#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, April 8, 2022

#154 Circular Saw // Thrash Metal // Koza // 07-03-2022


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Čau. Všetci ma volajú Koza... Len keď im to autocorect dojebe tak som Koža. Robím poväčšine zlé životné rozhodnutia a vytváram trápne situácie v spoločnosti. Ak sa to dá nazvať hrou, tak hrám na gitaru a hulákam do mikrofónu v Circular Saw a organizujem minifest SONGSofHATE .


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Hehe... Toto nebude dlhý zoznam. Nikto ma nikdy nechcel do kapely tak som založil Circular Saw a som len tam lebo ma stále nikto nikde nechce. Na zopár koncertoch som zaskakoval za gitaristu v kapele Zakázaný Prístup. Ale šípim, že ani oni neboli zomna nadšení.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?


Aktuálne na pódium leziem s gitarou ktorú som si dal vystružlikať u veľkého frajera Mira Buranského. Je to taká stealthka v naturálnej farbe a na bok som si dal zabijácky nápis MURDER FOR ALL... Nieže by to bolo drsné, ale chcel som mať nápis na gitare, piču viem po anglicky a toto bola jediná veta ktorú si viem ako tak zapamätať. Pchám to do 100w. aparátu Diezel Lil Foker... Taký fešný, modrý. Je to ťažká pičovina ale hrá to dobre. Prikrmujem to starou TS 808 a mám k tomu noisegate NS 2. Neznášam tie pedále... Furt to zapatroším. Ale Ondro z Abortion/Prison of my life mi povedal, že si to mám kúpiť. Tak som si to kúpil a hrá to v pohode... Bednu mám 4x12. Tá hrá masakrálne ale vôbec netuším aké sú tam repráky alebo čo. A odšróbovať pár šróbov vzadu a pozrieť sa, je pre mňa úkon strastiplný tak jebem na to.
 


 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Ty brďo... Popravde tejto otázky som sa bál. Polovicu vety som musel googlit. Neviem... Nechcem mať múdre reči okolo umenia. Nepovažujem sa za umelca. Ale keď už sa pýtaš na môj názor, tak ako v Šuranoch hovoríme "Polla chuti brate". Tým chcem povedať, že aj na manuálnu zručnosť môžu byť rôzne názory. Ja som napríklad nikdy, nič nevidel v obrazoch nad ktorými sa múdri celý svet a stoja strašné prachy. Ale akceptujem fakt, že je možné, že som umelecký ignorant a naozaj to má niečo do seba.  


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Ako som povedal, necítim sa byť umelec. Ale myslím, že akákoľvek téma sa dá asi umelecky uchopiť. Teda asi je kokotina povedať, že niečo do toho sveta nepatrí... Najmä by to bola kokotina keby to poviem ja.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Samozrejme okrem všelijakých náckov, konšpirátorov a hoaxerov, mne osobne dosť vadí neslušnosť... Ale nemyslím neslušnosť typu, že si sa ožral alebo povedal niečo škaredé o Ježiškovi. Myslím neslušnosť keď sa nevieš správať. Keď niekto berie všetko ako samozrejmosť, všade chce mať najlepší čas, najväčšie logo na plagáte, nikoho neodzdraviť a ešte opičovať organizátora. Samozrejme najlepšie za chrbtom, tak aby to náhodou nepočul... Ovšem, netvrdím, že sa to stáva často. Väčšina kapiel s ktorými sme niekde hrali boli zlatí ľudia. Ale ak sa stretnem s niečím takýmto, už tam pre mňa padá úplne všetko a nezáleží na tom čo a ako hrajú.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Úplná klasika... Ja nie som žiadny inovátor ani mysliteľ. Inšpiráciu na muziku asi z kapiel, štýlov a postupností ktoré sa mi páčia a texty z vecí čo ma vytáčajú prípadne ťažia ale nemám gule na to povedať ich nahlas. Mám rád také tie skurvené témy na ktorých nenájdeš ani zrnko ničoho dobrého. Vojna, ťažké psychické dno, chudoba, hlad, Peter Marcin... Proste nič pekné.


 

Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

S Circularom sme práve pred chvíľkou pustili do sveta náš prvý album a najradšej mám z neho asi pesničku TRAUMA alebo VŠETKY JAZVY SVETA. Sú to podľa mňa songy, ktoré sú celkom pestré a asi tam je čo počúvať. Ale!!! Sú to naše songy a je možné, že ma to len baví hrať najviac... Ale keďže si sa pýtal na môj subjektívny názor, tak určo tieto dva šlágre.


Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Tiež asi práve text VŠETKY JAZVY SVETA... Určite si tam každý môže nájsť to svoje a ten text sa dá ohýbať všakovako. Ale mne sa najviac páči, lebo pri ňom si uvedomujem ako strašne dobre sa tu všetci (alebo väčšina z nás) máme. Veľa ľudí má depky z pičovín. Ale tie ozajstné zlé veci to ti je kurva peklo...
Úryvok:
Červené mravce
V krvavých vlasoch sa chopili šance
A dávne rany
Zďaleka nie sú za nami.


A každý už nech si tam dosadí čo uzná za vhodné.



 

Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Samozrejme ako každý chalan čo mal na dívidíčku Iron Maiden Rock in Rio boli moje hudobné ambície najvyššie. Helikoptérou až do backstageu, fúkať koks zo Shakiry a po koncerte odháňať davy rozpálených krásavíc vidlami. To bolo ale v dobe keď som bol fakt frkan a samozrejme, je to kokotina... Teraz je moja ambícia hrať. Hrať koncerty... Úplne kľudne pre 15 najebaných ľudí. Úplne kľudne za cesťák. Som vďačný za to ako to je. Ale ak by sa raz dalo o nás povedať, že to tu robíme už 20-25 rokov tak to by bolo pre mňa najviac super. K tomu nám ale chýba ešte veeeeľa rokov.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?


Že si nikto nevšimol, že gitaru mám len na to, aby som si ňou zakryl pupok... Ale tešil som sa a rád spomínam na namakaný koncert vo Varšave ktorý bol totálne profi zorganizovaný a teším sa aj že sme konečne vypluli ten skurvený album. :)


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?


Dekadencia... Ďalšie slovo ktoré som musel googliť. Hehe... Asi nič čo by stálo za nejakú zmienku. Klasické veselé historky z koncertov kde sa niekto ožral už asi nebavia nikoho čítať. Raz nás v Prahe pojebali policajti lebo sme z Václaváku kradli dlažobnú kocku. Niekto z kapely ju tuším chcel dať mame ako suvenír. Mohla byť pekná historka, keď sme v Krakowe mali na  našom poschodí, v takej robošskej ubytovni kde sme spali po koncerte Volejbalistky myslím z Popradu. Ale tiež nič z toho lebo som škaredý a nalievali sme sa Vodkou pred hotelom jak socky... Takže nič... Sme nudní.



 

Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

V Marci chcem zas robiť klobásky... Čo sa týka kapely, teraz sme dokopali album, tak tomu asi chvíľu dáme pokoj. Potom určite zasa robiť nejakú novú muziku... Rozhodne sa nechystám maľovať alebo písať knihy... Takto ako je, takto je dobre.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Asi áno... Niekto to môže volať scéna, niekto partia, niekto subkultúra. Faktom ale ostáva, že mám medzi kapelami dosť kamošov. A zopár aj veľmi dobrých,  cítim sa stými ľuďmi dobre a teším sa keď ich vidím.... Tak sa asi cítim byť aj súčasťou toho... Ráta sa to?


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK/CZ UG scénu?

Fuuuuha... Ako človek ktorý sa narodil v roku 1995 asi nemôžem na toto odpovedať. Takže s úctou prenechám otázku starším ročníkom. Oni budú múdrejší... :)


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Ako vravím, neviem ako to fungovalo v 90tkach čo sa týka UG muziky. Ale ako výhody dnešnej doby určite vnímam to, že máme extrémne veľa možností. Ja vnímam celú scénu cca od roku 2010 čiže zhruba od 15tich ale myslím, že to ide hore. Je tu zopár skvelých kapiel. Je tu dosť dobrých kapiel. To že má nejaká UG kapela album s profi zvukom, je dnes skôr štandard ako výnimka. Bežne vidíš na UG koncertoch ľudí s profi nástrojmi alebo aparátmi. To podľa mňa v 90tkach asi až tak bežné nebolo... Toto je podľa mňa úplne super. Samozrejme, môžme mať reči o presýtenosti akcií a bla bla bla... Ale všetci hrávame v tých istých kluboch. Všetci máme rovnaké (alebo veľmi podobné) možnosti... Podľa mňa je to stále o Tom, čo si ochotný tomu obetovať. A to si myslím, že platí furt. Bez ohľadu na to, či si kapela alebo organizátor.



