#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, January 2, 2023

DSW#005 Svor - Sleepwalking Through Life (2022) // EF // 17-11-2022.


 

I. Povedz mi niečo o tvojej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval?

Nahrávka vznikala postupne od roku 2020 až dodnes. Celý album som zložil, nahrával a mixoval sám, tak ako aj predchádzajúci album. Na albume sa mihli depresívny chlapci z domácej pôdy, ελέφαντας z Theatre of Human Woe a Pilgrim zo Suicidal Solitude. Obaja na albume zanechali svoju jedinečnú stopu a dali songom poriadne grády či už vo forme spevu alebo na nástrojoch.


II. O čom pojednáva "Sleepwalking through life" a v čom je iný od predchádzajúceho albumu ?


Album sa volá v preklade "Námesačný kráčam životom" a je to konceptový album v ktorom sa vraciam do doby dospievania. Celkovo sa zameriavam na pocity a udalosti z toho obdobia. Posledné roky mám takú divnú nostalgiu na to obdobie a dlho som mal pocit, že by som mal o tom spraviť album.
Niekedy mám pocit, ako keby to bol len sen a ja som len námesačne blúdil. Dosť ťažko sa mi to opisuje slovami. Každá pieseň je svojím spôsobom iná a oproti poslednému albumu "Samovražda je nákazlivá" je viac atmosferický a celkovo má iný charakter.


III. Aké máš očakávania od nového albumu ?

Pravdu povediac, tak ako pri prvom albume, nechám sa prekvapiť ako bude prijatý. Pre mňa je hlavné to, že som dokázal hudobne zhmotniť svoje pocity.

============================================================================

𝕯𝖎𝖊 𝕾𝖈𝖍𝖒𝖚𝖙𝖟𝖎𝖌𝖊 𝖂𝖎𝖊𝖉𝖊𝖗𝖌𝖆𝖇𝖊𝖑𝖎𝖘𝖙𝖊: Svor  - Sleepwalking Through Life (2022)

1. Mizéria každodenná 10:03
2. Dni nie tak minulé 05:08
3. Ublížim ti 07:42
4. Hrozné rozpoloženie mysle 04:35
5. Úmyselná intoxikácia 02:37
6. Tiché miesto 06:20
7. Nekonečne depresívna zima 11:38
8. Slabá chvíla 02:50 

============================================================================


1. Je každý deň mizerný alebo sú aj výnimky ?

V dobe ktorú opisujem na albume som mal pocit, že každý deň bol monotónny a v konečnom dôsledku mizerný. Ako nikdy nekončiaca slučka rovnakých udalostí, na rovnakých miestach s rovnakými ľudmi. Dnes žijem úplne inak lebo viem, že to tak byť nemusí, ale vtedy to bolo všetko inak.


2. Čo sa stalo v dňoch nie až tak minulých ?

V piesni spomínam na miesta, ľudí a udalosti, ktoré sú dnes už len spomienkou. Niekedy by som povedal, že zlou, ale vekom mám pocit, že možno svojím spôsobom aj dobrou. Veľa z tých miest už ne-existuje a veľa tých ľudí tiež nie. A čo sa vtedy dialo? Blúdil som, spoznával som, padal som a nakoniec sa vždy nejak pozviechal.

 

3. Ublížil by si niekomu ?

Touto otázkou narážas na pieseň, ktorá je na albume najosobnejšou a pojednáva o tom ako som ubližoval sám sebe, iným a naopak oni ubližovali mne, či už vedome alebo nevedome. Pieseň slúži aj ako metafora na moje plytké vzťahy, úteky z reality a mladícku naivnosť. Je v nej toho zakompovaného trochu viac.


4. Čo u teba predchádza hroznému rozpoloženiu mysle ?

Táto pieseň je o zlých stavoch, ktoré som mával dosť často a žiaľ často aj s čistou hlavou. Niekedy taký stav chytím aj dnes, takže to viem dosť vierohodne zhmotniť do piesne. Rozdiel je v tom, že dnes mám na to úplne iné dôvody a viem to využiť na tvorenie.



 

5. Si fanúšikom účinkov omamných látok ?

Pravdu povediac som ten typ človeka, ktorý si vie veci vychutnať, ale ich aj prežívať a pre náchylnosť na závislosti sa im musím vyhýbať. V tej dobe som rád skúšal, ale vďaka tomu som spoznal aj ich temné zákutia a rýchlo pochopil, že prečo to nikdy nedopadá dobre. Patrilo to k tomu, ale som rád, že je to už len spomienka. Niektorí ľudia tam ešte ostali a dnes je na nich dosť smutný pohľad. Ja som tak nechcel skončiť.


6. Máš opakujúce sa nočné mory ?

Klamal by som keby poviem, že nie, ale asi nebudem sám. Od dospievania trpím insomniou ktorej sa neviem zbaviť. Niekedy sú tie noci ako zo zlého filmu, ale už to neberiem nejak tragicky. Naučil som sa s tým žiť.


7. Aké vnemy alebo asociácie ti dokážu privodiť stav kľudu ?  

Najviac zo všetkého ma teší môj syn a ak by bolo niečo čo by som chcel aby pretrvalo navždy, tak je to aby ten vzťah, aký máme teraz trval navždy. Ale to je asi len na nás. V tej dobe som si ani nevedel predstaviť aké to môže byť úžasné byť otcom.


8. Sleduješ v zime biatlon a skoky na lyžiach ?

Šport nesledujem. Nikdy to nebola moja hra.

===================================

Linky:

MC (ltd. 35ks) je dostupná tu:

https://jablkadalekoodstromu.bandcamp.com/merch








No comments:

Post a Comment