#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, May 23, 2022

#163 Otras // Black Metal Punk // Strážca Košickej kotliny Trebor.ll, Serus // 28-04-2022.


 

Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Som basgitarista v otrase, pan ladič pijan a stavitel. Mam 23, z futbalu som prešiel na metal a ďalej sa mi nechce… Maximálne ešte do hôr, do lesa a na bajk. Makáme na novej skúšobke, tak to ma teraz zaujima asi najviac. A tiež sa neviem dočkať na koncerty

Serus: Ja som serusko. V Otrase sa starám o vokál, texty a vizuál. Momentálne riešim veci do školy, zakázky a plánujeme koncerty.


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Musim prv povedať že je to nepodstatné, na mňa je to fakt budar otázka. Venujem sa hlavne OTRASU a možno ešte jednemu/dvom projektom….

Jediný projekt pred tým všetkým bol DVERE, ktorý nijak nesuvisi so súčasnou tvorbou. Celé to patrí niekam inam. Pracujem s inými luďmi a radšej sa sustreďujem na to aktuálne.

Serus: Okrem Otrasu si doma skladám divnoblack Bätlick (však už to tu na jablkách bolo). Nepôsobil som nikde, snáď budem, pretože pár ďalších projektov sa pomaly vynára. Mimo iné aj tu s kolegom Zlobom. ADHD.


Popíš svoju poslednú výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je/bola pre teba zaujímavá?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll:

Epiphone Thunderbird Classic

Ampeg SVT-810E

Darkglass Microtubes 900

Dunlop MXR M85 Bass Distortion


Serus: Nemám nič. Keď sme začínali, kúpil som si najlacnejší dostupný delay pedál, ktorý som na vokál použil iba párkrát. Teraz už ani neviem kde je...



 

Je umenie subjektívne alebo objektívne ? Čo je ten moment, ktorý oddeľuje "manuálnu zručnosť" od umenia?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Umenie je pre mňa jednoznačne subjektívne - byť otvorený, pracovať na sebe a svojich veciach je najviac oslobodzujúce.

Serus: Samozrejme subjektívne. Podľa mňa je hranica v nejakej estetickej hodnote danej veci. Rovnako asi či v divákovi dokáže vyvolať nejaké emócie. Čo ale zas dokáže trebars aj plot...


Má mať umenie hranice resp. sú temy, do ktorých by umenie nemalo zasahovať ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Na akú riť hranice ? Ak ti niečo vadí tak ser na to a kľudne to ignoruj. No hlavne to neber, lebo to je čistý otras. Ale je super, že sa o tom možeme baviť.

Serus: Ja si myslím, že môže zasahovať do čohokoľvek. Veď umenie vždy na niečo odkazovalo, ukazovalo prstom alebo kritizovalo.

Potom už je len na druhej strane, teda divákovi čo sa rozhodne si z toho vziať k srdcu.


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta/umelca ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Nechce sa mi veľmi obmedzovať samého seba, takže pozriem si a vypočujem si všetko. Potom to už len treba redukovať podľa toho čo zvládaš.

Politika je tiež súčasť umenia, ale dá sa to oddeliť.

Umenie vždy na niečo poukazovalo a tak to aj ostane, ja som otvorený všetkému. To ale neznamená že všetko schvalujem. Samozrejme nepodporím žiadneho rasistu, nácka, xenofóba alebo dalšie hovná.

Serus: Počúvam a sledujem čo chcem. Nevadia mi ani kontroverzné veci. Považujem sa za dostatočne inteligentného jedinca, ktorý to dokáže nejakým zdravým spôsobom oddeliť. Každý deň geekujem kapely, obaly, kto kde hral, čo dáva z papule. Niekedy je fascinácia pure zlom u tých ľudí zaujímavá vec v rámci nejakého (nazvem to) prehľadu. Samozrejme som proti propagácií/podporovaniu chaboduchých myšlienok.



 

Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll
: Veľa je toho, vždy a všade.

Serus: Jak som spomínal, každý deň čumím na kvantá obalov/merchov a rotujem nové demáče/albumy...

Za Otras by sa hodilo povedať, že dosť veľký vplyv na nás mali kapely druhej vlny (počiatky Mayhem/Darkthrone) a súčasné tvrďácke/špinavé hardcore punky. Rovnako ako milión rôznych raw blackmetal aj punk projektov z Usa, Ruska a neviem kade ešte.


Ktorý album/song z tvojej/vašej tvorby máš najradšej a prečo ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Mám radosť z každého nového songu. Tvorba v skúšobni ma stále baví, pretože je to pre mňa psychoterapia a rituál.

Serus: Najradšej mám určite album(?)/ep(?) "Cintorín Blues". A to jednoducho preto, že je počuť, že už vieme čo chceme hrať a jak to chceme hrať. Zvukovo to znie tak, jak sme vždy chceli znieť. Najobľúbenejší track je momentálne asi "Kemra", kvôli jej (podľa mňa) hitovému charakteru haha.


 

Ktorý text tvojej kapely považuješ za najsilnejší (+úryvok) ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.II:

Si chuj!

Serus: Neviem či je najsilnejší, ale tento je podľa mňa pohode:

"Tvoj príbeh skončí,

objatím vrúcnym,

lana,

čo nikdy nepustí...
"


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Nikdy som nemal žiadne ambície. Len sa baviť a robiť si to po svojom. A ak by to šlo tak aj s ľudmi. So serusom si rozumieme a zatiaľ to ide dobre.

