#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Sunday, November 13, 2022

RK#28 Čítanie po rannej káve s ελέφαντας (Theatre of Human Woe).


 

Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke – kto na nej spolupracoval, ako vznikala, ktorý song máš najradšej a prečo?

Posledná nahrávka Melancholic Discourse vyšla 7. októbra. Album vznikal v priebehu tohto roka a väčšinu z neho som nahrával sám vo svojej izbe (okrem vokálov, tie som nahrával na inom mieste, kde to bolo vhodnejšie než doma). Niektoré pasáže prišli spontánne počas nahrávania alebo hrozných dní, ale niektoré už dávno predtým – napríklad intro v piesni 2019 vzniklo v roku 2019.

Ťažko povedať, ktorý song mám ,,najradšej“, každý vyjadruje niečo, čo má / malo pre mňa veľký význam. Ak si mám vybrať, bude to buď Stop Dreaming alebo Layers of Dust, tie sú z nich najviac intímne. Celý album sa zaoberá aj snami, nočným aj denným snením, silným pocitom, že celý život je sen a podobne, ale nie je to celá téma, ide aj o neznesiteľné špinavé pocity a ich následky, seba-poškodzovanie a tak ďalej.



 

Pre song 2019 mi nahral basu EF z projektu Svor a na jednom mieste tam má aj vokály. Pilegrim zo Suicidal Solitude mi podaroval svoje vokály pre jednu pasáž v 2019 a v Distant Birds. Som rád, že sú toho súčasťou, podľa mňa tam pasujú.


Na ktoré akcie sa v najbližšej dobe chystáte ako kapela a kam sa chystáš ty osobne?

Určite si pozriem Gothoom budúci rok, dovtedy mám zatiaľ v pláne ísť na koncert The Casualties v decembri. Určite tam medzitým niečo príde, ale nerobím si ešte plány, možno niečo príde spontánne.


Čo od vás môžu fans očakávať najbližšie?

Momentálne neviem ani ja.



 

Aký tip máš pre domácu UG kapelu, ktorá vydá album na vlastné náklady a chce ho dostať medzi ľudí, prípadne ak chce začať koncertovať?

Nemyslím si, že som v takej pozícii, aby som dával ľuďom rady, ale podľa mňa je dôležitejšie predovšetkým tvoriť bez ohľadu na tieto veci a zameriavať sa čisto iba hudbu, a potom tie príležitosti prídu, ak to tej hudbe patrí. S týmto projektom nemám v pláne koncertovať, ani sa snažiť dostávať to nejak extra medzi ľudí, pretože som o takú hudbu nesnažil. Pre mňa by mal väčší význam jeden človek, ktorý mi napíše z krajiny na opačnom konci sveta, že sa ho moja hudba v nejakom emocionálnom zmysle dotýka, než keby mi stovky ľudí píše, aké mám tvrdé riffy a dobrý mix. Nehovorím, že tvrdé riffy a dobrý mix nestoja za to (práveže to rád v hudbe počujem), iba že konkrétne s týmto mojim projektom sa o to nesnažím.


Stačí mať talent alebo treba na sebe makať ?

Talent asi nestačí, z väčšej časti ide o úsilie. Ale sú žánre, pre ktoré sa človek nehodí a nezmení to ani úsilie. Napríklad ja by som asi ťažko zložil kvalitnú punkovú pieseň, keď to vôbec nemám vo svojej osobnosti, aj keď mám punk veľmi rád. Taktiež by nie hociktorý punkový hudobník zložil depresívny black alebo niečo podobné.


Keby si sa mohol narodiť v minulosti, v ktorej dobe a kým by si chcel byť?

Odmalička ma priťahoval stredovek; hlavne vo filmoch alebo hudbe, páčia sa mi dokonca tie temné gregoriánske chorály a podobne, alebo stredovek vo videohrách. Lenže žiť by som si tam prial iba vtedy, ak by som mohol byť nejaký čarodej haha. Alebo kedykoľvek v minulosti (alebo v súčasnosti) na mieste, kde by som mohol byť šaman.


Čo ťa naposledy vytočilo?

Nestojí to za zmienku.


 

Posledný videoklip, ktorý ťa zaujal a posledný album, ktorý si si točil dokola?

Mirror Reaper od Bell Witch pravidelne navštevujem už nejaký čas a video k nemu tiež stojí za to, aj keď to nie je vyložene videoklip, ale pozliepané snímky zo starých filmov, ak sa nemýlim. Vyšiel už v roku 2017, ale objavil som to iba tento rok. Čo sa týka čerstvejších albumov, momentálne u mňa vyhráva All That Died Was My Innocence od Sorry... 



