#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, April 4, 2022

#153 Obšar // Black Metal // Ѧ // 04-03-2022


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Som Ѧ, hrám na gitare a spievam v kapele Obšar. Momentálne ma najviac zaujíma a znepokojuje ruská agresia na Ukrajine.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Hral som v mnohých lokálnych projektoch, ktoré boli vytvorené na konkrétne koncerty a ktorých cieľom bola obojstranná zábava. Keďže ide o lokálne projekty, nemá zmysel ich menovať.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Mám doma elektrickú, akustickú a basovú gitaru, ale spomeniem len tú, na ktorej hrám najčastejšie, ak mám nejaký voľný čas. Je to gitara Ibanez RG-421EX v čiernom prevedení. Aparatúru nemám, pretože ju nepotrebujem, všetky svoje nahrávky produkujem cez externú zvukovku Line 6 POD UX1, efekty a následný zvuk mám vystavaný cez AmpliTube 3.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Pre mňa je umenie subjektívna záležitosť a pokiaľ nemáš umelecké cítenie a nie si schopný vlastnej tvorby, tak ti je zručnosť v podstate na nič.


Má mať umenie hranice resp. sú témy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Umeniu sa nesmú klásť hranice, musí ostať maximálne slobodné.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Pokiaľ interpret alebo kapela šíri politickú alebo ideologickú propagandu.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe?

Inšpirujem sa hlavne hudbou iných interpretov. Bavia ma decentné prvky folklóru v hudbe najmä v používaní nástrojov (napr. cimbal, husle) či skvostné kompozície od klasikov ako je M. P. Musorgskij či S. S. Prokofiev.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Nemám obľúbenú skladbu, každá naša skladba má svoje špecifiká a je pre mňa niečím výnimočná.

 

 
Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Páčia sa mi všetky texty od nášho speváka a textára Černoroga, ktoré sú vždy veľmi autentické a rusínčina im dodáva pridanú hodnotu.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch keď si začínal a aká je realita ?

Nikdy som nemal žiadne hudobné ambície, vždy to bola pre mňa primárne zábava a voľnočasová aktivita.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Na takýto moment ešte stále čakám.



 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Žiadna nie je, pretože ako kapela sme sa nikdy komplet nestretli pre pracovné a rodinné povinnosti.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Pracujem na novom albume, ktorý je už takmer hotový.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Necítim sa byť súčasťou žiadnej scény.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?


To netuším, 90. roky boli rokmi môjho detstva a o existencii nejakej slovenskej scény som sa dozvedel až na strednej škole, kde som začal spoznávať tvorbu našich rodákov z Ancestral Volkhves.   



 

V čom mali podľa teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešným kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Neviem to posúdiť, ale dnešná doba je určite komfortnejšia a v niečom aj lacnejšia, hlavne čo sa týka tvorby a produkcie hudby.


Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Vyrastal som na zahraničnom heavy či thrash metale a ako som spomínal vyššie, o domácej scéne som netušil, registroval som len kapely ako Tublatanka či Metalinda. Neskôr som sa dostal k starému Gladiátoru a k spomínaným Ancestral Volkhves. Dnes je už na Slovensku veľa kapiel, spomeniem len tie, od ktorých som si vypočul aspoň jeden celý album, a to sú Aeon Winds, Concubia Nocte a Igric.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Vzťah k hudbe spája všetkých umelcov, ale neviem posúdiť, čo ich môže rozdeľovať.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Neserie ma nič, čo sa mi nepáči, to ignorujem.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Na domácej scéne je dosť albumov, ktoré znejú dobre, ale nespomeniem si na žiaden, ktorý by ma vyslovene zaujal. Zaujímavé covery sú od kapiel ako Karpathia, Distant Shapes či Krajiny Hmly a domácich videoklipov som veľa nevidel, ale klipy od Doomas či Ramchat ma vždy pobavia.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo, ktoré odporúčaš a prečo.

Album – SchammaschHearts of No Light – takto si predstavujem modernú black metalovú kapelu
Kniha – čítam hlavne odbornú historickú literatúru, čiže obľúbenú nemám, ale odporúčam Lovci mamutov a tí druhí (P. Dvořák), Fašizmus (J. Drábik) či Jozef Tiso, kňaz, politik a kolaborant (J. M. Ward)
Film – mám rád filmy s historickou tematikou, napr. Obchod na korze
Seriál – Ash vs Evil dead, pretože Ash je jednoducho kult
Počítačová hra – Assassins Creed (najlepšia hra s historickou tematikou, ktorú som kedy hral), Company od Heroes a Total War (výborné stratégie) a Last od Us I. a II. (najlepšia akčná a postapokalyptická hra všetkých čias)
Tetovacie štúdio – nie som fanúšikom tetovaní
Pivo – pivo pijem málokedy, ale keď si nejaké dám, tak je to Šariš alebo Plzeň


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Nechodím na akcie pre nedostatok voľného času, ale keď sa už niekde vyskytnem, tak tam musia hrať kapely, ktoré ma zaujímajú a ktoré poznám.


Vinyl alebo CD ?

Ani jedno.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník), s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Černorog z Ancestral Volkhves alebo Nocturnal z Concubia Nocte.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Ďakujem za rozhovor a prajem všetko dobré Tebe a čitateľom.

=================================

Linky:

https://obshar.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/obsharband





No comments:

Post a Comment