Serus: Hudobné ambíciie sme nemali žiadne, v podstate ani žiadne veľké ciele (si myslím) nemáme. Chceme robiť hudbu ďalej, hrať koncerty na fajnych miestach a šíriť smrad košického blackmetal punku.



 

Čo považuješ za doteraz najsilnejší moment vlastnej umeleckej dráhy ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Som rád, že sme niekoho zaujali a môžeme koncertovať, kecať o hovadinách. Spoznávať pri tom nove xichty ma tiež občas baví.

Serus: Že sme vôbec nejaký band dali dokopy - počiatky boli biedne. Zahreje na srdci aj keď ti kamoši z kapiel, ktoré totálne worshipuješ povedia, že to čo Otras robí je pecka. A že môžeme ísť zahrať koncerty aj mimo okruhu 100km od Košíc


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ? Ako vysoko si sa dostal na rebríčku dekadencie ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Bordel, bitky, dobre pívo a fajná ciga.

Serus: Jak Marek (náš gitarista) smrdel po koncertoch v 007 a Světadíle neprebije asi nič.


Aké tvorivé plány máš do budúcnosti?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Neprestať.

Serus: Hrať punkom nasiaknutý a špinavý black metal.


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ? Ak áno, ktorej ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Neviem, ak áno, ktorej ?

Serus: Neviem či ide úplne o nejakú scénu. Skôr mám radosť z metalpunkovej renesancie, ktorá zaúradovala a tým pádom asi vznikla nejaká pomyselná aliancia projektov ako Bahratal (v novej zostave), Teufelsmauer, Pakosteň, Parasite Dreams, rôzne rakušácke bomby, tisíc a jeden bandov MBN a podobne...



 

Ako sa podľa teba formovala domáca scéna od 1990's a v čom boli špecifické jednotlivé dekády pre teba osobne, pre tvoju kapelu a pre SK UG scénu?

Serus: Na to ti odpovedať nevieme, keďže som to nezažili. Ale nejak sa formovala určite.


V čom mali podla teba výhodu kapely, ktoré začínali v 90's oproti dnešnym kapelám a naopak, čo vnímaš ako výhody dnešnej doby ?

Serus: Výhodou je dnes určite internet a dostupnosť. Každý ti môže prasknúť svôj projekt/band/koncert rovno na ksicht, a ty takisto.


Ktoré SK UG kapely a žánre si mal rád v minulosti, a ktoré máš rád dnes?

Serus: V minulosti skoro žiadne, pretože som si nejak vsugeroval, že stoja za hovno. Postupne som sa nejak z vlastnej vôle/odporúčaní dostal k fajn veciam. No a momentálne mi napadá napríklad ten Teufelsmauer/ doprdel som sa z kapely Goatcraft / Zmyrna je z tretiny SK / polovica Pakosteň takisto / Drugs robia fajn to čo robia / Skladka z Košíc je legendary / veci okolo Temnohoň a 7MS / isto je viac len nepamätám...

Predpokladám, že Trebor súhlasí.


Čo je podľa teba spoločný menovateľ, ktorý spája umelcov z rôznych žánrov/scén a čo ich naopak rozdeľuje ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Vzťah k umeniu.

Serus: Asi samotná chuť niečo robiť. Rozďeliť ich môžu trebars názory/pohľad na vec.


Čo ťa na domácej scéne serie?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Obchádzam veci čo sa mi nepačia, ignorujem to a sústredim sa na seba.

Serus: Jak som napísal vtedy pri Bätlick: Myslím si, že solidárnosť scény jej najväčšou výhodou. Paradoxne zároveň často zlyháva.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Serus: Najlepší zvuk bude mať náš demáč s Bertom, lebo to bude znieť jak keď zhodíš bicykel zo schodov.

Nič domáce mi teraz nenapadne, ale od susedov sú super artworks od MBN na veciach labelu Pant Y Meddygon.



 

Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš a prečo.

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll
: Je toho veľa, ale na čo si spomeniem je The Deep Eynde-City ligths | Dobri Isak- Mi plačemo iza tamnih naočara | Veľa blackmetalu |

Už dlhšie nečítam toľko čo by som chcel, ale posledné čo som prečítal bolo Päť vyletov do pekla od Martha Gellhorn.

Z filmov mi teraz napadne Braindead od P. Jackson z 1992 alebo Idi i smotri od E. Klimov z 1985.

Možem odporučiť pivko od Stupavaru, poctivá kuchyňa a nikdy nesklamalo!

Serus: Hocičo od HOAX. Kapela jak Crazy Wolf energy drink.

       Čítam málo, pardón.

       Možno niečo od Noého, neviem...

       The Office navždy, Trailer Park Boys, Family Guy, American Dad, Regular Show, Peaky Blinders, hocičo nové a dobré...

       Hry nehrám, photoshop.

       Tetovania u kamošov doma.

       Radegast,Kozel.. Nie som gurmán na to tu je Roberto.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia a prečo ?

Serus: Zopakujem DIY Bashavely v Košiciach, FFUD...

Naposledy som zabudol spomenúť Triumf Vůle, Eternal Noise Misery. Chystám sa na Šlinc fest, Hájenku, možno Steel City Sorcery. Uvidíme.


Vinyl alebo CD ?

Strážca Košickej kotliny Trebor.ll: Vinyl a kazety.

Serus: Vinyl. Ale teraz už skôr kazety.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?

Serus: No skús Chevallier Skroga aka MBN.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na zaver.

Serus: Táhni k čertu!

=======================================

Linky:

https://otraspunx.bandcamp.com/

https://www.instagram.com/otraspunx/

 

No comments:

Post a Comment