#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Friday, May 27, 2022

RK#20 Čítanie po rannej káve s Vladom (Scary Sight, Kagran).

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?

EPčko začalo vznikať asi od začiatku 2021. Nahrávať sme začali na jeseň 2021 a teda dokončilo sa to celé pred nedávnom - v máji. Hudobne sme sa na nej podielali všetci 3ja z kapely a nahrávanie, mix a master riešil Jakub z Pulp štúdia.  Zo začiatku ma bavil najviac asi Life is Pain, možno preto, že to bol úplne prvý song čo sme spravili, ale teraz už to beriem tak, že každý song ma niečo do seba.


 

Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Kapele sa rysujú nejaké koncerty, uvidíme, že čo a ako z toho bude. Osobne, ak sa zadarí, sa v najbližšej dobe chystám na zopár HC koncertov, s ktorými sa v našom regióne toto leto docela roztrhlo vrece - 2 koncerty Triple B Records takeover v Prahe s kapelami ako Pain of Truth, Magnitude atd. No Pressure, Sunami v Pešti, Zulu, One step closer Viedeň, Dare v BA atd.. Všetko US kapely, co sú Top v rámci žánru.



 

Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí? Ako sa dá u nás vyriešiť distribúcia fyzických nosičov? Musí mať človek kámošov alebo je tu niekto na koho sa dá obrátiť?

Na toto by som aj ja potreboval tipy a triky. Každopádne asi klasika - Spotify, spamovanie na Instagrame, koncerty a keď sa zadarí aj nejaká charizma. No a fyzický nosič pre UG kapely je si myslím čisto len radosť pre členov kapely.


Čo ťa naposledy vytočilo.

Keď som dve hodiny včera nevedel zaparkovať bolt kolobežku haha.


Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

V 50 rokoch minulého storočia, aby som v 60-70tkach mohol byť Bigbiťák aka. Mánička a hrať na gitarke na schodoch pred domom s kámošmi nejaké vtedajšie klasiky.


Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):



Páči sa mi tichá pasáž na začiatku a slohy, potom ten spev v refréne mi troška reže uši, aj keď je chytľavý, ale celkovo vcelku dobrá, klasická 90s gitarovka. Nepoznám tu kapelu.


Fajnová klasika, ktorú som síce v tej dobe nepočúval, ale dostal som sa k tomu neskôr. HC riffy s grunge spevom a melódiami, gang vocals.



Na prvý pohľad mi príde spevák kus nesympatický, klip mi tiež moc nesedí.


Nepoznám túto kapelu, ale vcelku fajn vec, mám rád tento 90s vibe ako napr. moje obľúbené Pavement, Samiam a tak.


Neni to úplne moja šálka kávy. Klip tiež kompilácia zo skate videií jak ten predošlý, každopádne v tomto nebola vert rampa, čiže plusový bod.


Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?

Klip od Salvatore Ganacci - Horse a posledný album napr. čo som rotoval je Toner - White Buffalo Roam a hocičo od Wyatt Smith.


Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

Horrory nepozerávam vobec, ale komédia resp. komediálny seriál pre mňa jednoznačne Seinfeld. Dlho som to ignoroval, až posledný rok som sa k tomu dostal a je to úplne humor, aký mám rád, zo života, dokonalé postavy. A Drive my car, bol vcelku dojemný japonský film.


Vyraďovačka - kto vyhráva (ideálne aj s komentom) ?

Black Sabbath alebo Pink Floyd - Pink Floyd.

Ramones alebo Sex Pistols - Sex Pistols ma v mladosti bavili viac, Ramones mi prišli hudobne viac monotónni, ale zas viac real samozrejme.

Metallica alebo Iron Maiden - Nie som nejaky hc fan ani jednej z týchto kapiel, ale Metallicu som počúval viac.

Black Flag alebo Misfits - Misfits, viac chytľavé melódie.


 

Agnostic Front alebo Sick of it All - Agnostic Front, aj keď som ich videl na živo neskôr, ľutujem že som nedal koncik v Rock-Pop-Jazze na Jakubáku v 98, kde boli aj s Dropkick Murphys, vtedy ešte neznámou kapelou. V ten deň sme s kámošmi išli radšej na dáky suchý koncert do DK Lúky ha. Každopádne asi podobne rád som mal aj SOIA, Lou Koller je dodnes dosť dobrý live frontman.

Otto Weiter alebo Marián Greksa - Toto je voľba jak keď bol Gašparovič s Mečiarom v druhom kole prezidentskych volieb.


Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?

Ja to neberiem ako únik z reality alebo že by ma dianie v spoločnosti nejako inšpirovalo k tvorbe.  Mám rád niečo tvoriť a to je celé. Tým ale nechcem povedať, že by kapely mali byť apolitické a ignorovať čo sa deje okolo, práve naopak.  



 

Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Preferujem miešanie, nech to je pestré a zaujímavé ale zas aj prirodzené.


V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším?

Záleží či hudbu berieme ako remeslo alebo zábavu, ktorá by nemala byť ohraničená vekom alebo čímkoľvek, keď sa chce nech sa robí, ale tak u profíkov, asi keď neni už čo povedať a tvorba sa recykluje nasilu.







No comments:

Post a Comment