#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Wednesday, November 23, 2022

#189 JADRAN // Techno // Cyril Nováček, Petr Falk // 30-10-2022.



Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

C: Čau, jsem Cyril, v našem projektu JADRAN mám na starosti hlavně texty, mikrofon a pohyb. Poslední dny jsem byl hlavně zaujat sám sebou. Je to bezva si vyhradit čas a pěkně se opájet sebou samotným a následně střízlivět. Pak už pozornost byla plynule navázána na koncert v pražském Fuchsu konaný tenhle pátek (28.10.) a jeho ohlasy.

P: Stejný jako ve dnech před těmahle…


Vymenuj kapely a projekty, v ktorých si pôsobil a na čo si hral.

C: V žádných kapelách jsem nikdy nehrál. Hrál jsem ale křoví v pár TV seriálech a reklamách, což jistě čtenáři Vašeho underground blogu ocení.

P: Achtung Wandzeitung, Karl Krauter feat Nina. Taky mám kámo sólovou dráhu jako DJ Arakain, DJ Vzácný host, DJ Pestra Psij


Popíš svoju výbavu (nástroj, aparatúru, efekty) a čím je pre teba zaujímavá?

C: Nejčastěji používám svůj hlas a lecjaké efekty, třeba od Heliconu, distortion a reverb od Bosse, delay od Electro-harmonix, Roland VT4, mám ale nepoužívám. Korg Electribe mám, ale nepoužívám. Ano, v jednu chvíli jsem propadl mamonu, i když se současně nerad učím novým věcem. Mám ale i ručně dělané a na ovládání jednoduché noise boxy od Petra Válka, zefektovaný akordeón, megafon. To je fajn.

P: No, to prosimtě mám všechno a půlku věcí ani nepoužívám, jako hlavně oldschool syntezátorový krabičky budu teď prodávat, jestli někdo nechce. Preen FM v první verzi, věci od Mutable instruments. Nějaký techno, speedcore, gabba desky co už hrát nebudu. Přijeďte si.



 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - kto na nej spolupracoval, ako vznikala?

C: Naše poslední věc vznikla v den našeho koncertu ve Fuchsu. Kolega Petr týden před gigem udělal beat a já odpoledne před vystoupením napsal text. Zrovna jsem přijel z týdenního  psycho výcviku, takže to šlo samo. Pěkně na lavičce Na Štvanici. Sluníčko, pejskaři, rybáři a smažky. Paráda. Jméno nahrávka nemá.

P: Hele, on spíš myslel poslední album. Jakože ten Máj. No, to je hc/noise. Ale tancovat se na to dá.


Kde berieš inšpiráciu k tvorbe ?

P: Normálně zkouším zvuky a když je to dobrý tak to nahraju do beatu.

C: Třeba tuhle před Kauflandem. Hele: Žena: “Di do piči ty mrdko, já s nikým nebyla!” Muž: “Byla.” Žena: “Byla? Tak di do piči.”


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

P: Tvl, tady začínají otázky o ničem…

C: Ale tak třeba “Teleskop”, co Petře? Petře?!


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

P: Překonala očekávání..

C: Ještě stále nemám uplý kožený kalhoty s cvočkama, co jsem viděl kdysi na OK3, když jsem začínal, takže.. Petře, jsi tu?



 

Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

P: Zajímavý je to celý.

C: Tos napsal moc hezky, Petře.  


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

P: No, něco vymyslíme.

C: Máme v plánu přijmout tvoje pozvání na Slovensko, draku!


Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

P: Jakože co, součást? Hele, to je na mě moc velká filozofie.

C: VESMÍR.


Je rebélia stále dôležitá? Proti čomu, alebo za čo sa dnes "bojuje" v skúšobniach a na koncertných pódiách ?

P: Tohle jde taky trochu mimo mě.

C: Láska v osm ráno.


Ceníš si viac v rámci scény originalitu alebo skôr dôležité osvedčené žánrové postupy ?

P:TVL!! kašli na to….

C: Pomóc!


Ako vnímaš nostalgiu za retro žánrami (image, hudba, zvuk) - sú to vykrádačky alebo pocta starým kapelám, ktorú treba tolerovať?

P: Fakt se na to vykašli…

C: Mega cením AC Sparta Praha devadesátých a nultých let. Vlastně i tu současnou, jen je to trochu růst skrze utrpení. Kámo, hlavně ať jsou děti mezi reprákama spokojený.



 

Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať alebo počúvať interpreta ?

P: Hele, tady končím…Čoveče, vůbec nevíš o čem je hraní techna.

C: Očividně máme hranice každý jinde, já zkusím ještě další řádky.


Ktoré žánre treba skombinovať, aby vniklo niečo nové a zaujímavé ?

C: Aha, tvl, Petře?!


Čo ťa na domácej scéne teší a naopak čo ťa serie ?

C: Kámo, a co je domácí scéna? Obecně, cosi takového registruji, ale že by se mne to až tak dotýkalo, že bych byl nasranej nebo dělalo mne to šťastným..?


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

C: Bratranče, Divo Institute. Bookuj to! Ještě s náma, jedna z nejlepších současných českých kapel.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

C: To je přeci jednoduché, poslouchejte Buty, mějte lepší životy.


Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Víš co, dost ceníme jednu takovou partičku, kolem jednoho takovýho pražskýho týpka, kterýho nebudu jmenovat, páč ne všechny akce, co dělá, jsou legal. Ale všechny ty lidi máme rádi. Asi i proto, že oni mají rádi nás. Nějak se to sešlo. Tenkrát pod viaduktem, na polní cestě. Láska.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


C: Tak určitě! Petr Falk. Jednoznačně. Pak mám rád Ríšu Müllera, ale tomu každý leze do prdele, aby se mu na rozhovor nevysral nebo se mu při něm nerozsypal.


Motto/obľúbený citát pripadne odkaz na záver.

Chybovat je lidské.

========================================================

Linky:

https://www.youtube.com/channel/UCPjzIOKXci8-uYeuqs2kCbQ

https://www.facebook.com/profile.php?id=100057215689222





No comments:

Post a Comment