#239 Junkfish / Alternative / Šimon a Šimon / 19-4-2024

  1 Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ? Šimon (gitara): Som Šimon, som stredoškolák, baví ma všetko okolo hudby ...

Najčítanejšie za 7 dní

Monday, February 19, 2024

#234 Antichües / Black Metal / Agäres / 8-2-2024


Kto si, čo robíš, čo ťa najviac zaujíma práve v týchto dňoch ?

Tak nazývám se Agäres.. je mi 17 let a momentálně působím v pár solových projektech. Ale především v black metalové kapele Moonlight Seance kde jsem na postu kytaristy, vokalisty.


V ktorých kapelách si pôsobil a na čo si hral ?

Tak jak už jsem říkal v těchto chvílích se nacházím v kapele Moonlight Seance která je pro mne momentálně nejdůležitější. Taky teď experimentuju v kapele Apendix, ta se zaměřuje na Grindcore a jsem tam vokalista, zatím je k poslechu jen jedna demo skladba na bandzone. Každopádně je tu pár solovych projektu ve kterych jen tak zkouším žánry od akustické hudby, přes punk, metal až někde po grind. Tyto sólové projekty se nazývají: Antichües, Hazing Leaves Scars, Lost Joy, Needle Shit. Ve 13 letech jsem měl kapelu Murdered Engel která se zaměřovala rozmanitě na Heavy Metal a Punk, nahrávka nevznikla žádná a asi po 3 letech existence se kapela rozpadla.



 

Aký máš vzťah k svojmu nástroju/aparatúre a myslíš, že využívaš jeho/ich plný potenciál?

K tomu co s mým nástrojem umím zodpovím tím že s ním dokážu to co potřebuji ve své hudbě kterou momentálně tvořím.


Povedz mi niečo o vašej poslednej nahrávke - ako vznikala, kto na nej spolupracoval ?

Tak poslední nahrávka Antichües je Glimmer of Nostalgic Tide. O textech a podobně nic hovořit nebudu, v tom ať si každý najde svoje. Každopádně pro Antichües se snažím aby hudba nabrala novou kvalitu, momentálně pracuju na LP konečně v pořádné kvalitě. No a ještě mi zbylo nahraných pár více raw písní které jsem nechtěl úplně zahodit, tak jsem se rozhodl vydat tuto nahrávku jako takové rozloučení s nižší kvalitou u Antichües. Glimmer of Nostalgic Tide je vlastně split nahrávka s Českým bm projektem Zamri.



Čo ťa najviac ovplyvňuje pri tvorbe ?

Ani bych úplně nedokázal říct že by mě něco vyloženě ovlivňovalo, buď mám nápad nebo nemám, emoce které v písních slyšíte jsou ty které tam zrovna chci dát. Mám hodně projektů protože mám různé nápady a emoce ktere by se neslučovaly, takže je pečlivě rozděluji mezi tyhle projekty.


Ktorú skladbu, a ktorý text vlastnej kapely by si vyzdvihol ?

Tak u Antichües bych asi nejvíce vyzdvihnul píseň Asmodeus co jsem loni vydal na splitku s projektem Morning Mist. Ale kdybych to měl říct otevřeně ke všemu, tak nejvíce "pyšný" jsem na skladbu Possessed by Hellfire kterou jsme vydali s kapelou Moonlight Seance.


Aké boli tvoje hudobné ambície v časoch ked si začínal a aká je realita ?

První nástroj na který jsem začal hrát byla kytara, mohlo mi být asi kolem 11 let když jsem ji dostal. Střídali se období kdy jen tak ležela na skříni a doby kdy jsem se zkoušel učit. Nakonec jsem začal hrát pořádněji a musím říct že je v ní dost času, ne že bych si dělal tehdy nějáké naděje, ale prostě mě to bavilo tak jsem pokračoval. Vždycky jsem chtěl kapelu, takže jsem rád že se mi teď v tomto odvětví daří.


Zaujímavá príhoda/príhody zo života kapely, o ktorú/é sa môžeš podeliť ?

Jelikož je Antichües solovy projekt tak tolik příběhů asi úplně nemám. Ale o kapelách které jsem zmínil by se něco vyfárat z mé hlavy asi dalo.


