#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, April 1, 2022

1Q 2022: Týždenné výbery (Súhrn)

 

 

Týždenný výber je rubrika, s ktorou som začal niekedy na jeseň minulého roku po tom ako som spustil webku http://jablkadalekoodstromu.sk/. Na FB mi chodilo množstvo upozornení na nové albumy, videá, single, kopec skvelých fotiek z domácich akcii, a nestíhal som ich priebežne sledovať (všetko som pridával do wishlistov, ale k mnohým veciam som sa nikdy nevrátil).  Po prvom kvartáli viac-menej poctivej kronikárčiny konštatujem, že vďaka týždenným výberom sa mi podarilo zorganizovať prílev nových vecí a vďaka kategóriam (klip, album, EP, Singel, živé foto a recka) to celkovo vnímať trochu viac systematicky. 

Videoklipy. 

Som úprimne prekvapený, že každý týždeň tu vznikne nejaký videoklip - či už profi klip, domáci mash-up, lyrics video alebo kvalitnejší záznam z koncertu. Viac krát som to už spomínal, že ako dieťa odrastené v 80s na MTV klipoch mám tento formát veľmi rád a som vďačný za (skoro) každý nový klip, ktorý tu vznikne. Predtým som si to neuvedomoval a mal som dojem, že tých klipov je oveľa menej. Tiež z odpovedí mnohých respondentov v blogoch som usudzoval, že klip je u nás pomerne zaznávaný formát. Som rád, že to tak nie je!! V prvom kvartáli ma vyslovene potešili Shallov., Ničiteľ a Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip. Vzniklo aj pár ďaľších dobrých vecí ako fór Havocknoize a domáci mash-up v štýle okultných stoner doomových produkcií od 2 Manky Hookers and a Racist Dwarf, prípadne tradične kvalitný ČAD. Všetky domáce klipy, ktoré som zachytil v prvom kvartáli 2022 si môžete pozrieť TU.

Albumy, EPéčka a single (vrátane demo nahrávok).

Verím, že sa mi darí zachytávať zlomok toho čo vznikne na domácej UG scéne. V prvom Q tu bolo tu zopár veľmi kvalitných vecí, možno viac napovie, keď spomeniem, ktoré albumy som kúpil. Takže kazety MC... Stangarigel, Krolok, Sangre de Idiotas, Sekeromlat, 2 Manky Hookers and a Racist Dwarf ... vinyly 7 a 12" Besna, Otras, Bahratal ... digitálnych albumov na Bandcampe omnoho viac. Okrem toho mi bolo cťou s Jablkami prispieť na 12" Ničiteľ - Anna a MC kazetu Drugs - Bude Horšie, ktoré by mali byť von už čoskoro a budú dostupné aj cez Jablká distro. Všetky albumy, ktoré som zachytil si môžete vypočuť TU.


 

Fotky z koncertov. 

Sledujem niekoľkých šikovných koncertných fotografov a som rád, že okrem už tradičných DxG, Tom Lichtle a Braňo Vartovník som v prvom kvartáli narazil na Samayela, Martina Mayera, Werdzu, Šimona Luptáka a Be Sancez, ktorí ochotne poskytli svoje fotky do týždenných výberov. Hluché týždne, kedy neboli koncerty som vyplnil svojími "mobilovkami", tzv. z núdze cnosť :)) 

Recenzie. 

Som veľmi rád, že o recky (a vašu angličtinu) sa stará FLORK, ktorý do Bratislavy prišiel z Kanady, a keď som ho poprosil či by nemal záujem písať o SK a CZ UG albumoch v momente súhlasil (thank you dude, you fucking rock!!). Odvtedy dáva každý týždeň nové recky ako na bežiacom páse. Minulý týždeň FLORK vypadol, pretože u seba ubytovával utečencov z Ukrajiny a tak som oslovil profíka V-dura, ktorý bol ochotný a spravil super recku na nový 7" Bahratal

Asi toľko teda ... a ešte jedna vec, budem rád za vaše tipy na domáce kapely, albumy a videá ktoré mi ušli. Takisto budem rád ak sa ozvú fotografi akcií, prípadne ak má niekto záujem sem-tam napísať recku alebo blog o domácej scéne. 

Držte sa, 

 

Tom/EZR

P.S. Detaily všetkých týždenných výberov za prvý kvartál 2022 nájdete TU.



No comments:

Post a Comment