Friday, January 20, 2023

#60 Tom/EZR Reviews: dISHARMONY - Mindhunter (EP, 2022)

dISHARMONY - Mindhunter (EP 2022)

by Tom/EZR

dISHARMONY tvorí dvojica hudobníkov z Bratislavy pôsobiacich vo viacerých projektoch hrajúcich odnože temnejšej elektroniky. Ryby, ktorý vedie vydavateľstvo Aliens Production od roku 1997, a ktorý je tiež majiteľom petržalského tatoo štúdia Aliens tattoo, je okrem dISHARMONY známy aj z elektro industriálnych projektov Triode a Oxyd. Dvojku dotvára Headdreamer, ktorý sa stíha tiež realizovať v rovnomennom ambient elektro projeke. Obaja majú pod značkou dISHARMONY od roku 2002 na konte rad vydaní či už cez Aliens Production alebo u zahraničných labeloch v Nemecku, Čechách a USA.

EP Mindhunter je najnovší počin kapely, ktoré vychádza 11 mesiacov po kompilácii predtým nevydaného a raritného materiálu s názvom Cloned III. Jedná sa o štvoricu skladieb, ktorú otvára Defekt - atmosférická inštrumentálka s rozmanitými samplami a beatmi, v ktorej robotický ženský hlas „Open your eyes, feel the burn“ otvára bránu do rovnomenného tracku Mindhunter. Tento sa nesie v pomalom dark-industriálnom duchu, minimalistický prístup v kompozícií skvelo dotvárajú sample a akcent alebo gradácia pasáží a robotický growl. Tretí v poradí je Flesh, ktorý sa začína optimisticko-melancholickými akordami, do ktorých sa pripoja disharmonické vsuvky, sample a beaty, ktoré kontrastujú s počiatočnými akordami navodením jemnej nervozity – kontrast emócií a disharmónia sú nástroje, s ktorými chalani narábajú veľmi umne. Záverečný track Dune je zaujímavý peknou vyhrávkou, na pozadí ktorej sa odohráva technologická revolúcia. Nedá mi nespomenúť asociáciu, ktorá sa mi vynára pri hlbšom precítení sklady a je to mix Crockett’s Theme od Jana Hammera šmrncnutý poctivým old-schoolovým dungeon synthom.

Mindhunter od dISHARMONY je výbornou pripomienkou toho, že EBM a dark-industriál su stále živé žánre so silným zastúpením na domácej scéne a nemôžem inak, len odporúčať túto legendárnu kapelu, ktorej katalóg vydaní si idem s radosťou doštudovať.