#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, March 30, 2022

#152 DRAKH/Vrtačky po desáté hodině // Experimental-Noise // Ľubo // 25-2-2022.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Ahoj, som Ľubo, robím rôzne veci. Ale hlavne teda web developer a asi trochu aj hudobník a DJ. Prave v tychto dňoch si pripravujem jeden sequencer.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.


Začínal som ako sólista inštrumentalista vo folklórnom súbore, kde som hral na rôzne pastierske dychové nástroje- píšťaly a gady, istý čas som pôsobil v kapele Angakkut, kde som hral na priečnu flautu, a mám sólový projekt “Vrtačky po desáté hodině”, a spolupracujem s kolektívom ktorý dalo dokopy Náastupište 1-12 na projektoch “Suvenír”.



 

Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Moja výbava je veľmi jednoduchá, počítač a MIDI kontroléry. Kde srdcom toho celéhoo je software Brainmodular. Ale naposledy som si kúpil drummachine RD-9 čo je klon TR-909, ktorého zvuk mám rád.
 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Vnímanie umenia je vždy subjektívne - vkus. Zároveň však existujú kritéria poľa ktorých sa dá umenie objektívne hodnotiť.




Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?


Prečo by malo mať?
 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Prekročenie určitých morálnych hodnôt, a také to “naoko”, pretentiousness.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Kdekoľvek vôkol mňa.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Asi Uspávanka číslo 6. Na veľkom aparáte to vie celkom rozgniavť.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Našťastie nemám texty.



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

“Hrať” sa so zvukom.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

To, že som sa odhodlal poslať nejaké tracky na Noize Konspiracy.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

V tomto som nudná osoba.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Mám rozrobené nejaké búchanice, a chcel by som ich pretaviť aj do live setupu.

VRTAČKY PO DESÁTÉ HODINĚ studio session at Punctum from Punctum on Vimeo.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

“Malej” ;)


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?

Spontánne.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Mali nejakú výhodu? Možno hladnejšie publikum.. Výhody dnešnej doby sú jednoznačne v prístupnosti technických prostriedkov spojených s hudbou.


Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Ja som si fičal na nemeckom rave a gabberi, techne, dramáči… To kde hudobne som teraz, majú z veľkej miery na svedomí ľudia viac či menej združení okolo Urbsounds.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Závisť.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Život je krajší keď sa nenecháš srať p@#$vinami.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Albumy od Amen Tma, Makkatu. Artwork a poslednom albume Daniela Kordíka.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.


I broke my robot - Tomorrow does not exist (mám rád tento druh zvuku)
Liza Gennart - Výsledky vzniku (lebo som jej matka)
GITS2 (lebo CGI a príbeh)
Deathloop (lebo story driven FPS)
Bodygallery (lebo)
anCnoc (lebo to nie je pivo)


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?


Hradby Samoty, Dream Scenes, MELA. Hudba ktorú mám rád, je tam čo objavovať a majú ideálnu “veľkosť”


Vinyl alebo CD ?

Ani jedno. Som stúpenec digitálu. Ale občas zhreším a kúpim si vinyl, alebo kazetu.




Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Mohol by si mať “Gule tvojho fotra”....


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

“Six six six it makes us sick, we’re sick sick sick of six six six.”

==========================

Linky:


https://www.facebook.com/lizagennart
https://soundcloud.com/drakh
https://www.mixcloud.com/Drakh/
https://soundcloud.com/vrtacka
https://vrtackypodesate.bandcamp.com/
https://vimeo.com/473344719



No comments:

Post a Comment