Čo chystáš v blízkej budúcnosti?

Tak jak už jsem zmínil, na poslední nahrávce Glimmer of Nostalgic Tide jsem se vlastně zbavil posledních raw nahrávek. V těchto chvílích pracuji na LP. Pokusím se experimentovat s Black metalem a DSBM ale je dost možnéže se tam najdou prvky jiných žánrů.



 

Cítiš sa byť súčasťou domácej scény ?

Tak s Antichües vůbec necítím že bych něco dokázal, tento projekt je prostě neco co tady je. Lidi o tomto neví a ani se ho nesnažím nutně nikde cpát. Každopádně s kapelou Moonlight Seance už začínám cítit to že se dostávám do podvědomí pár vybraných co mají smysl pro underground.


Akú emóciu alebo reakciu chceš svojou tvorbou vyvolať ?

Asi tady ani nejde o to vyvolat emoce, emocí je v mých nahrávkách kupa. Spíše chci aby si je lidi přebrali a sami si uvědomili co v nich hudba evokuje. Hudba je individuální a zrovna se skladbami co mám s Antichües, chci aby si v nich každý našel své.


Snažíš sa v rámci tvorby k niečomu priblížiť alebo naopak sa od niečoho odlíšiť ?

Musím říct že tady není vážně žádná hudební formace ve které se vidím a že bych "chtěl být jako oni". Prostě tvořím co mě baví. Chci posouvat tvorbu Antichües tím směrem kde mne moje emoce, myšlenky a nápady dovedou. Nechci se zaseknout u jednoho tématu či žánru.



 

Máš nostalgiu za nejakým retro žánrom alebo dekádou ?

Nejsem úplně fanoušek moderní hudby, takže bych byl rád kdyby moje celková tvorba zněla více jako old school.


Ktoré dnešné trendy v rámci subkultúr môžeš, a ktoré ti naopak lezú na nervy ?

Tuhle otázku shrnu jednoduše a to: Trendy jsou to co mi leze na nervy


Čo je Tvoja osobná hranica, za ktorou nie si ochotný akceptovať interpreta ?

Mám rád když se hudba žene do extrému, obdivuju cokoliv co je nějákou formou netradiční oproti ostatním interpretům, vemte si takový Anal Cunt, GGho Allina, Hanatarash nebo Satana Panonskiho. Mám rád když jdou kapely tímto směrem, né vždy souhlasím s jejich názorem ale líbí se mi to jak jiní a extrémní jsou, naopak odsuzuju interprety co jdou až moc tím druhým směrem. A to že jsou prostě až moc nudní.


Ktorý zvuk (štúdio, album/kapela), artwork (album cover) a videoklip na domácej scéne ťa zaujal najviac ?

Tak můžu říct že jedna z nejdůležitějších věcí na naší české scéně je pro mne demo Vyznání Smrti od kapely Debustrol, avšak v momentální době se mi dost líbí kapela Refore. Avšak je tu spousta dalších skvělých interpetů jako Belly Error, Sick Sinus Syndrome, Antichrist Terrorist nebo Maniac Butcher.


Hudobný album, kniha, film, seriál, počítačová hra, tetovacie štúdio a pivo ktoré odporúčaš.

Nehodlám tady dělat nikomu reklamu, prostě poslouchejte Moonlight Seance a budu spokojený :D



 

Ktorá domáca/zahraničná akcia je pre teba najlepšia ?

Tak rozhodně bych podporval akci Obscene extreme.


Je niekto na domácej scéne (aktívny alebo neaktívny hudobník) s kým by si si rád prečítal rozhovor na Jablkách ďaleko od stromu ?


Popravdě jse mdo dnešního dne o webu nevěděl, rozhovory téměř nečtu.


Motto/obľúbený citát prípadne odkaz na záver.

Prostě běžte kouknout na naše EP Sealed[2023]. Motta ani moudrá žadné na šíření nemám.

==================================================

Linky:

https://antichues.bandcamp.com/

https://moonlightseance.bandcamp.com/

https://www.youtube.com/channel/UCksaRAVZHTtVADIO4q6LsYQ

No comments:

Post a Comment