#247 Sekeromlat / Black Metal / J. / 4-11-2024

  1. Čierna alchýmia v Krkavčine je názov vášho nového albumu, ktorý vyšiel po dvoch rokoch - ako album vznikal, čím bol inšpirovaný hudobne...

Najčítanejšie za 7 dní

Tuesday, September 7, 2021

#106 Berlin Manson. Electro punk z Bratislavy. Odpovedá Adam.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Tak v tomto rozhovore som asi najmä členom kapely Berlin Manson. V týchto dňoch ma najviac zaujíma divadelná inscenácia na ktorej pracujem a skúšky s kapelou (keďže sa stále snažíme zistiť akými spôsobmi vlastne vieme/chceme na živo hrať)  


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

V Nabosoposkle som hral na bicie, rovnako tak v Trpím. Aktuálne spievam v Berlin Manson a v Jugend Mord (o tom si ale ešte nemohol počuť).


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Čierny mikrofón ktorý je možné mať na stojane ale aj v ruke a je možné sa s ním pohybovať v rámci dlžký kábla a potom hlasový efekt ktorý mi zakaždým musí nastaviť Viktor Öri.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Ak tým narážaš na to či je možné prežívať niečo ako umenie výlučne súkromne tak by som možno dokázal povedať áno, ale umenie sa tým príliš redukuje na nejaký abstraktný duchovný zážitok. Niečo čo na mňa zapôsobí svojou magickou silou a ja potom takto “osvietený” kráčam svetom, pri čom okolo stojaci nerozumejú čo sa stalo. Umenie má ale aj množstvo iných kvalít - je to spôsob ako niečo kolektívne prežiť, na čo sa môžeme zhodnúť či nezhodnúť, čomu môžeme rozumieť, o čom sa môžeme rozprávať, čo nás môže s niekým spojiť a naopak od niekoho odlíšiť. Umenie môže dať “tvár” názorom. To všetko sú praktické kategórie ktoré pre mňa prevyšujú obraz umenia ako výlučne individuálneho a nezdeliteľného zážitku.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Umenie často neprimerane zjednodušuje zložité problémy a to jednak z nevzdelanosti ale omnoho častejšie proste pre to lebo jeho forma mu neumožňuje problematiku adekvátne rozvinúť. Nie je dôležité uvažovať nad tým k akým témam sa nevyjadrovať ale skôr ako s nimi pracovať. Troj minútová punková pesnička ma nepresvedčí o tom že koreňom všetkých problémov je kapitalizmus, ale môže mi pomôcť pristihnúť sa pri tom ako na toto presviedčanie čakám.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Nie som si istý čo slovom umelec myslíš. Na človeka ktorý systematicky umelecky tvorí, považuje sa za svedomie spoločnosti, intelektuála, stoja za ním inštitúcie etc. mám iné nároky ako na kokotka ktorý si nevie nastaviť hlasový efekt.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Z hospody.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Najradšej mám intro, ktorého autorom je Koniar. Jedná sa o house remix Orlíku.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Neviem odpovedať.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Kapelu ako Berlin Manson som chcel už od mala. Hrať v emo kapele je super ale chcel som projekt ktorý by umožňoval radikálnejšiu mieru nadhľadu. Cestu som videl v kapelách ako Edoshuv Kurník, Ptakz, WWW alebo Kap Bambino. Možno sa to pojí s elektronickou hudbou - môžeš si v nej viac dovoliť. Máš možnosť kombinovať omnoho viac prvkov po technickej ale aj ideovej stránke. Čiže ak túto moju dávnu ťažko formulovateľnú túžbu môžem považovať za ambíciu, tak sa táto ambícia začínala stávať realitou v momente keď som prvý krát zahliadol Patrikové modré oči.  


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy (naschvál sa vyhýbam slovu kariéra) ?

Neviem či narážaš na najsilnejší moment v zmysle pozitívnom albo negatívnom. Umňa obe spĺňa uvedomenie že sme s Paťonadom predurčení byť večným hudobným tandemom.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Naša kapela má skôr hĺbavejší charakter, vyhýbame sa napätým či adrenalínovým situáciám.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Ozval sa nám najlepší label na svete s ponukou vydať nám dosku, na čo sa strašne tešíme. Chceme hrať čo najviac koncertov, robiť pesničky a točiť video lebo sme video punx.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Cítim sa byť súčasťou scény a to tej domácej.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Neviem posúdiť.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?


Neviem posúdiť, som mladý chlapec.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Veľmi som si šiel emo. To pre mňa bol v niečom iniciačný žáner. Zároveň ma vždy dosť priťahoval ten špecifický fušerácky zvuk egg punku (aj keď egg punk sa to začalo volať až teraz). Moja najobľúbenejšia kapela bola a bude Remek.



 

Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Nikdy som ešte nevidel nikoho z inej scény.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Nič, podľa mňa je super.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Na zvuk sa nesústredím, artwork určite “We are family” od Kurvy češi a videoklip Proste hasło od Poľskej dvojice Siksa.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

LP z roku 2014 od Remeku, Cesty k emancipaci (Pavel Barša), Komunismus a síť aneb Konec zastupitelské demokracie (Karel Vachek), počítačové hry nehrám, tetovacie štúdio je Viktor Ruman a borovička.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Hradby samoty, ffud fest, fluff, trnavský zinefest


Vinyl alebo CD ?   

Vinyl.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Chcel by som si prečítať rozhovor s Richardom Steinom z kapely Pokora.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

V uliciach plných šikany je jedno či si sčítaný (mou) na nohách rozjebané Číňany a v rukách rezjebaný phone. (Samey)

==========================================

Linky:

https://www.instagram.com/berlin_manson/?hl=en

https://www.youtube.com/channel/UCJ_kBSFsA_KD9NLIcTXK7rw

https://open.spotify.com/artist/0hOM9D2SaLoqltAuEA5fje



No comments:

Post a Comment