestská Mizéria.
    

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

M: Album: Kyuss - Welcome to Sky Valley. Klasika.
Kniha: Duna od Franka Herberta.
Film: Trainspotting.
Seriál: Seriály nemám moc napozerané, takže neviem povedať.
PC hra: HOMAM 5. Hra môjho detstva.
Tetovacie štúdio: Moja kamarátka z Košíc @pearlfuneral na IG.
Pivo: Ak sú peniaze Urpiner, ak nie tak Deep/Argus z LIDLu.

E: Album: Monolord - Empress Rising.
Kniha: Nečítam.
Film: Nepozerám.
Seriál: Rodinné prípady.
PC hra: Skate 3 aj keď je to konzolovka.
Tetovacie štúdio: Momentálne nemám obľúbené, keďže ho zrušili.
Pivo: Deep je šťanka, určite Plzeň.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

M: Na fesťáky nechodím, skôr koncerty.
E: Rovnako.


Vinyl alebo CD ?

M: Kazety
E: Vinyl


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

M: Brizolit
E: Tatrofka200025000



Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Ďakujeme Mikey (@michaelaklincova) za fotky na artwork, @fuckbeverlyhills za mastering a všetkým ľudom, ktorých to baví.

Tony Iommi is your friend.

=================================

Linky:

https://monolith-doom.bandcamp.com/releases

No comments:

Post a Comment