 

Ktoré SK/CZ UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Je toho dosť. Veľmi ľúbim našich super kamošov MANYAC alebo PRISON OF MY LIFE. Aj ľudsky aj hudobne... Úplne to isté platí o BLOODY REDEMPTION. Skvelí chalani a zabijácka muzika. Odjebala ma aj úroveň albumu THE SEED od chalanov z Realms od Chaos. To je bomba... Veľmi chválim nový album od Catastrofy alebo ma dosť oslovila pre mňa pomerne nová kapela KRUDUS. Ukážkový Death Metal... Čo sa týka žánrov tak som si niekedy išiel viac Thrash... Dnes si idem viac Death. Ale že by sa to dalo nejak pomerovať to asi ne.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Hehe... Všetci chcú hrať. To ich podľa mňa spája... Ale to prečo hrajú... To ich rozdeľuje. Kokot a že dám takúto šalamúnsku odpoveď to som prekvapil aj sám seba.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Neserie ma nič. Keby ma to serie, jebem na to... Stojí nás to čas a prachy asi ako väčšinu z nás. Keby mi to nemá robiť radosť, jebem na to. A to teda teraz nechcem znieť ako hipík... Ale takto to vnímam.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Zvuk a album cover jednoznačne a absolútne posledné dva albumy ADACTA a teda Tma a Zlo. To je také skurvené, zúfalé dno, že keď sa na to kukneš a počúvaš to tak máš pocit že sa na teba valí hora ľudského nešťastia a tvoja posledná Marska zhasína každým úderom rytmičáku. Aj zvuk aj artworky sú pre mňa na dosratie v tom najlepšom slova zmysle. Čo sa týka klipov, to si zas tak strašne nejdem... Ale chválim a baví ma Soroš a pičoviny od Catastrofy. Má to názor, má to myšlienku, niekto sa stým kokotsky narobil a poslali kade ľahšie všetkých jebnutých hoaxerov... Cením. Tiež mám rád Zvony od MAJSTER KAT... To je krásna vec. Inak tie klipy až tak nežeriem.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Hudobných albumov som tu zopár spomenul. Určite ich je oveľa viac, ale to by sme tu boli do rána... A za chvíľu mi končí nočná, keďže ti na tieto otázky odpovedám v robote. Takže som asi jediný kto to má zaplatené... Hehe. Teda pokiaľ stým ešte niekto nevyjebal tak ako ja... Čo sa týka kníh, tak som dosť idiot a zbabelo priznávam, že knihy nečítam. Prepáčte všetci spisovatelia a knihomolovia... Som jebnutý, viem. Filmy a seriály tiež ale že absolútne nedávam a počítač som si kúpil pred dvoma rokmi a už som ho stihol dvakrát stratiť. Tetovačky mi robia v Nových Zámkoch. Blueberry studio. Zlatý týpek Mojmír a milá slečna Katka. Mojmír bol kedysi pravidelný návštevník OEF. A pivo??? To ti rovno odporúčam BeerTime v Nitre... Tam si určite vyberieš. Sú tam všakovaké špeciály a je to super flek.



 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Najviac sa teším vždy na Brutal Assault... A určite skôr kvôli ľuďom a atmoške ako kvôli kapelám. Aj keď line-up tam býva našlapaný každý rok, len čo je pravda. :)


Vinyl alebo CD ?

CD... Prepáčte. :(


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Určite... :) Rád by som si prečítal rozhovor s Košťom z MANYAC. Nieže by som o ňom nič nevedel, ale myšlienka na to ako pičuje pri odpovedaní na otázky ma príjemne hreje pri srdci.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Je nám dobre... Nech si myslíš čokoľvek, máme sa dobre. Rozlišuj medzi deficitom a zhýčkanosťou. Avšak to, že nám je dobre nieje samozrejmosť, prosím ťa mysli na to. Posielam veľký pozdrav a obrovské dikičko ľuďom na Ukrajine a každému kto sa nejako zapojil do pomoci týmto ľuďom. Držte sa tam kamoši...

==============================================

Linky:

https://circularsawsurany.bandcamp.com/releases

https://www.facebook.com/circularsawsurany/



No comments:

Post a Comment