#121 Lord Belial Reviews: Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024)

  Hecatonchair - Nightmare Utopia (2024) by Lord Belial     „Sluníčko už dávno vstalo, mně však stále nedá spát, Všechno to, co už se stalo...

Najčítanejšie za 7 dní

Thursday, May 19, 2022

RK#19 Čítanie po rannej káve s Andrejom (Distax).

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?

Vznikala nesilene a pomaly. Bez deadlinov a náhlenia sa na úkor kvality. Osobne som v novej tvorbe musel urobiť nejaké kompromisy so sebou samým aby vo finále dokázala vtiahnuť každého z nás.
To mi trochu na tom chýba, nekompromisnosť v hudbe mám rád. Všetky songy mám rád, sú ako moje deti (okrem coveru, ten je adoptovaný). (ale hej, aj medzi deťmi máš nejaké radšej ale nehovorí sa to nahlas :D)



Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Hlavne sa posledné dni pripravujeme na garážové koncerty v Poprade a pracujeme na technických veciach. Budeme tam aj hrať ale inak toho veľa nie je. Je tam Fleshka a Ynfest pre Distax na leto a ešte pár vecí.
Ja osobne budem kmitať medzi PP a BA, kde tiež budem na kope akcií na garážach. Inak nič veľké.
Koho by zaujímalo tak v Poprade takto:



Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí? Ako sa dá u nás vyriešiť distribúcia fyzických nosičov? Musí mať človek kámošov alebo je tu niekto na koho sa dá obrátiť?

Nech ho dá na net a nech hrá koncerty. Tam si to možno niekto kúpi, koho to zaujme. Inak to asi nemá zmysel.


Čo ťa naposledy vytočilo?

Už neviem konkrétne. Ale mám zoznam najčastejších vecí:
Zle fungujúca technika.
Bezohladní šoféri a chodci.
Zbytočne urobená práca.
Protiklientský prístup u obchodníka/podnikateľa.
Politický a spoločenský bulšit.


 

Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Nechcel by som sa narodiť v minulosti. Najlepších pár rokov bolo do 2019 a lepšie už nebude. Keby si to viac ľudí uvedomilo, viac by si užili súčasnosť.


Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. hudobnej produkcii (linky dole):


To je nejaký blackový hardrock? Ale majú Marshallky.



Shallov je veľká vec. Ale tento nový je na mňa asi príliš umelecký a už ma nedokáže tak vtiahnuť ako Concrete And Glass. Btw. Shallov som videl toľko krát že pri 40 som prestal počítať a to bolo asi minulý rok. (ešte mám asi niekde zapísaný zoznam)



Paľba jak sviňa. V Slayeri nemám veľký prehľad ale všetko čo som počul bolo dobré.



Díki za tip. Nepoznal som, páči sa mi to. I keď ako čítam v komentoch, asi to už skončilo tragédiou.



Nie je to zlé ale Martyrdod od 2012 ma už nebaví. Tie vyhrávky mám pocit, že nemajú hlavu ani pätu a atmosféra mi pripadá príliš neutrálna. Ani dosť nasraté, ani temné, ani smutné.


Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola ?

Video klip asi nič také a albumy som teraz točil dokola v aute Brujeriu, staré Deicidy a Deftones. Sakra, mal by som viac novej hudby počúvať. Nestíham nič.


Filmová tvorba - naj horror, komédia a niečo pri čom si poplačem ?

To moc nesledujem. Poplakal som si pri Černobyle.



 

Vyraďovačka - kto vyhráva (kľudne aj s komentom) ?

Black Sabbath alebo Pink Floyd
Black Sabbath. A som asi jediný človek, čo má radšej BS bez Ozzyho ako s Ozzym.

Slayer alebo Kreator
Oboje Ok ale asi Slayer.

Metallica alebo Iron Maiden
Metallica. Ten rytmičák na St.Anger to tu zachraňuje. :D Nechcem sa nikoho dotknúť ale u mňa vyhrá nad Iron Maiden aj vrece zemiakov a aj nižšie spomenutý Jiří Schelinger, čo ani neviem kto je :D

Napalm Death alebo Brutal Truth
Napalm Death

Dödsrit alebo Wolfpack
Dödsrit, ale oba by si u mňa zaslúžili viac pozornosti.

Karol Duchoň alebo Jiří Schelinger
Karol Duchoň, sestra je fanynka veľká.


Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?

Každý má inak. U mňa aktívna súčasť. Priam priorita mojej reality. Moja realita sa mi páči. Ale nemusí odrážať dianie. Často ide iba o estetický pôžitok a až potom o presahy.


Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Žáner je len spoločenský konštrukt pre zjednodušenie komunikácie.


V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším  ?

Nemyslím si že ide o prenechávanie miesta niekomu. Mladší si svoje miesto nájdu a starší ich veciam väčšinou nerozumejú a nechcú rozumieť. Keď už Ťa nebaví hrať, nehraj.


No comments:

Post a Comment