#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, March 21, 2022

#150 Mushrooms of Yuggoth // Stoner doom // Johnix // 14-2-2022.


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Čus, jsem Johnix. Momentálně jsem pracovně na Islandu. A nejvíc mě zajímá kdy už přestane fučet a sněžit a jestli mi ráno nastartuje auto.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Začalo to crustovou kapelou Poltergeist (kytara/vokal). Black metalovy projekt Doppelganger of death (kytara,basa,vokal), black/death Blood in our wells (kytara), Stoner/doom Mushrooms of Yuggoth (kytara/vokal). Pak občas pracuju nad svým solo funeral doomovým projektem.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Dá se říct že dřív jsem hodně zkoušel různé efekty. Ale myslím že už jsem se vyblbl a nechal jsem si pár krabiček které používám podle toho jaky zvuk zrovna potřebuju. Boss HM2, Boss MT2, Blackstar HT-distX tube, Electro-Harmonix Big muff germanium, Nine of swords - Satanic fuzz ritual.
Kytar mi rukama taky prošlo strašné množství, ale prakticky přes 12 let hlavně hraju na Epiphone Les paul custom, na které mám snímače od RM pickups a to Rm custom a F4 Hot neck. Hlavu mám Sovtek Mig-60, bedna taky Sovtek.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Myslím si že u muziky subjektivní, ale u textů může být klidně i objektivní.
Manuální zručnost je taky jistý druh umění. Pro každého je umění nečo jiného


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Podle mě by hranice určitě mít nemělo, hranice umění do určité míry zabíjí. Pokud je už něco kontroverzní, tak už je pak na odběrateli jak se k tomu postaví. Ale umělec by se určitě neměl pozastavovat nad tím jestli někoho jeho tvorba pohoršuje. Hranice si může tvořit odběratel, který si může vybrat co ho zajímá, ale určitě né umělec.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Hranice si snažím netvořit. Je důležité se naučit oddělovat uměleckou stránku od ideologické stránky. Pokud mě něco nezajímá nebo to nemám rád tak se v tom nepídím, ale určitě to není stavění nejakých hranic.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

V každodením životě. Ve smrti, okultismu, přirodě. Lidské hlouposti.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Asi všechny věci které jsme udělali s Lukšou v Doppelganger of death. Výborná spolupráce, skvělá souhra, kreativita.


 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Žádné ambice jsem nikdy neměl a nic se na tom s postupem času nezměnilo.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Jsem rád že jsem si zahrál v pár kultovních klubech (VRAH,007,Yacht...). Vydání každé nahrávky je silný moment, a jakási satisfakce za tu odvedenou práci.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Hodím jen takové úryvky. Jízda autem po tramvajových kolejích, zkoušky ve sklepě rodinného domu s nejhlasitější kapelou. Drogy, bitky. Cesťák zaplacený 1, 2, 5 kč mincemi. Já jsem určitě vysoko na tom žebříku :)


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Momentálně jsou kapely v hibernaci. Ale v plánu na příští roky je nový projekt s Lukšou a snad dodělání mého funeral doom dema.


 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Určitě ne, nemám rád už ten pojem scéna. Pokud jsem byl něčeho součástí tak to když jsme fungovali s první kapelou Poltergeist, dělali jsme koncerty, pomáhali jsme na Vrahu.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?


O devadesátých letech ti toho moc neřeknu, protože jsem byl malé děcko, které mělo nějakou scénu někde. Na koncerty jsem začal chodit někdy na střední. Myslím si že pro mě byly nejduležitější začátky kde jsem si přes hc/punk/crustovou scénu v cz/sk vytvořil hromadu známých a kamarádů. Nebudu nijak rozdělovat dekády, ale pro mě osobně je to rozvoj od hc punku, přes doom až k metalu. Rozvoj CZ/Sk scény mě moc nezajímá, nevím jestli to v nějakých stylech není spíš úpadek než rozvoj.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Podle mě byl dřív celkově větší zájem o kapely, jejich tvorbu, koncerty. Dnes je toho tolik že se v tom člověk nestíha orientovat. Určitě je dnešní výhodou dostupnost všeho, což má ovšem svoje plusy i mínusy.


 

Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Určitě staré kapely okolo Rožnovského Vraha, guided cradle, festa desperato, evidence smrti, tomorrows hell, RED GRAVE, cerebral turbulency, disolving of prodigy, trist. Ze slovenskych stačí když zmíním shitarna compilation.
Ze současných blues for the red sun, v rukou osudu, snět, plague patrol, nahema, morkhimmel, krutá zima, mobius, beton, roxor, cult of fire, inferno, malokarpatan, mistress of the dead, brutally deceased,  Nové punk/hc a podobné věci mě z cz/sk skoro vůbec nezajímají. Na začátku jsem měl nejradši všemožné crustové a dbeatové odnože. V dnešní době jsem více otevřený a dá se říct že poslouchám všechno možné a nebráním se rozšiřovat si obzory.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Podpora, přátelství, respekt. Rozdělují určitě ty hranice které si lidi tvoří, neobjektivnost, předsudky a občas i nemožnost argumentu a komunikace. Debilita.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Předsudky, bariery, i znovu zmíněné hranice, posrané trendy. Kapely které se nepotřebně škatulkujou a se zmíněnými žánry mají málo společného. Nejvíc mě serou Hipsterské rádoby pokusy o black, death metal.



 

Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Pro mě osobně se mi líbí zvuk a přístup od Bluma v jeho diy domácím studiu. Jako posluchači se mi libí zvuk z Tretradrot studio, Dödsmord Studio, Amak golden, Hellsound. Artwork nadcházející desky Gospel of the future je super. Videoklip si nějaký zajímavý nevybavuju.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Funeral mist- deiform protože tě to rozjebe.
Většina knížek o Severní Koreji že si můžem uvědomit že si žijem jako prasata v žitě.
Dogani (silenced) jihokorejský film o tom jací lidi můžou být svině
Ted se díváme na pustinu a celkem vklidu.
Momentálně hraju dying light - škoda že místo covidu nepřišla pořádná zombie apokalypsa. Zaklínač3, red dead redemption 2, kingdom come deliverance, blashphemous
Piva z beskydského pivovárku, kvalita za dobrou cenu. A nejlepší je samozřejmně si udělat pivo svoje.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Na koncertě jsem nebyl už strašně dlouho, a ani mi to nějak nevadí. Měl jsem rád Play fast or dont festival. A za zmínku stojí určitě stojí festivaly na Islandu dělané pod hlavičkou Oration records.



 

Vinyl alebo CD ?

Vinyl a kazety.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Ultrazvuk (Gospel of the future)


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Booze, violence and misery (Warcollapse)

================================

Linky:

https://mushroomsofyuggoth.bandcamp.com/

https://doppelgangerofdeath.bandcamp.com/



No comments:

Post a Comment