#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, May 30, 2022

#164 Return of Pluto // Stoner Doom Metal // Paťo // 05-05-2022.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Takže, moje meno je Paťo a spolu s gitaristom/spevákom Hanskowitchom sme založili kapelu Return of Pluto kde ja hrám na basgitare, momentálne pomalým tempom pracujeme na ďalšom albume.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Prvú kapelu som mal na strednej škole, kde som hral na gitare, ktorú som mal zapojenú cez hifi vežu, po škole som hral v jednej cover kapele, ale to nebolo nič pre mna, nakoniec som sa dostal ku kapele Spirit, kde som hral na basgitare asi dva a pól roka, tam sme sa stretli s Hanskowitchom, z kapely sme odišli a založili sme RoP s ktorým sme vydali v roku 2020 album New Horizons. Zároveň hrám na basu aj v jednom blues/jazz/rock projekte


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Môj najnovší prírastok je basgitara Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5 2nd Gen, je to vlastne moja prvá 5 strunová basa, čo je taký paradox, keďže hráme dosť podladený a až teraz som si zadovážil 5 strunku.



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Umenie je ťažko definovať, každý človek môže za umenie pokladať niečo iné, či už je to v hudbe, alebo napríklad v maľbe, niekto môže počuť len rachot a pre iného je to pohladenie na dušu. Umenie sa tvorí podľa toho, čo človek cíti, nedá sa robiť na silu, takže aj ľudia čo umenie vyhľadávajú, chcú v ňom prežiť to čo cítia.


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Hranice si vytvárajú ľudia, kde má človek svoje hranice, tam má aj hranice pre umenie.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Keď ma basgitarista Rickenbacker (všetka česť Lemmymu, ale tá basa sa mi naozaj nepáči) 😀


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Inšpirácia záleží od okolnosti, čo sa mi práve deje v živote.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Song Pluto, je to naša prvá skladba a má pre mňa silnú atmosféru.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Všetky naše texty sú silné, každý má hlbší význam.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Keď som začínal bol som rád že hrám, teraz som stále rád že hrám a do budúcna chcem aby ma to stále bavilo.


Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Všetky veci čo ma posunuli dopredu, považujem za úspech.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Momentálne pracujeme na druhom albume, ale nikam sa s tym neponáhľame, skôr sa chceme zamerať na koncerty.


Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Osobne domácu UG scénu veľmi nepoznám, hlavne nie z 90tych rokov, keďže som sa vtedy len narodil.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

V 90. rokoch neboli ľudia ovplyvnení trendami, ktoré sa menili z týždňa na týždeň, ľudia počúvali kapely, lebo sa im páčila ich hudba a nie lebo teraz to je trend, v dnešnej dobe je to oveľa ťažšie získať si fanúšikov, aj keď na druhej strane, dnes majú kapely oveľa väčšie možnosti čo sa týka propagácie svojej hudby.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Manyac, Circular Saw, Prison Of My Life, Bongsilisk, Tujarot, Atanas.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

V poslednej dobe, čo patrí aj do môjho stáleho playlistu je Tujarot - Blasphemische Ritual.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Album: Crystal Lake - Cubes
Kniha: Dan Brown- Inferno
Film: Tichý experiment
Serial: Hannibal
Hra: Metro 2033
Pivo: Plzeň


Vinyl alebo CD ?

Skôr vynil, ma to svoj charakteristický zvuk


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Radšej by som v rozhovor spoznal menej známe kapely, aby som rozšíril svoje obzory


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Nepchaj prsty do sečkára (stroj na sekanie žihlavy)

==============================================

Linky:

https://returnofpluto.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/ReturnOfPluto/

No comments:

Post a Comment