Filmová tvorba – naj horror, komédia a niečo, pri čom si poplačem?

Pri horore sa neviem rozhodnúť medzi Mlčaním jahniat a Nočnou morou z Elm Street, miloval som tie filmy, keď som bol malý. Komédiu obľúbenú nemám a pre plač je fajn napríklad Sloní muž.


Krátke (alebo aj dlhé) komentáre k nasl. Hudobnej produkcii:


Celkovo je to podľa mňa super, aj klip, a predovšetkým hudba. Pekne z toho cítim Venom, takže paráda.
 


Popravde som bol najprv trochu skeptický (kontrast s predošlou piesňou), ale po chvíli mi bolo jasné, že to je krásna hudba. Takýto štýl spevu mám dosť rád. Vypočujem si aj jej ďalšie veci.



Je to kreatívne a Liturgy je zaujímavá kapela, ale nemôžem povedať, že by som si ich niekedy chcel dobrovoľne pustiť, nikdy mi moc nesadli. 



Gitarový tón, riffy a bicie mi vyhovujú. Klip je spravený poriadne, ale opäť to nie je niečo, k čomu by som sa dobrovoľne vrátil. 



Mám z toho trochu zmiešané pocity, neviem povedať, do akej miery sa mi to páči a do akej nie. Je to pekné, ale mám k tomu neutrálny postoj. 



Nádych Black Sabbath. Nie je nič, čo by sa mi na tomto old-schoole nepáčilo. Takýto štýl našťastie neumiera. 



Navodilo to atmosféru, inštrumentálna stránka je perfektná, hlavne piano.
 


Riffy, vokály a klip sú super, presne takáto kvalita mi vyhovuje.
 


Krátka akustická pasáž ako v tomto songu vie takémuto blacku dodať úplne iný rozmer, vždy to tam podľa mňa sadlo. Chladný black od Abbatha vždy stál za to.
 


Prvé dve minúty a pol sú perfektné a krásne pripravia na ďalšiu pasáž. Celkovo je to pekný temný song.


Vyraďovačka – koho/čo si vyberáš ako spoločnosť/médium na pustý ostrov a prečo?

Beatles alebo Rolling Stones

Pôjdem s Beatles, Rolling Stones mi toho moc nehovoria.  

Cradle of Filth alebo Dimmu Borgir

To je už ťažšia otázka, obe mám dosť rád už dlhú dobu, ale bližšie sú mi Cradle of Filth, takže pôjdem s nimi.

VVItch alebo Northman? 

VVitch by sa mi pustom ostrove hodilo viac. 

Django alebo The hateful eight? 

Django mi prišiel viac pútavý, uprednostnil by som ho.

E.A.Poe alebo H.P.Lovecraft? 

Toto je tiež dosť ťažký výber, ale išiel by som s tým prvým, vždy mi prišlo jeho dielo o niečo viac temné / krajšie. Lovecraftov svet ma však stále fascinuje a pochybujem, že niekedy prestane.

Jim Jones alebo Shoko Asahara? 

Pre zaujímavosť si zoberiem oboch a uvidíme, ako to celé dopadne. 

Kuli alebo Lasky? 

Nikdy ma nezaujal ani jeden z nich, nechal by som to teda na náhodu.


Umelecké vyjadrenie ako únik z reality alebo naopak aktívna súčasť a odraz diania v spoločnosti ?


Z väčšej časti ako únik, pretože pre mňa umenie stojí nad spoločnosťou a všetkými jej hlúposťami. Ale je pravda, že umenie nemôže úplne ujsť tomu, čo sa vo svete deje a vždy sa to tam nejak dostane. Osobne mám najradšej to umenie, ktoré sa od toho vzdiali čo najviac, keď je zážitok očistený od všetkých každodenných bludov.


Majú sa hudobné žánre a subkultúry miešať alebo je lepšia "žánrová čistota" ?

Mali by sa miešať, kombinovať a ovplyvňovať sa navzájom, ale tiež treba kapely, ktoré hrajú priamočiary žáner, sám mám veľmi často chuť na takú hudbu a neviem, čo by som robil bez takých kapiel, a ani bez takých, ktoré to kombinujú. Plus bez miešania by sa to nemohlo posúvať vpred.


V akom momente je už lepšie hudobné remeslo zavesiť na klinec a prenechať miesto mladším ?

Nikdy, ak to človek chce robiť, môže kľudne hrať až kým nezomrie, aj keby to má byť na samotnom pódiu alebo v štúdiu. Zavesiť to na klinec je dobré iba v momente, keď to človek už robiť nechce alebo z nejakého dôvodu nemôže.

No comments:

Post a Comment